Hallo, Aangezien ik niet precies weet hoe lang ik zwanger ben mag ik een afspraak maken voor een echo over 2 weken. Ik zal dan naar verwachting ongeveer 6 of 7 weekjes zwanger zijn. Krijg je dan toch bij 10- 12 weken weer een echo of zien ze dit dan als termijnecho? Bedankt!
Ja, ik heb elke keer met 6/7wk echo gehad maar dat is nog te vroeg om een exacte termijn te bepalen dus krijg je ook nog een termijnecho.
Ja, bij die termijn kunnen ze dat niet goed bepalen en dus krijg je dan later nog een echo. Wij hadden bij, dachten we, 11 weken een echo, maar werden 2,5 week teruggezet op dat moment, naar 8,5 week. 5 weken later weer een echo en toen weer een week naar voren gezet.
Ik heb een officiele echo gehad met 6w6d. Toen nog een zooi spiekecho's bij de verloskundige en met 12w3d weer een termijnecho. Ookal was ik met 12w1d nog bij de VK en heeft zei nog uitgebreid gekenen was het toch noodzakelijk om een officiele echo te maken omdat ze anders geen termijnbepaling hadden. De VK mag geen medische uitspraken doen namelijk.
ik heb de eerste echo gehad bij 8,3 weken, maar kreeg geen extra echo. Dus het is verschillend per vk.
ik heb juist aanstaande maandag een specifieke termijnecho in het ziekenhuis, en dan ben ik volgens eigen berekeningen net 7 weken zwanger... De huisarts vertelde me dat week 7 dan goed was om een termijnecho te doen. Vreemd maar ik ben wel blij dat ik dan in ieder geval even zie of alles het doet .
Ligt wellicht een beetje aan je vk/gyn en voorgeschiedenis. Met een miskraam in het verleden krijg je beide of soms nog meer. Maar een vriendin van mij kreeg met 8 weken een echo omdat ze opgenomen werd wegens zwangerschapsmisselijkheid en kreeg vervolgens geen termijnecho meer.