hallo, Heb vandaag de papieren gehad van de verloskundige en daar staat bij dat ik een afspraak moet maken in het zh voor een echo en nu staat erbij afhankelijk van de zwangerschapsduur is dat een inwendige of uitwendige echo vanaf hoeveel weken is dat uitwendig dan? Groetjes
Ik had met 8 weken een inwendige echo en met 10 weken een uitwendige. Als je belt voor een afspraak kn je toch vragen wat ze gaan doen? Als het een uitwendige echo wordt moet je namelijk met een volle blaas komen.
En anders vraag je uitwendig mocht het niet lukken dan dus die ander Preuts heid moet je wel gaan af leren hoor. Dalijk als je bevallen moet dat heb je geen keus hihi
kan inderdaad moeilijk vragen of ze er een netje onder willen hangen en niet willen kijken he over 9 maanden nou kzal eerst maar eens gaan bellen voor de afspraak en het gelijk even vragen
Ik vond van de week het inwendig onderzoek veel erger. Lig je toch met je benen wijd in zo'n gynaecologische stoel in de beugels. Trek anders voor de zekerheid een tuniekje of een jurkje aan. Ben je niet zo bloot als je toch een inwendige echo krijgt.
Ik heb bij beide zwangerschappen tussen de 6 en 7 weken een uitwendige echo gehad. Nooit een inwendige gehad trouwens.
Het heet officieel een transducer. En ik sluit me aan bij wat er al gezegd is, vanaf 7 wk beginnen ze meestal met een uitwendige echo tenzij je nogal veel buikvet hebt of bijvoorbeeld volle darmen vanwege een beetje verstopping. Een inwendige is wel veel scherper. Ze kunnen meestal niet van tevoren zeggen wat ze gaan doen. En die preutsheid raak je vanzelf kwijt hoor, tijdens je zwangerschap en bevalling kijkt iedereen erin
helaas wel aardig wat buikvet nou ja we zien het wel ben toch supernieuwschierig dus kan toch niet lang wachten
Ik was ongeveer 8 weken zwanger toen ik een uitwendige echo kreeg. Moest vooraf wel flink wat water drinken om mijn blaas te vullen zodat de bm wat omhoog geduwd zou worden.
Hier afgelopen vrijdag nog inwendige gehad. Bij de gyn niet meer dan standaard volgens mij. Overigens is de gene er ook wel vanaf als je in de MMM zit. Er zijn al zoveel mensen en zoveel apparatuur naar binnen geweest...en bovendien hou ik mezelf voor dat a) het allerbelangrijkste is dat ons kindje goed bekeken kan worden en b) je ziet zelf ook veel meer en beter. Over 2 weken de nekplooimeting. Die zal dan inmiddels wel uitwendig gaan denk ik. Alhoewel ik ook niet zo slank ben, dus ben benieuwd! Succes en geniet ervan!
ik heb met 7 weken en met 10 weken een inwendige echo gehad, pas de 20 weken echo was op de buik.. en ik ben echt slank.. dus waarom precies weet ik niet.. Maar ik moet zeggen dat ik het ook niet zo erg vond, eerst wel maar ze doen dat natuurlijk alle dagen daar dus ze zijn heel voorzichtig en gaan er echt geen drama van maken.. ik was vooral bezig met wat er te zien was op het scherm
Hier eerst uitwendig (5 weken) en daar zag je het al op maar voor de betrouwbaarheid heeft ze het toen nog inwendig gedaan omdat ze het dan net wat beter kon meten etc zei ze.
hier ook de eerste 2 echo's inwendig. moet zeggen dat ze het dan wel beter zien. dus ook mooie foto's van je kindje
Ik had met 6,5 week een inwendige echo en met 8,5 een uitwendige. Nog even een tip als je voor een inwendige echo gaat: doe een wat langere trui of tuniekje aan, dan voel je je niet zo bloot als je je staat uit te kleden. En zodra je beeld ziet, ben je al vergeten wat je aan het doen zijn hoor, zo mooi!
Mijn eerste echo met 7 weken en 6 dagen gehad, uitwendig! Later met 10 weken weer, uiteraard ook weer uitwendig.. Volle blaas helpt inderdaad, het tilt je baarmoeder iets omhoog waardoor deze beter te zijn is op de echo.
Mijn echo met 8 weken was gewoon uitwendig, ze wilde dat eerst proberen en als ze het niet kon zien evt. inwendig. Vanaf buiten was alles goed te zien dus inwendig was niet nodig. Al is natuurlijk het belangrijkste dat je de kleine goed kunt bekijken!
Bij de oudste alleen maar uitwendige echo's gehad. Bij de jongste waren de eerste 2 echo's inwendig, omdat je dan toch beter zicht krijgt. De nekplooimeting is in eerste instantie uitwendig gedaan, maar de gyn wilde toch over bepaalde dingen een duidelijker beeld hebben en vroeg of ik bezwaar had tegen alsnog inwendig. Inderdaad je krijgt er mooie plaatjes van hoor!!! Enne... wees blij dat je, qua preutsheid , niet in Duitsland woont.... ik heb bij iedere controle een inwendig onderzoek gehad of ik evt ontsluiting had. Maar bijkomend voordeel.... ik kreeg ook bij iedere controle weer een echo