echo met 7 weken, lijkt 5 +6 weken en geen hartje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lavendel2014, 15 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavendel2014

15 okt 2013
    35
    0
    0
    #1 Lavendel2014, 15 okt 2013
    Laatst bewerkt: 15 okt 2013
    Hoi allemaal,

Ik heb gisteren een eerste echo gehad en ik zou op basis van mijn laatste menstruatie 7 +1 weken zijn. Er is een vruchtzak met een klein "dingetje" erin te zien op de echo, maar (nog) geen hartslag. Als ze het opmeet komt ze op 5 weken en 6 dagen.
    Op 22 september zou ik ongesteld moeten worden, op 23 september een early test gedaan die extra gevoelig is, die was negatief. Op 24 september heb ik nog een early test gedaan en toen had ik een licht streepje. Ik heb nog helemaal geen bloedverlies gehad en ik voel me zwanger. Mijn vriend en ik denken dat het misschien een latere eisprong is geweest en dat de innesteling later heeft plaats gevonden. Ik had dus ook niet heel snel veel zwangerschapshormoon. De verloskundige denkt dat de kans groot is dat het niet leeft... Aanstaande maandag nog een echo. Ik hoop natuurlijk dat het hartje dan wel klopt. Ik weet echt niet goed wat ik hier mee aan moet. Je leest zoveel... Volgens mij kan het wel gewoon nog leven en loop ik gewoon achter. Ergens zegt ons gevoel dat...

Hebben jullie hier ervaring mee?

2. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Ik helaas, de zwangerschap hiervoor. Ik testte 3 dagen na nod pas licht positief, en de echo's bleven 'hangen' op 5,4..
    Uiteindelijk gecurreteerd met 7-9weken (weet ik ff niet meer).
    Ik had er wel bloedverlies bij, maar dat zegt niets. Ik heb eens eerder een missed abortion gehad zonder bloedverlies en 2 gezonde zwamgerschappen (waaronder deze), met behoorlijk wat bloedverlies.
    Het wachten is slopend, I know.
    Mijn gyn noemde ook nog een verschijnsel dat de cellen even stoppen met delen en dan spontaan weer doordelen, diastase heet dat dacht ik.
    Er zit niets anders op dan de volgende echo, en misschien daarna nog wel een af te wachten.. Ik heb voor de curretsge 2 weken gewacht.

3. Lavendel2014

15 okt 2013
    35
    0
    0
    Dit is trouwens een foto van de echo

Bijgevoegde bestanden:

4. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Van de foto kan je weinig opmaken helaas. Ze zeggen dat een 'ingeklapte' vruchtzak een mk is, maar dat zie ik niet bij jou.. Maar dat was bij mij niet

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Lastig, TS. Met 7 weken 1 dag kan je met een kleine misrekening of latere eisprong nét nog geen hartslag zien. Ik moet zeggen dat de vruchtzak er mooi uitziet en er zit duidelijk iets in. Uit (ruime) ervaring weet ik dat het twee kanten op kan gaan, maar volgens mij is dit nog niet kansloos. Sterkte met wachten.

6. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    bij mij scheelde het ook een week.

7. Lavendel2014

15 okt 2013
    35
    0
    0
    Bedankt Peetj en Maria999. Mijn gevoel zegt gewoon ook dat het nog niet kansloos is. Afwachten dus.... ZUCHT

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Het zou wel eens kunnen kloppen dat je een late innesteling hebt gehad.
    Als ik uit ga van mijn laatste menstruatie zou ik ook 6wk zwanger zijn maar ik weet dat dit niet klopt.

Is jou echo in of uitwendig gemaakt?

9. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Hoi leontiene,
    Hier vandaag exact het zelfde!
    ik dacht 7,2 zwanger te zijn en volgens de echo 5,2 . Mijn echo zoet er precies zo uit als de jouwe, ook geen hart actie.
    Heb op 21 september ongesteld moeten worden had.toen een heeeele lichte positieve test. dus vind het raar dat ik dan nog maar 5,2 moet zijn. wij moeten uit gaan van t ergste. heb al boekjes mee naar huis gekregen. wel zei ze dat er nog een kans was.. volgende week dinsdag weer een echo. ik hoop zo dat het goed zit!
    Ik ga duimen voor ons 2.

10. Lavendel2014

15 okt 2013
    35
    0
    0
    @BabyAngel: het was een inwendige echo.
    @liefde88: Wat super spannend en wat naar dat je al boekjes mee hebt... We lopen inderdaad ongeveer gelijk! Ik geloof het gewoon niet en mijn vriend al helemaal niet. Hij denkt echt dat het hartje volgende week wel klopt. Ik hoop het maar!! Wel lang wachten, maar ik ga de moed niet opgeven. Dat kan volgende week altijd nog. Natuurlijk voel ik me heel onzeker, maar mijn gevoel zegt echt dat er nog wel wat is...

11. Lavendel2014

15 okt 2013
    35
    0
    0
    Heeeeeel veel sterkte in ieder geval!!!!!! Ik duim voor jullie

12. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Heey hoe gaat ie bij jou?
    Hier nog steeds geen bloedverlies of krampen..
    Heb gister een clearbleu gedaan en die gaf 3+ aan dus hcg stijgt wel goed denk ik. word gek van die onzekerheid.. Heb jij wel zwangerschapssyptomen?
    Hoe laat mag jij maandag? Ik dinsdag 11u
    Laat t weekend maar heeeeeel gauw voorbij gaan

13. Lientje1986

Lientje1986 Actief lid

11 aug 2013
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier zoiets... Donderdag naar de gyn geweest in de veronderstelling dat ik 6 weken zwanger was... Leeg vruchtzakje gezien en de gyn heeft de hoop al opgegeven. Ze zei zo botweg 'dit is een beeld van 5,5 week zwangerschap'. Moest normaal 2 okt menstrueren. Dusja afwachten tt donderdag....

14. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Bij mij bleek ik ook een stuk minder lang zwanger, dan volgens de standaard berekening. Dat zorgde in het begin niet alleen voor zorgen, maar zelfs paniek, vanwege de angst op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. (echo te weinig te zien, vergeleken met de berekende termijn)

Uiteindelijk bleek ik gewoon minder lang zwanger te zijn... Ik ben nu twee maanden verder, en de zwangerschap verloopt gelukkig tot nu toe probleemloos. Hopelijk is dat jou ook gegund.

15. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Toevoeging: om het in de gaten te houden heb ik de eerste 2 weken daarom heeeeeel veel inwendige echo's gekregen + iedere keer bloedprikken om de hcg waarde te controleren.
    De hcg waarde steeg wel voldoende, waardoor ze zeker wisten dat we sprake was van een zwangerschap. Alleen wisten ze niet of het ook op de juiste plek zat. Die onzekerheid heeft wel 1,5 week geduurd, maar het is dus toch goedgekomen.

16. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Hoi micera, wat een vervelende situatie ook!
    Hoe veel weken bwn jij terug gezet? Klopte t hartje al?
    De dagen gaan zo langzaam! Nog 2 nachtjes dan is t zover

lientje gewf de hoop niet op. je bent niet zo ver terug gezet in t begin is t allemaal nog zo klein!

17. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    @liefde: Ze wisten het niet precies, omdat het te klein was om goed te meten (voor 6+3 weken konden ze het niet goed genoeg inschatten). Dat was al op het moment dat ze al een hartje hoopten te zien, maar ze zagen alleen een kleine "oplichting" (lees: donkere vlek op de echo, minder zichtbaar dan de echo die hier in het topic is geplaatst).

Uiteindelijk gelukkig toch goed gekomen. Na 5 echo's (!!) zagen ze gelukkig "vitale delen" (enigszins vergelijkbaar met de echo uit dit topic). Ook toen nog geen kloppend hartje overigens, maar wel ontwikkeling. Toen was de inschatting dat ik 2 weken minder lang zwanger was dan volgens de menstruatie-berekening.

Enkele weken later in de zwangerschap, met de termijnecho, bleek het ongeveer 1 week minder lang te zijn, ipv de eerder voorspelde 2 weken (dus weer wat ingelopen), en de laatste echo hebben ze er zelfs weer een paar dagen bijgeteld. Van het begin tot het eind is de termijn wel 1,5 week verschoven (eerst naar achter, daarna weer deels naar voren). Nu zouden ze het toch zo ongeveer moeten weten.

Of te wel: het kan nog alle kanten op! De onzekerheid is erg lastig, maar er is zeker nog hoop. Zeker de eerste weken zijn de echo's gewoon erg lastig irl de termijn.

18. Lavendel2014

15 okt 2013
    35
    0
    0
    Hoi meiden,

Hoe is het nu bij jullie? Hier is alles goed!!
    Na een verschrikkelijke week met veel stress en verdriet was alles gewoon goed op de volgende echo!! Het ligt een beetje verstopt, mijn baarmoeder is naar achteren gekanteld en je moet een beetje moeite doen om het in beeld te krijgen, maar het was gegroeid en er was een mooie hartslag te zien. Helemaal niets aan de hand dus.
    Ik baal van de stress die ze ons geven. En vaak voor niets...

19. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wat een prachtig nieuws! Ik ben blij dat het allemaal goed is gegaan met deze echo. Wat een opluchting zal het zijn geweest. Even uitpuffen.

20. meisje28

meisje28 Nieuw lid

29 okt 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren precies hetzelfde meegemaakt. Ik dacht 7 weken zwanger te zijn maar op de echo was een kindje te zien van 5 weken en nog geen hartje. Mijn echo zag er net zo uit als bij Leontiene. Nu erg in onzekerheid. Over een week weer terug. Ben wel blij te lezen dat het toch nog goed kan gaan door een misrekening of langere cyclus. Wat wel vreemd is, is dat ik een test van clearbleu heb gedaan op 06-10-2013 en daar stond op 2-3 weken. Daar moet je voor de zwangerschapsduur nog 2 weken bij optellen en dan kom ik eigenlijk precies uit op de 1e dag van mijn laatste menstruatie: 07-09-2013. Dit zou dus echt 7 weken moeten zijn. Ik heb al eerder 2 miskramen gehad en had het gevoel dat het nu wel goed zat..... Hoop dat de week snel voorbij gaat en in de tussentijd het kindje rustig doorgroeit.

Deel Deze Pagina