Even een vraagje, Ik beveilig een winkel in een uniform, en ik ben nu 6 weken zwanger. Wat als mijn buikje dik word en ik pas mijn uniform niet meer? ik mag niet in mn burger in winkel lopen wat dan? Graag reacties?
Grotere maat aanvragen bij je werkgever... Lijkt mij de enige optie... Er zullen al vast meerdere voor je geweest zijn
Dreamer, ik heb een baan waarvan ik de hele dag moet staan, denk dat ik dat ook niet meer vol zal houden als het baby groter wordt?
Ik denk niet dat je op de zaken vooruit moet lopen. Genoeg mensen die een staande baan hebben en doorwerken tot aan het verlof. Daarbij heb je tijdens je zwangerschap recht op meer pauze. Inderdaad aangeven bij je baas. Hij moet zorgen voor passende kleding.
Kun je niet bij de alarmpaaltjes een hoge kruk neerzetten? Af en toe daar zitten en afgewisseld met door de winkel lopen??
Ik zou even met je werkgever overleggen. Mogelijk dat risicofactoren mee spelen en je eigenlijk helemaal niet meer in die winkel mag staan, maar bijv administratieve werkzaamheden kan gaan doen.
Het lijkt mij ook dat je straks met een dikke buik als beveiliger toch wel een beetje kwetsbaar bent. Ik zou vragen naar een tijdelijke andere functie invulling