1e dag laatste menstruatie?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Silly43, Jun 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Silly43

Silly43 Actief lid

May 8, 2006
    468
    0
    0
    Hallo

Ik heb 2 a 3 dagen voor mijn NOD getest (vandaag) en de test gaf een vaag (maar zeker zichtbaar) plusje aan. :D
    Maar nou is mijn vraag, als ik daadwerkelijk zwanger ben hoelang ben ik nu zwanger? 3 juni voor het laatst ongesteld maar ik heb op dag 10 mijn eisprong al gehad. Tel je dan toch gewoon vanaf 3 juni?
    Want dan zou ik nu dus 3 weken en 1 dag zwanger zijn?

Alvast bedankt voor het antwoord

Silly

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

Jun 16, 2006
    368
    0
    0
    Hoi Silly,

In principe rekenen we altijd vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie voor zover bekend. Wanneer iemand een eisprong heeft, kan van persoon tot persoon verschillen. De meeste vrouwen voelen ook niet dat ze de eisprong hebben. Dat er al een licht streepje te zien was bij de test kan er zeker op duiden dat je zwanger bent. Ik zou voor de zekerheid de test over een paar dagen herhalen. Wanneer blijkt dat je zwanger bent, adviseer ik je contact op te nemen met de verloskundige. Wellicht zal zij adviseren een termijnecho te maken, zodat je precies weet, hoever je zwanger bent. Dit is ook belangrijk met het oog op de uitgerekende datum.

Lonneke

3. Silly43

Silly43 Actief lid

May 8, 2006
    468
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord Lonneke :D

Share This Page