1e echo hoeveel weken en in- of uitwendig?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Zwennie, 21 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwennie

Zwennie Bekend lid

25 jun 2015
    738
    482
    63
    Hoi lieve dames!

Ik heb morgen mijn eerste echo.. ooit :)
    Nu weet ik niet zo goed wat ik moet verwachten dus was benieuwd naar jullie ervaringen met de eerste echo.

Ik heb van mijn verloskundige geen info gehad over hoe en wat.. ik ben morgen volgens eigen berekening 7+5 en vraag me af of ik een inwendige of uitwendige echo ga krijgen.

Ik hoor graag jullie ervaring!

Liefs

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Hier in het ziekenhuis is het met dat termijn altijd inwendig.
    Maar ik weet niet hoe dat bij een vk werkt.

3. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Had met 5.5 weken al uitwendig. En hier is met jouw termijn ook gewoon uitwendig

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik wilde niet inwendig, dus heb uitwendig gehad met 6+4, 8+3 en 8+1.

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    9 weken uitwendig. eerder doen ze hier sowieso niet. normaal pas met 11 weken geloof ik. ze hadden alleen verkeerd gerekend en niet naar mij geluisterd, achja extra echo cadeau hihi

6. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik had 5.9 en 8.1 inwendig.. Verschilt nogal per praktijk geloof ik en of het in het ziekenhuis is, daar doen ze het sowieso inwendig tenminste bij ons wel!

7. Zwennie

Zwennie Bekend lid

25 jun 2015
    738
    482
    63
    Ja veel verschillende ervaringen inderdaad en geen pijl op te trekken.. ik hou maar gewoon rekening met een inwendige echo.. Misschien dat ze het eerst uitwendig proberen. Bedankt voor jullie reacties!

8. LianneE

LianneE Niet meer actief

Hangt van je vk af.. maar een inwendige echo is echt niet naar / vervelend ofzo. en je ziet het vaak beter vroeg in je zwangerschap.

veel plezier met je echo :)

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier altijd eerst uitwendig, pas als het niet duidelijk is inwendig. Kon met 6,5 week al heel goed onze toekomstige 3e dochter zien. Wel bij een echocentrum met de nieuwste apparatuur.

10. Zwennie

Zwennie Bekend lid

25 jun 2015
    738
    482
    63
    Nee kan me inderdaad ook niet voorstellen dat het een vervelend iets is.. kan me er alleen echt helemaal niks bij voorstellen omdat ik nog nooit een inwendige en uitwendige echo heb gehad. Ik laat het morgen gewoon op me af komen. Dankjewel!

11. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik denk inwending. De mijne was met 6 weken ook inwendig, en de termijnecho ook omdat het dan gewoon beter te zien was. Is overigens niet eng hoor, was er wel bang voor maar viel me 200 procent mee. Ik vond het wel prettig om alles zo goed te kunnen zien.

12. Kel1989

Kel1989 Actief lid

19 jan 2015
    191
    0
    16
    NULL
    NULL
    Met 7 weken en 10 weken inwendig bij mij

13. Zwennie

Zwennie Bekend lid

25 jun 2015
    738
    482
    63
    Zo te lezen is de kans op een inwendige echo het grootst. Ik zie het ook liever gewoon goed dus laat het allemaal maar op me af komen. Dankjewel voor de reacties dames!

14. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Hier ook met 8 weken precies inwendig. Pas vanaf 10 weken bij mijn praktijk uitwendig.

15. mamalap

mamalap Niet meer actief

1e zwangerschap bij verloskundige uitwendig, ze kon het niet goed zien doordat kleine nog achter schaambot zat, dus toen inwendig gehad en was het zeer goed te zien. Op dat moment 8 weken zwanger.

2e zwangerschap 7 weken ziekenhuis inwendig en zelfs inwendig verstopte de Beeb zich in hoekje. Uiteindelijk toch goed kunnen meten termijn klopte precies :D

Voel je inderdaad niks van inwendige echo.

Succes morgen

16. Teletubbie

Teletubbie Niet meer actief

Met 6.5 uitwendig.
    Succes morgen - laat je weten hoe het ging?

17. tiktak15

tiktak15 Actief lid

20 jun 2015
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    I had internal scans until 9 weeks, but that was in the hospital (VU in Amsterdam)

18. Ikke88

Ikke88 Actief lid

15 dec 2014
    327
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had hem met 7+3 uitwendig en was goed duidelijk! Succes en veel plzr!

19. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Met 7 weken eerst uitwendig gekeken en toen voor zekerheid nog even inwendig of het toch geen 2ling was.
    Ik was er evt op voorbereid had een lange huisjurk met legging aan dus voelde me daar wel prettig in beter als dat je alleen in t-shirt ligt dan voel ik me zo bloot anders.

20. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Bij mijn verloskundige hanteren ze een grens van 8 weken. Vanaf 8 weken uitwendig, en pas als een uitwendige echo niet lukt proberen ze het alsnog inwendig. Dit omdat er genoeg vrouwen zijn die een inwendige echo niet prettig vinden.

Het advies is wel om voor de uitwendige echo met volle blaas te komen. Zo wordt je baarmoeder omhoog gedrukt en is de echo beter te maken. Als het alsnog een inwendige echo moet worden, moet je eerst naar de wc gaan. Omdat voor een inwendige echo de blaas juist leeg moet zijn.

Deel Deze Pagina