Hoi lieve dames! Ik heb morgen mijn eerste echo.. ooit Nu weet ik niet zo goed wat ik moet verwachten dus was benieuwd naar jullie ervaringen met de eerste echo. Ik heb van mijn verloskundige geen info gehad over hoe en wat.. ik ben morgen volgens eigen berekening 7+5 en vraag me af of ik een inwendige of uitwendige echo ga krijgen. Ik hoor graag jullie ervaring! Liefs
Hier in het ziekenhuis is het met dat termijn altijd inwendig. Maar ik weet niet hoe dat bij een vk werkt.
9 weken uitwendig. eerder doen ze hier sowieso niet. normaal pas met 11 weken geloof ik. ze hadden alleen verkeerd gerekend en niet naar mij geluisterd, achja extra echo cadeau hihi
Ik had 5.9 en 8.1 inwendig.. Verschilt nogal per praktijk geloof ik en of het in het ziekenhuis is, daar doen ze het sowieso inwendig tenminste bij ons wel!
Ja veel verschillende ervaringen inderdaad en geen pijl op te trekken.. ik hou maar gewoon rekening met een inwendige echo.. Misschien dat ze het eerst uitwendig proberen. Bedankt voor jullie reacties!
Hangt van je vk af.. maar een inwendige echo is echt niet naar / vervelend ofzo. en je ziet het vaak beter vroeg in je zwangerschap. veel plezier met je echo
Hier altijd eerst uitwendig, pas als het niet duidelijk is inwendig. Kon met 6,5 week al heel goed onze toekomstige 3e dochter zien. Wel bij een echocentrum met de nieuwste apparatuur.
Nee kan me inderdaad ook niet voorstellen dat het een vervelend iets is.. kan me er alleen echt helemaal niks bij voorstellen omdat ik nog nooit een inwendige en uitwendige echo heb gehad. Ik laat het morgen gewoon op me af komen. Dankjewel!
Ik denk inwending. De mijne was met 6 weken ook inwendig, en de termijnecho ook omdat het dan gewoon beter te zien was. Is overigens niet eng hoor, was er wel bang voor maar viel me 200 procent mee. Ik vond het wel prettig om alles zo goed te kunnen zien.
Zo te lezen is de kans op een inwendige echo het grootst. Ik zie het ook liever gewoon goed dus laat het allemaal maar op me af komen. Dankjewel voor de reacties dames!
1e zwangerschap bij verloskundige uitwendig, ze kon het niet goed zien doordat kleine nog achter schaambot zat, dus toen inwendig gehad en was het zeer goed te zien. Op dat moment 8 weken zwanger. 2e zwangerschap 7 weken ziekenhuis inwendig en zelfs inwendig verstopte de Beeb zich in hoekje. Uiteindelijk toch goed kunnen meten termijn klopte precies Voel je inderdaad niks van inwendige echo. Succes morgen
Met 7 weken eerst uitwendig gekeken en toen voor zekerheid nog even inwendig of het toch geen 2ling was. Ik was er evt op voorbereid had een lange huisjurk met legging aan dus voelde me daar wel prettig in beter als dat je alleen in t-shirt ligt dan voel ik me zo bloot anders.
Bij mijn verloskundige hanteren ze een grens van 8 weken. Vanaf 8 weken uitwendig, en pas als een uitwendige echo niet lukt proberen ze het alsnog inwendig. Dit omdat er genoeg vrouwen zijn die een inwendige echo niet prettig vinden. Het advies is wel om voor de uitwendige echo met volle blaas te komen. Zo wordt je baarmoeder omhoog gedrukt en is de echo beter te maken. Als het alsnog een inwendige echo moet worden, moet je eerst naar de wc gaan. Omdat voor een inwendige echo de blaas juist leeg moet zijn.