Terug naar bv?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Vanessavroomans, Jan 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vanessavroomans

Vanessavroomans Nieuw lid

Jan 28, 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Saskia of Mirjam,

Onze zoon is met een keizersnede te wereld gekomen (stuitligging). In het ziekenhuiskostenverzekering hij direct aangelegd en dit ging goed. De dagen erna bleek dat hij niet goed aanhapte. De tweede dag ben ik begonnen met een schema van aanleggen beide borsten, bijvoeden en kolven elke keer als hij wilde. Dat ging goed en na bijna 10% gewichtsverlies kwam hij weer aan en mochten we naar huis. In de kraamweek is er per voeding aangelegd aan 1 borst vanwege rut/regelmaat en om m'n tepels watte sparen. Ook ben ik met een tepelhoedje gaan voeden wat leek te helpen.

Rond de 2e week bleek hij weer niet aan te komen. Toen ben ik per voeding beide borsten gaan aanbieden. Maar na een paar dagen was depojn in m'n tepels niet meer te doen. Toen ben ik elke drie uur gaan kolven en dit samen met bijvoeding gaan geven (medela speciale bv speen) nu komt hij weer aan, maar m'n bv is maar 50cc totaal per voeding en wordt maar niet meer.

Ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen? Ik neig naar nog 2 weken kolven zodat hijde voedingsstoffen nog wel tot hij 1 mnd oud is binnenkrijgt.

Heb je advies over de mogelijkh Eden? Veel dank!

Giet, Vanessa

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Vanessa

je hebt al heel wat achter de rug zeg!
    Knap dat je zo gemotiveerd bent voor borstvoeding en ondanks dit alles hebt doorgezet.
    Om je vraag te beantwoorden, ja, je kunt nog wel proberen om je productie omhoog te krijgen. Het zal wel een intensief proces zijn om dat te doen, dus je moet wel goed overwegen of je dat wilt, of je daar de tijd en energie in wilt steken.

Dit houdt in het kort in, 48 uur lang elke 2 uur kolven, en combinatie met kruiden die de borstvoeding stimuleren, fenegriek en gezegende distel (capsules verkrijgbaar bij de Tuinen). Veel drinken, goed eten en tussen de kolfsessies door veel rusten.
    Als je merkt dat je productie nog niet is gestegen kun je nog met domperidon proberen om het omhoog te krijgen.
    Ik verwijs je naar een goed artikel op de volgende site:
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Productie vergroten - Domperidon [1]

Je kunt ook kiezen om nog 2 weken te kolven, of hoe lang je wilt, dan geef je in elk geval de waardevolle stoffen mee!

Als je meer vragen hebt hoor ik het graag! Succes met je keuze.

Mirjam

Share This Page