Bij 3D echo verstopte de kleine zich

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Rosy90, 25 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hoi hoi!
    Vorige week konden we dan eindelijk onze 3D echo gaan maken:)
    Ik had me er ontzettend op verheugd maar vond het wel heel duur 95 euro dus wou het eerst niet doen maar met manlief over gehad en toch besloten het te doen!
    Yess onze meid alvast bewonderen!!
    Nu liet ze zich totaaaal niet zien, zelfs handjes voor het gezicht en later ook nog de voetjes ervoor dus het was onmogelijk om iets van haar gezichtje te kunnen zien.
    Nu mogen we gratis een korte herhaling maar nu ben ik bang dat ze zich weer niet laat zien, en we krijgen maar 1 herhaling
    Heeft iemand dit al mee gemaakt? En draaide de baby er goed voor?
    Hebben jullie tips over hoe ze moet liggen en hoe ik der kan stimuleren om te draaien?

Als ze zich weer niet laat zien, zal het wel zo moeten zijn en moeten we toch wachten tot ze er echt is!

2. bpu

bpu Niet meer actief

Ik heb net een 3d echo gehad, gelukkig lag onze kleine er goed voor.
    Aan 1 zijkant had ik wel de placenta liggen, dus om te kijken of we de andere zijkant van het gezichtje in beeld konden krijgen vroeg de echoscopiste aan mij om op mn rechterzij te gaan liggen en dan mn linkerbeen naar achteren te doen en mn rechterbeen voor. Misschien een tip voor als de baby niet goed in beeld te brengen is:) succes en veel plezier

3. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Wat fijn zeg dat de echo wel goed is gelukt bij jullie! Zie je al vergelijkingen op wie de kleine een beetje lijkt?
    Hele goede tip die ga ik zeker proberen mocht ze weer niet goed liggen!
    Vorige keer heb ik even gewandeld maar dat mocht ook niet baten hihi

4. bpu

bpu Niet meer actief

Jaaa wij zagen wel duidelijk overeenkomsten! Ik vond het mn geld echt waard, heb zelfs een dvd en cd met film en foto's meegekregen. Volgens mij heb ik de film inmiddels al 10x gezien haha:)

Wanneer heb je die nieuwe echo?
    Hier een fotootje van ons mannetje:)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      15,6 KB
      Weergaven:
      21
  5. Dubbelbloed

Dubbelbloed Actief lid

25 sep 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    De mijne was 2x eigenwijs en wij hebben dus niet echt foto's. Maar wij vonden het ontzettend leuk om de kleine weer te zien. Toch een bevestiging dat alles goed gaat. En wel een hoop 2d meegekregen. Op mijn zij liggen springen en dansen maakte niets uit... Nog een paar weekjes en we zien hem in het echt.

6. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Wij hebben wekelijks controle in het ziekenhuis bij de gynaecoloog. Zij is zo lief om ons iedere keer een fotootje mee te geven. Inmiddels zijn wij ledematen aan het sparen... Ons Frupke wil gewoon niet op de foto en ook in 3D lukt het niet. Of de handjes zitten voor het gezichtje of er wordt keihard met de neus in de placenta gedrukt...hihi.

7. xchristina

xchristina Actief lid

26 nov 2013
    108
    0
    16
    Wij waren uiteindelijk 4 keer terug gekomen . En toen liet de kleine jongen zich eindelijk zijn . De eerste 3 keer steeds met zijn knietjes en handjes samen met de navelstreng voor zijn gezichtje .

Alle keren de normale sessie, geen gehaast of zo . En natuurlijk maar 1 keer betaald .

8. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    @bpu wat een prachtige foto van jullie ventje zeg! Wauw hij lijkt te lachen en kijkt zo tevreden zo schattig! Wat zullen jullie trots zijn! En wat heb je een hoop mee gekregen leuk hoor wij ook een dvdje gehad van de 2D beelden die was ook leuk :)

@dubbelbloed ja dat is ook zeker fijn en een gerust stelling als het weer goed gaat met de kleine!

@light wat leuk zeg dat je zoveel foto's mee krijgt! En ach jullie kleine is ook behoorlijk eigenwijs zo te horen hihi de beeb wil zich vast verstoppen en jullie verassen tijdens de geboorte!

9. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    @christina dan heb je echt een fijne echo praktijk gehad zeg! De aanhouder wint hihi zo te horen, denk niet dat het bij mij in de buurt is maar welkepraktijk ben je geweest?

10. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ken het! Heel erg! Hebben wij met onze knul ook gehad. Tot 2 keer toe bij de 3D echo. Hebben dan ook geen 100% mooie foto kunnen krijgen (maar kregen daarom ook korting op gewone prijs). Helaas kan je je baby niet stimuleren (bij mijn weten) om 'goed' te liggen. Je moet gewoon geluk hebben. Bij mij lag de kleine met zijn halve hoofd onder mijn heup. Gewoon dikke pech..

11. anjak

anjak Actief lid

13 mrt 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Toch is het wel een beetje te manipuleren.
    Ik heb vrijdag 3d echo gehad.. de kleine meid lag in eerste instantie met haar rug naar ons toe en haar gezicht naar mijn rug toe. De echoscopiste probeerde doormiddel van ff flink drukken en porren haar wat bij te draaien.
    Daarna moest ik zelf op die plek blijven drukken terwijl zij dan de echo kon maken. Ze glipte wel steeds eigenwijs terug maar hebben het toch een paar x weten te manipuleren.
    ze vertelde er wel bij dat ze niet altijd zo te manipuleren zijn..
    Maar flink bewegen en duwen kan dus ook soms helpen.
    (Voelt voor jezelf niet even lekker.. maar kan voor de kleine geen kwaad) ^_^

12. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    De echo dame heeft bij mij ook wel wat geduwd, en ik moest uit mijzelf ook wel eens hoesten, maar bij mij hielp het niets..

13. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Hier het zelfde! Eerst met handjes en voetjes (zoals bij alle echo's trouwens), na wat duwen en prikken waren de voetjes weg. Maar de handjes bleven voor haar gezichtje, zelfs nadat ik wat had rond gesprongen.

Helaas maar het is wel typisch voor m'n dochter.. want zo slaapt ze nu nog :)

14. LadyyyD

LadyyyD Actief lid

30 jun 2014
    235
    5
    18
    Bij ons had de kleine ook z'n handjes voor het gezicht, toen ik op mijn linker zij ging liggen begon hij ineens heel druk te bewegen dus uiteindelijk een hele geslaagde 3/4d echo gehad.

15. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Gelukkig wel, want mijn buik wilde 'm eruit gooien met 21 weken, maar die kleine bleef lekker zitten (met een beetje hulp). Groeit nu ook lekker eigenwijs volgens zijn eigen groeicurve onder de P5 lijn ;)

Wat ik eigenlijk wil zeggen: wilde ook alles vastleggen en zo, maar lach er nu maar om. Straks tijd zat om te genieten! Beeb kan ons immers ook nog niet zien en dat is toch eigenlijk ook niet eerlijk :)

16. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hihi wat een fijne en goede tips allemaal :) ik ga er zeker een paar proberen volgende week wie weet werkt het:)

@ light je hebt ook gelijk ! Als ze zich nou echt niet wil laten zien de volgende keer dan hebben we het geprobeerd en moeten we echt wachten tot de geboorte, ook wel weer mooi hoor blijft het extra spannend op wie ze lijkt! En dat zal ook nog wel veranderen het eerste jaar van haar leven, dat hoor je zo vaak!

En toch kijk ik er wel weer naar uit om der volgende week te mogen zien!
    Dank jullie wel voor alle reacties erg leuk om te lezen hoe het bij iemand anders gegaan is:)

17. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ben benieuwd Roosie! Als het lukt hoop ik hier je foto's te mogen bewonderen!

18. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hihi dat is goed!! Maandag 2 feb moet ik om 18:45uur

19. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik zag een keer op zo'n echo website wat tips staan om voor de echo te doen:
    -2/3 weken voor de echo extra veel water drinken, kan de kwaliteit van het vruchtwater positief beïnvloeden
    - een half uur voor de echo iets met veel suikers erin drinken zoals sinaasappelsap, zodat het kindje daar misschien een boost van krijgt en wat beweeglijker is en daardoor leukere beelden te krijgen

Of het werkt geen idee maar je kan het altijd proberen!

20. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ooh top zeg! Weer nieuwe tips ik ga het gewoon proberen hihi drink altijd heel veel al dus nog ietsje meer is geen probleem en zal is cola of fanta drinken van te voren hihi misschien werkt het! Dankje

Deel Deze Pagina