echo 12/5

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mommy1979, Aug 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

Aug 3, 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    Dag,

Even een vraagje aangezien ik hier een discussie over heb met mijn buurvrouw!

Volgens mij hebben alle verloskundigen het over "hij" wanneer ze het hebben over het ongeboren kind.

Nu had mijn buurvrouw tijdens haar echo met 12/5 een echo afspraak bij haar verloskundige.

Tijdens dit onderzoek had ze het steeds over "hij"

Dit echo onderzoek was niet gegaan zoals mijn buurvrouw wenste en heeft een klacht ingediend) ze is de volgende dag teruggebeld door de verloskunidge

De verloskunidge gaf aan dat ze niet door had dat mijn buurvrouw dus niet gerust was na het zien van de echo beelden en daarom dus niet tevreden was over de gang van zakan.

De verlsokunidge gaf aan dat ze "aangezien hij het goed deed"
    niet stil heeft gestaan bij het feit dat mijn buurvrouw nogal onzeker was tijdens deze echo.

Affijn om een lang verhaal kort te maken nu heeft mijn buurvrouw het gevoel dat ze dus een jongen heeft

Ik gaf aan dat alle verloskunigen het kind aanspreken met "hij".'

Zij geeft aan dat met name dit zinnetje haar doet twijfelen:

"aangezien hij het goed deed"

Wat is uw mening in deze?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Mommy1979,

bij 12,5 week zwangerschap kun je op een gewone termijnecho niet zien wat het gelsacht is. Dat kan eigenlijk pas bij 16 weken, dus hij is in deze echt gebruikt als algemene benoeming en niet omdat ze eht geslacht weet. En een verloskundige zal nooit zomaar uit het niets het geslacht zo overduidelijk steeds benoemen als de ouders er niet om vragen. Maar het was dus te vroeg om het uberhaupt te kunnen zien.

Groetjes Brigitte

3. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

Aug 3, 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    bedankt voor uw antwoord, ik zal dit uitprinten en het haar laten lezen!

Share This Page