Wanneer 3/4d echo?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Susannelilian, Jul 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Ik twijfel erg wanneer we de 3/4d echo zullen doen, met 28 of 29 weken. Maakt dit nog verschil voor de beeldkwaliteit en hoe goed het kindje zichtbaar is?

Wanneer hebben jullie deze echo gedaan en kan je daar ook foto's van laten zien? Ben je blij dat jullie het toen hebben laten doen of hadden jullie het liever toch op een ander moment gedaan? Zo ja, waarom en wanneer dan?

Ben benieuwd, alvast bedankt voor de eventuele reacties!

2. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

Jan 16, 2014
    4,685
    0
    36
    Hier hadden we de 3D/4D echo met 27 weken en echt prachtige plaatjes gekregen...;)

3. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @kimmiej89: wat fijn! Kan/wil je een paar foto's laten zien?

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

28 weken gedaan. Wel mooi behalve dat hij placenta hapte en z'n handen voor z'n gezicht deed maar dat lag dus aan hem zelf!

Overigens belde de echopraktijk me net daarvoor om te vragen of ik ook bij 27 weken kon want dat was de termijn dat het het allermooist was. Bij mij ging dat niet ergens vakantie en ik vond dit ook heel mooi :)

Foto's deel ik liever niet openbaar, sorry . Succes met je keuze!

5. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @Vrolijkheid: jammer, maar dat lag inderdaad niet aan het bureau. Met 27 weken? Dat wist ik niet, maar tussen de 22 en 32 weken wordt aangeraden, dus dat zit er inderdaad precies tussen in. :) Is ook gezegd waarom het bij 27 weken mooier is dan bij 28 weken? Jammer dat jullie toen niet konden!

Geeft niet, snap ik wel. Als je ze wel alleen aan mij wil laten zien dan kan ik je wel mijn emailadres sturen via een pb, laat maar weten of je dat wel wilt.

6. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier met 17 weken gehad en over drie weken met 27 weken. Ik kan je ze dan wel laten zien, maar dan moet je nog even geduld hebben, haha.

7. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @MiMully: leuk vooruitzicht en inderdaad ook rond de 27 weken. Lijkt mij leuk om het precies met 27 weken te doen. Ben bang dat over 3 weken te laat is om een echo precies met 27 weken te plannen, maar jullie echo's worden vast heel mooi! Leuk dat je ze wilt laten zien, ben erg benieuwd! Zie dat jij ook meer miskramen gehad hebt, ik heb er ook 3 gehad. Oneerlijk hè, maar gelukkig gaat het nu met ons allebei wel goed!

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Meestal word rond de 28e week aangeraden. Dan is je baby mooi vol met wat vet op z'n lichaampje en is er nog genoeg vruchtwater om mooi beeld te krijgen.
    Wij hebben bij week 27, 28 en 29 een pretecho gehad. (zo vaak omdat de kleine zich verstopte achter z'n armen en benen)

9. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @Maagd: welke van die 3 keer vond je kwalitatief qua beeld de beste?

10. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Hoe ligt je placenta? Bij mij namelijk aan de buikzijde, en daarbij moet je echt niet langer wachten dan +- 22 weken want het beeld zou wel eens ernstig verstoord kunnen raken door je placenta. Ligt je placenta aan je rugzijde, dan kan je een echo maken wanneer je wilt.

11. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @Sneeuwvolkjes: mijn placenta ligt ook aan de voorkant helaas, maar heb nog niet gehoord dat dit uitmaakt. Maar geloof je hoor, heb jij dat ervaren of is jou dat verteld?

12. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Is nog meer meiden verteld en/of hebben nog meer meiden ervaren dat de 3/4d echo na de ongeveer 22 weken niet mooi meer is als je placenta aan de voorkant ligt? Zal het echobureau waar we heen gaan ook eens vragen, als dit zo is dan zullen ze dat daar vast ook wel weten.

13. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Door omstandigheden lukte het bij de eerste niet eerder dan met 31 weken en nu gaat het ook pas met 30 weken lukken (ivm vakantie). Mn placenta lag de vorige keer aan de buikzijde, maar de beelden waren prima hoor. Dochterlief hield een tijd lang haar handjes voor haar gezichtje, waardoor het even duurde voor we haar konden zien. Dit had uiteraard niets met de placenta te maken en volgens mij had deze geen enkel effect op de beeldkwaliteit. Bij de meeste bureau's zeggen ze volgens mij ook dat de beelden zo tussen de 25 en 30 weken ongeveer het mooiste zijn (en ik heb er op die sites nog nooit iets over de placenta gelezen).

14. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Ik heb het ook nog nooit gehoord, bij ons bureau zeiden ze tussen de 22 en 32 weken. Heb het gevraagd aan het echobureau waar wij waarschijnlijk bij gaan, hopelijk krijg ik morgen reactie!

15. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

@ Susannelilian
    Bij het echo bureau waar ik heen ben geweest werd aangegeven dat het het mooiste was tussen de 22 en 30 weken. Uit ervaring wisten zij dat het het mooiste was bij 27 weken omdat het kindje dan het minst groot maar wel het meest volgroeid was (en hoe groter hoe lastiger het beeld natuurlijk wordt) Dus vandaar.

Ik heb ook placenta aan de buikzijde liggen. Op zich is dat geen probleem ware het niet dat hij laag lag en dus met zijn gezicht in de placenta. Dan kunnen ze geen 3D beeld laten zien. We moesten dus eerst een half uur wachten (springen etc) tot hij wat draaide en mijn blaas iets gevuld was (toen kwam er meer ruimte in het beeld) toen konden wij hem wel zien maar had hij zijn handjes voor zijn gezicht.

Maar goed aan dit kun je niet zoveel doen. Dat kan gewoon gebeuren. Dat wist ik ook. Neemt niet weg dat het verder heel mooi was en ik een mooie dvd heb en mooie foto's.

16. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Bij mij werd aangegeven dat het best met 27 weken kon komen omdatt de placenta ook achter licht, hun gaven ook aan dat met de placenta voor je het best eerder kunt komen. weet niet waar voor want ben er niet op door gaan vragen.

17. Bassie89

Bassie89 Lid

Apr 30, 2014
    64
    23
    8
    Female
    Wij hebben het vorige week gedaan, dus 27 weken!
    Hier werd rond de 26e week aangeraden.

Wij hebben iig super mooie en goede echo's en filmpje! :D

18. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Bassie: lag jouw placenta voor of achter? Fijn dat je zulke mooie beelden hebt!

19. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Ik denk dat het echt aan je eigen lichaam ligt en hoe eigenwijs de baby is. Ik heb veel vruchtwater en het is heel goed te zien. Eerste met ruim 30 weken. Placenta voor. 2de zelfde termijn placenta achter. Met 35 weken nog even bij de vk met 3d gekeken was ook nog heel goed te zien. Nu gaan we het met 29 weken doen dus.ben benieuwd.

20. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Bij het bureau waar ik het ga laten doen raden ze het aan tussen de 24 en 27 weken, 22 weken vinden ze toch aan de vroege kant. Twijfel nu nog tussen 24 en 25 weken, volgens hun maakt het echt niet uit. Lijkt me wel handiger dan later, want als het kindje niet meewerkt dan mogen we later terugkomen en als we de eerste poging met 24 of 25 weken doen dan hebben we daarna nog genoeg tijd om ook een volgende poging binnen voor de 27 weken te doen en eventueel nog een poging. Hopelijk is het dan genoeg. :D

Share This Page