Ik weet het even niet meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rooibosje, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Misschien kunnen jullie me even helpen.
    Ik snap niks meer van mijn kleine mannetje.
    Hij wil de laatste dagen zijn middag slaapje niet doen maar is onwijs moe. Van de week me brood eten viel hij bijna in slaap dus bracht ik hem naar bed maar dat was krijsen. Ben ik een paar keer bij hem geweest en verteld dat hij lekker moet gaan liggen en dat mama boven ook is. Uiteindelijk nadat ik ruim 3 kwartier er mee bezig ben geweest ben ik met hem naar beneden gegaan en is hij gaan spelen. Maar rond de klok van 4 uur valt hij in slaap op de bank op dat moment dacht ik nog prima dan ben je niet zo moe op straks te gaan eten. Zag de bui al hangen veel te moe om te eten.
    's Avonds tijdens het eten was hij toch te moe om te eten met als resultaat geen eten. Hij vraagt wel om zijn eesje (vlees) krijgt hij dan niet geen aardappels en groente is geen vlees. Eten wij de laatste maanden namelijk pas na het eten aangezien als hij alles op zijn bord heeft dan eet hij zijn vlees en dan hoeft hij ook niks meer sindsdien eet hij wel beter. Hij krijgt wel dan gewoon zijn toetje.
    Vanavond was hij zelfs bozer dan boos helemaal niks was goed.

Dit hele gebeuren gaat nou een ruime week aan.

Ben er heel erg verdrietig over :( heb mijn tranen ook aan hem laten zien misschien niet handig maar ze rolde zo over mijn wangen heen. Kreeg wel een hele dikke knuffel toen van hem.

Of kan hij onbewust toch meer hebben mee gekregen van het overlijden van mijn schoon oma. Daar hebben wij vorige week de crematie van gehad en de week ervoor zijn wij een dag voor het overlijden nog geweest. Dat was allemaal emotioneler dan ik zelf had durven denken. Hij is nergens mee geweest omdat hij eigenlijk al veel te gevoelig is.

Sorry voor het lange verhaal maar het lucht wel even op.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klinkt gewoon als een kind dat even niet lekker in z'n vel zit en dat kan zo ontzettend veel redenen hebben: kan spanning thuis zijn, maar evengoed niet helemaal lekker zijn/ziek worden, een sprongetje, enz enz.
    Leuk is anders natuurlijk, maar vaak helpt het om voor jezelf te denken: t is een fase en het gaat vanzelf weer over.
    Sterkte en ook nog gecondoleerd :(

3. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Dank je rozemarijke dat hij idd niet lekker in zijn velletje zit.
    Maar bah wat kan ik hier slecht tegen als hij niet dat vrolijke mannetje is die hij normaal is. En dan hebben ook nog de leuke december maand, al die drukte.

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Oh heel herkenbaat hoor. Het komt met vlagen/fasen.
    Mijn middelste wil ook niet meer slapen, maar heeft het eigenlijk wel nodig. Hij kan ook periodes hebben van slecht eten, tot zelfs niets eten.
    Go with the flow heb ik geleerd.
    Dan maar een uurtje op de bank tukken eind van de middag. Bakje yoghurt vult best behoorlijk met wat cruesli erin. Als hij maar drinkt.
    Misschien duurt de fase nog even, misschien is hij morgen weer voorbij.
    Het komt goed!

5. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Hier ook weleens zo,zet m dan heel onpedagogisch in de buggy voor de tv
    Soms valt hij dan in slaap,dan leg ik m plat rijd m in gang met een dekentje erover

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.187
    10.775
    113
    Maar waarom zo streng met eten? Hier een dochter van iets jonger (16 mnd) die een dag een bord vol groente eet, een dag de rijst of pasta of aardappels aanvalt en de volgende dag haar buikje vult met vlees of vleesvervangers. En volgens t cb was dat heel normaal. Laat jij je kind met honger van tafel gaan omdat hij alleen vlees wil?

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier slaat ie ook wel eens een middagslaapje over, heeft net een hele week zonder middagslaapje gedaan maar dat gaat dan niet gepaard met krijsen en hij kan dan wel rustig op de bank gaan liggen, tv kijken of ik ga lekker bij 'm liggen.

Wat betreft het eten, het is een bekende fase rond die leeftijd...slecht eten. Hier gaat ie ook wel eens zonder eten naar bed of met drie hapjes op of met alleen een vleessie op en soms eet ie twee borden vol. Hij is nog te jong voor "nog twee happen en dan krijg je je toetje" of "eerst een hapje aardappel/groente en dan je vleessie", gewoon normaal opscheppen en er geen strijd van maken...probeer het allemaal wat los te laten ;)

En natuurlijk nog gecondoleerd...

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Goh, dat gedrag lijkt me echt volkomen normaal. Daar moet je je toch niet zo in opjagen? Gewoon rustig blijven en blij zijn als hij iets eet, wat dan ook.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mee eens! Zeker op deze leeftijd leren ze dat ze nee kunnen zeggen en dat gebruiken ze het liefst zo veel mogelijk ;)
    Het is hun eigen ik ontwikkelen met daarbij een eigen wil.

Hou eten vooral gezellig zonder drama's. Wees blij met wat hij eet.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Sluit ik me bij aan. Oudste bepaald hier ook zelf wat ze eet en begint langzaam steeds wat meer te eten. Fase van niet willen eten kwam ook pas wat later, rond 2,5.
    Jongste eet alles wat los en vast zit, de ene dag soms meer als de andere en vlees is ook favoriet.

Hoe drukker je je maakt rond het eten, des te vervelender het wordt.

11. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Dank jullie wel voor de reacties.
    Ik dacht dat ik het wel makkelijk kon loslaten als hij niet wil eten dan niet. Maar het doet me toch meer dan ik had verwacht.
    Maar eigenlijk kan hem net zo goed het vlees direct bij het eten doen? Vind dat wel moeilijk want dan eet hij alleen het lekkere en geen aardappels en groente. Dat vind ik toch wel heel erg moeilijk.
    We gaan het proberen om los te laten vanavond tijdens het eten.

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vlees zorgt ook voor veel energie, ik zou 'm het nu lekker geven als hij dat wel eet. Als je merkt dat hij over een tijdje weer lekkerder in z'n vel zit, zou ik 't weer wat meer proberen te sturen naar ook aardappels en groente. Nu kun je 'm misschien 's middags wat stukjes komkommer en cherrytomaatjes geven? Proberen kan natuurlijk altijd!

En verder is dit echt heel normaal gedrag hoor, komt helemaal gped!

Deel Deze Pagina