eerste echo, maar (nog) geen hartje.....

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by mamabri, May 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik hoop op positieve verhalen:

Vandaag de eerste echo gehad. Ik zou vandaag 6.6w moeten zijn. Er is een vruchtzakje te zien ter grootte van 6.5w, dus prima op grootte. Alleen was er (nog) geen vruchtje te zien, en dus ook geen hartslag.....:(
    Volgens de gyn kan het nu 2 kanten op: of het vruchtje is nu net overleden, of het zit aan de baarmoederwand en doordat het nog zo heel klein is (een rijstkorrel) kreeg hij het niet in beeld......

Heb zowel een buik- als een inwendige echo gehad....

Wie heeft ook zoiets gehad, en is het goedgekomen?

Volgende week donderdag moet ik opnieuw naar de gyn.

2. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik had dat met 8+3. Leeg vruchtzakje was de conclusie. Ben nu bijna 21 weken :)

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Echt? Jeetje, wat laat! En was bij jou de vruchtzak dus ook keurig op grootte? Want dat was op zich wel een positief teken volgens de gyn. En zeiden ze dan tegen jou dat het een mk was?

4. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

Oct 18, 2013
    1,786
    722
    113
    Ik had gisteren met 6w1d nog geen kloppend hartje. Wel een vrucht- en dooierzakje. Iets was 0,36 cm, maar ik weet niet wat.. Volgende week bij 7w2d herkansing. Zagen ze bij jou een dooierzakje?

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Daar heeft hij het niet over gehad, het was een zwarte holte zeg maar. En hij zei dus dat het vruchtje tegen de baarmoederwand kon zitten en dat hij het misschien om die reden niet in beeld kreeg. Nu heb ik ook een achterovergekantelde baarmoeder, misschien dat dat er ook nog mee te maken had? Kan dat?

Hij zei dat ik er zeker niet vanuit moest gaan dat ik een mk heb gehad, ik verlies geen bloed, heb nog kwaaltjes (al worden die voor mijn gevoel in een keer minder.....:)) Maar dat het kindje ook gewoon nog te klein kon zijn, als het op een "verkeerde" plek lag om in beeld te krijgen. Het is gewoon 50/50 en hij zag het vaak genoeg dat hij op deze termijn nog niets in beeld kreeg, zei hij.

6. LinOo

LinOo Bekend lid

May 6, 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ohh meid dit is niet wat je hoopte voor vandaag!
    Laten we hopen dat jullie uk zich nu goed verstopt heeft.

De gyn is hoopvol.. Maar dit word een heel lange week kan ik me zo indenken. Veel sterkte

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Een heeeeeeeeele lange week :( Bah, ben helemaal ongerust nu :( Hoe was jouw echo vandaag? of jij moet einde van de middag toch?

8. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

Sep 10, 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Mag ik vragen waarom ze uberhaupt zo vroeg een echo doen? Dan is de kans toch nog groot dat er niets te zien is? Beter dat ze je dan in eerste instantie een week langer laten wachten, nu heb je een week nog meer stress...

Sterkte in ieder geval, ik ga voor je duimen...

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Omdat bij mijn vorige zwangerschap het kindje heel plots is overleden, na een aantal goede echo's. Vandaar dat het nu extra in de gaten wordt gehouden.

10. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

May 1, 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgende keer is vragen bij de echo om een kussen onder je kont.
    Ik heb ook een gekantelde baarmoeder en als ik plat lag zag je ook niks!
    Omdat ik dit bij mijn vorige zwangerschap wist meteen om een kussen erna gevraagd en toen was alles prima in beeld!
    Misschien een optie:)

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Hier met 6.3dg een kloppend hartje en vruchtje met een uitwendige echo.

Sterkte!

12. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,207
    360
    83
    Poeh, als je in onzekerheid zit duren de dagen lang.
    Veel sterkte meid, ik hoop op een positieve uitkomst.

13. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,207
    360
    83
    Kan me voorstellen dat dit nu even geen positief verhaal is voor TO.
    TO, laat je niet van de wijs brengen, elke zwangerschap is anders. En dat de een al vroeg een hartje ziet wil niet zeggen dat dat bij een ander ook zo is.

14. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Natuurlijk hoeft dat niet bij iedereen zo te zijn.
    Ze vraagt toch om ervaringen,dan geef ik die!
    En bij mij was er toevallig wel al iets te zien en kloppend hartje.

Mss ben je korter zwanger dan je dacht...sterkte!

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Volgens mij niet, ik heb op vrijdag 2 mei innestellingsbloeding gehad tm de 6e, op zaterdag 3 mei een tweifeltuurtest en op maandag 5 mei hele lichtpositieve testen. Mijn nod was vrijdag de 9e.

16. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Hier ook bij 6.6 een echo met een kloppend hartje , maar zat echt helemaal aan de zijkant dus was ook moeilijk te zien.
    Ik zou dus goede hoop houden...

Sterkte meis

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dit klinkt best positief! We gaan vanavond een paar daagjes weg, maar heb er helemaal geen zin meer in :( Voordeel is dan weer wel dat de dagen dan misschien iets sneller gaan, zodat het snel volgende week donderdag is.

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Heb net een zwangerschapstest gedaan (vorige week ook nog 1) en bij deze test is de teststreep donkerder dan de C streep, dat was vorige week nog niet, Hij knalt er nu af. Voor dit moment is het HCG nog niet dalende (ook al zegt dat niets over de rest natuurlijk)

19. grotedroom82

grotedroom82 Actief lid

Jan 2, 2013
    194
    0
    0
    wageningen
    Meid, alleer eesrt stekte dat je in deze onzekerheid zit. Spreek helaas uit ervaring :(. Ik hoop voor je op een goede afloop want het kan wel dat zie je weleens op het forum. Maar maak je alsjeblieft niet gek met testen. ( je geeft ook al aan dat het niks zegt) Maar zolang het kindje ( zo noem ik het want dat is het voor je gevoel al) nog in de baarmoeder zit blijft hcg aanwezig. en testen heel duidelijk. Ik ga duimen voor mooie echo volgende week. en trek je het niet dan bel je de vk of je eerder mag. Stress is ook niet goed. En waarschijnlij zie je over paar dagen ook al meer.

20. Iris balk

Iris balk Actief lid

Apr 12, 2014
    159
    1
    0
    Ik belde de verloskundige na een positieve test en die wilde ook een vroege echo doen ivm meerdere mk's. Ik al blij maar dat deden ze echt pas na 7 weken !
    Ik heb hem gehad op 7.2 en waarom ??. Omdat ze vaak eerder nog niets zien en dat je dan helemaal in de stress zit.

Heel veel sterkte aankomende week je denkt er toch steeds aan terwijl ze gewoon te vroeg zijn geweest het ene hartje klopt dan wel ander nog niet of zien nog niets...

Share This Page