pret echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door balleke, 21 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Over een paar dagen hebben we de 18weken pret echo en dan weten we welk geslacht het is...:) We zijn echt super nieuwsgierig.
    Maar tegelijke tijd ben ook erg bang dat er iets is met ons kleintje.

Is het zo als ze bij de pret echo iets zien dat niet echt goed is dat ze verplicht is om het tegen je te vertellen of zo? Of hoeft ze dat niet te vertellen.

Ik maak me erg druk hier over of het kindje wel gezond is enz.
    Boeit me niet wat voor geslacht het is als het maar gezond is, maar dat neemt niet weg dat wel erg nieuwsgierig ben en leuk vind om ons kindje weer te zien. Mijn vriend zegt al vaak tegen me dat ik me daar niet druk om moet maken, maar dat is toch wel een moeilijk.

Sorry voor het lange verhaal, moest effe kwijt.

Gr Balleke

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ten eerste, het is niet zeker dat ze het geslacht kunnen zien. het hangt ervan af hoe je kindje ligt. bij ons bij de 20 weken echo was het bijv. niet zichtbaar en bij de pretecho met 23 weken is het verkeerd voorspeld.

ik weet niet of ze het per se melden als er iets mis is, maar aangezien ze alles uitgebreid laten zien en opmeten kom je er denk ik niet onderuit.

maar die kans is erg klein, dus probeer je er geen zorgen over te maken en te genieten! en pin je niet teveel vast op het geslacht, hoe lastig dat ook is ;)

3. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik pin me er zeker niet op, als het te zien is is het mooi meegenomen en anders niet. lig er ook niet wakker van. Gewoon weer een volgende echo en dat vind ik ook niet erg..hihi...;)

En over drie weken de 20 weken echo...
    Maken zowiezo de 3d echo voor het geslacht, al vind ik die echo erg eng om te zien...:)

4. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    ik heb hem pas gehad, met precies 18 weken. Hier konden ze wel zien wat het was, voor 93% zeker. Ze keek het hele kindje na, als er iets niet goed leek zou ze het zeggen, en werd daarna mijn gyn gebeld. Gelukkig zag het er prachtig uit, en het was geweldig om te zien!!! veel plezier!

5. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Wij moesten voor de pretecho een papier ondertekenen waarin stond dat wanneer er iets afwijkends naar voren kwam dit doorgegeven zou worden aan de verloskundige of gyneacoloog.
    Toch was het heel anders de 20 weken echo. Ze heeft wel een meting gedaan en het hartje in beeld gebracht, maar lang niet zo uitgebreid als met de 20 weken echo. Bij ons zijn we lang bezig geweest om het gezichtje goed in beeld te krijgen. De kleine lag er met de armen voorlangs. Door de 20 weken echo wisten wij al wat het was, maar toch was het wel geruststellend te horen dat die uitslag nog steeds hetzelfde was.
    Maar wij hebben de echo pas met 28 weken laten maken.
    De pretecho was vooral bedoeld om de kleine leuk in beeld te krijgen en te genieten van wat je te zien krijgt.

6. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Dat is ook de reden dat mijn echoscopist pas een pretecho maakt, als de 20 weken is geweest en goed is. Je wilt wel genieten van je pretecho.

7. Duna

Duna Niet meer actief

Ook wij gingen hoopvol naar de pretecho met 19 weken maar helaas, meneer lag met zijn beentjes d'r voor haha
    We mochten echter wel gratis terug komen een week later en toen wisten we alsnog dat het een jongen zou worden :)

8. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hoi,

We krijgen een jongen...:)

Dacht eerst dat het een meid zou zijn, maar wist eigenlijk in mijn onderbewuste dat het eigenlijk een jongen zou zijn vanwege dromen die ik had en dat ik steeds richting de jongenskleding ging en soms zei, mijn ventje..haha erg vaag allemaal.

Ze had niks raars gevonden denk ik, want ze zei er niet veel over.
    Liet het hartje zien en horen kloppen en blaasje was vol enzovoorts.
    Lijkt me sterk dat ze niks zou zegen als er iets aan de hand zou zijn, want ze werkt zelf in het ziekenhuis. Maar goed ben erg blij dat ik mijn ventje heb gezien en dat het flink beweegt. Ik ben nu wel een beetje gerust gesteld half om half.

Gr Balleke

9. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Volgens mij zijn ze bij een pretecho bureau het verplicht te melden aan verloskundige/gynaecoloog als er iets niet goed is met het kindje. Bij sommige bureaus moet je hier zelfs een formulier voor ondertekenen.

Ik heb zelf pas een pretecho laten maken nadat ik de 20-weken echo had gehad. Mijn ervaring is dat ze hier ook veel uitgebreider naar het kindje kijken en zo proberen te kijken of er mogelijke afwijkingen zijn. Maar natuurlijk kan het altijd zo zijn dat er tijdens de pretecho iets gezien wordt dat niet goed is.
    En wat betreft het geslacht. Konden ze bij ons niet goed zien met de 20 weken echo en ook na de pretecho (26 weken) hadden we nog geen 100% zekerheid.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

een jongen wat leuk!!! ook fijn dat waarschijnlijk alles wel goed was :)

Deel Deze Pagina