NIPT antwerpen of brussel?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door monkey1990, 23 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkey1990

4 okt 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat zijn jullie ervaringen? Wij willen de nipt in belgie laten doen maar weten niet zo goed of we het in brussel of in antwerpen moet laten doen daarom graag jullie ervaringen :)

Alsvast bedankf

2. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Ik heb het in een kleiner ziekenhuishuis laten doen, die het doorstuurden naar uz leven. Is uiteindelijk enkel een bloedafname. Misschien kan het dus dichter bij de grens? Even rondbellen anders?

3. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Wij hebben Antwerpen gedaan. Was toch 2 uurtjes korter rijden. Hebben het gecombineerd met een overnachting en lekker winkelen daar. Het lab zit overigens niet in het centrum. Prima ervaring en binnen 6 dagen en op een zondag kregen we de goede uitslag.

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Je kunt in Antwerpen naar Gendia of het UZ Antwerpen, die laatste is erg scherp in prijs met €390.- tov €500 bij Gendia. UZA test 13,18,21 en kijkt ook op overige chromosoom fouten en op geslacht.

5. Phoenixxx

Phoenixxx Lid

7 aug 2015
    89
    0
    0
    Wij zijn in Brussel geweest. Beviel prima. Als je daar tussen de 11+5 en 13+5 komt, krijg je ook gelijk een nekplooimeting. Ik was er met 10+4 dus niet gehad, maar als ik in de buurt was mocht ik langskomen. Wat ik bij Brussel heel fijn vond is dat toegezegd werd dat je gebeld werd zodra de uitslag er was. Dat kon dus ook in het weekend zijn. Hoe dat bij anderen zit weet ik niet.

Valenti: 2u rijden verschil tussen Antwerpen en Brussel? Van Antwerpen naar Brussel is het 3 kwartier.

6. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Ik heb het via Gendia laten doen, sinds kort hebben ze ook meerdere prikpunten in NL!! De uitslag duurde bij mij wel 2 weken. Overigens komt dat doordat ze 2 buisjes bloed afnemen. Ze testen eerst 1 buisje (ongeveer een weekje) als daar niet genoeg foetaal DNA in zit (er moet een minimum grens inzitten van 4% om uitspraken te kunnen doen), dan testen ze het 2e buisje. Het kan dus zomaar bijna 2 weken duren. Bij mij kwam uit de eerste NIPT zelfs helemaal geen uitslag omdat er niet genoeg foetaal DNA was aangetroffen!! Vreselijk frustrerend, maar we mochten het wel gratis opnieuw laten doen, dus advies: ook niet te vroeg de nipt afnemen (ik was 10,4 maar ik ben wat steviger en dat heeft ook invloed!). De service en het contact met Gendia was uitstekend.

7. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Via Rijnstate in Arnhem naar Gendia gestuurd. Bespaart reistijd en benzinekosten, test an sich was mogelijk daardoor wel iets duurder. Binnen een week de uitslag.

8. kindje Juni

kindje Juni Niet meer actief

#8 kindje Juni, 27 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 okt 2015
    @klaasje82

Wij willen ook een NIPT test laten uitvoeren, denk dat we voor Antwerpen gaan gezien prijs verschil. Je schrijft ook geslacht. Kunnen ze nav die NIPT bloedtest ook zeggen wat het geslacht is of bedoel je dat ze afwijkingen kunnen traceren die horen bij een bepaald geslacht? Sorry voor al mijn vragen dit hele NIPT verhaal is zo nieuw. Gisteren vers van ons eerste VK bezoek, direct een hele lading info/keuzes op me afgekomen.

9. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ze testen op de chromosomen in het bloed. Op afwijkingen en geslacht.

10. Liefjes

Liefjes Actief lid

17 okt 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in Nederland bloed laten prikken voor gendia, via een van de vele prikpunten die ze hebben. Kreeg na iets meer dan een week de uitslag binnen, inclusief geslacht!

11. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb de uitslag toevallig vandaag, vind ik snel met 10 dagen. Ze testen 13,18,21 en of alle chromosomen uit 2 paren bestaan + afwijkingen op het geslachtschromosoom ( bijv XXY ipv XX of XY). Als laatste kun je ook aangeven of je het geslacht zou willen weten.

Onze uitslagen zijn gelukkig goed. Maar ik vind UZ Antwerpen qua snelheid, volledigheid en vooral prijs een betere partij als Gendia.

12. kindje Juni

kindje Juni Niet meer actief

@klaasje82

Gefeliciteerd met het goede nieuws!!!

Ik heb een afspraak gemaakt in Leuven maar denk dat ik 'm ga annuleren en ga maken in Antwerpen.

Is zelfde prijs (en blijkbaar ook precies zelfde onderzoek) en Antwerpen is dichterbij voor mij.

13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dankjewel! UZ Antwerpen ga je voor dan toch? Niet Gendia Antwerpen, die is 200E duurder.

Veel succes!

Deel Deze Pagina