Hallo, Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij de verloskundige. Ik heb nu een afspraak op 25 augustus. Het is bij deze praktijk normaal om rond de 8 a 9e week te komen. Ik vraag me af of er meer mensen zijn die op zo'n korte termijn een echo hebben. En heb je dan bij 12 weken weer een echo? Groet Elf
Ik had ook een afspraak met 8 weken. Maar nog geen echo hoor. De afspraak daarvoor werd gemaakt tijdens de eerste afspraak. Weet je zeker dat je een echo krijgt??
Nee, daar ging ik eingelijk vanuit. Maar misschien is het wel eerst een afspraak net als bij jou. Daar ga ik dan maar vanuit.
Als je bij 8 weken een echo krijgt is het misschien wel een vaginale echo, omdat ze anders nog niets kunnen zien misschien. Dit weet ik niet zeker maar dit had ik van iemand gehoord Of je zou heel veel moeten drinken van te voren zodat je blaas goed gevuld is en de baarmoeder omhoog drukt.
PS: Waarom bel je de verloskunde praktijk niet even terug, dan weet je preceis wat je te wachten staat de 25e!
Als je gewoon een afspraak hebt, zoals je zegt, krijg je nog geen echo hoor. Je krijgt een intake en daar wordt wat uitgelegd, krijg je een boekje mee en worden vragen gesteld over je achtergrond, je cyclus en wanneer je voor t laatst ongesteld wordt. Stelt niet zoveel voor, maar het wordt er wel iets echter door. Je krijgt ook informatie over de combinatietest nekplooimeting.
Hai Elf, Ik heb zelf ook de 1e echo met 8 weken gehad. Dat is bij de VK waar ik ga, ook heel normaal. Nu bleek ik geen 8 weken maar 6 weken zwanger te zijn. Nu heb ik over 4 weer een echo. Dan ben ik dus 10 weken. En dan denk ik dat ik met 20 weken weer een echo krijg
Ook ik heb van de week mijn eerste bezoek aan de VK gebracht en gelijk een echo gekregen! Dat is normaal bij de VK waar ik kom. Ik kreeg na mijn telefoontje voor de eerste afspraak netjes een brief waarin stond wat ik mee moest nemen en wat er ging gebeuren. (dus ook dat er een echo gemaakt zou worden en dat ik dus een volle blaas moest hebben) Aangezien mijn vriend en ik hebben gekozen om geen prenatale onderzoeken te doen stelde zij voor om dan bij 12 weken nog een echo te doen....en ik kijk er nu al naar uit!!! Want het was zo leuk om nu in ieder geval al iets gezien te hebben. Het was natuurlijk nog wel erg onduidelijk en vaag te zien, maar ik heb het zien bewegen en het hartje ging op en neer! Ook maak ik me nu minder druk of het allemaal wel goed zit. (ben nu ook al een paar dagen minder moe en misselijk; misschien heeft de geruststelling daar toch wel wat invloed op...hihi)
ja bij ons ook hoor. met nog geen negen weken kreeg ik mn eerste echo. ik was alleen al een paar dagen verder. maar hier dus ook eerst de echo en volgende week heb ik pas mijn intake bij de vk. (ben dan 13 weken) alsof ze eerst zeker willen weten dat je nog steeds zwanger bent en dat er dus niks fout is gegaan voordat ze de hele intake gaan doen. ik heb met 12 weken geen echo meer helaas
Hallo, ik heb ook een echo gehad rond 9 weken. Ik voelde mij onzeker en ben daarom eerder terug gekomen van vakantie... en dat heb ik uitgelegt. De echo was geen probleem. volgens mij is het per stad/dorp verschillend. Groetjes Najet
Denk idd dat het per verloskundigepraktijk verschilt. Bij mij was het ook met 8 weken de intake, rond de 11 weken de eerste echo en met 12 weken weer naar de verloskundige.
Hallo, Mijn eerste echo had ik met 9 weken, het was een inwendige echo omdat het via de buik nog niet te zien is, je blaas moet dan leeg zijn!!! Voor een echo via de buik moet je wel een volle blaas hebben omdat je blaas de baarmoeder omhoog drukt zodat het beter te zien is! Groetjes Missmama
ik heb met 6 weken zelfs mijn eerste echo gehad en niet inwendig.. Maar dat was omdat ik dacht dat ik rond de 8 weken was. Bij onze vk praktijk is rond de 8 weken ook normaal. Ik krijg met 20 weken geloof ik pas weer een echo. Moet wel maandag wer naar de vk en dan gaan we het hartje luisteren
Ik had bij mijn 1e afspraak ook een echo, ik was toen 8 weken. dit was wel een inwendige, omdat deze nauwkeuriger zijn bij prille zwangerschappen. Met 13 weken had ik ook een echo. We hebben ook geen prenatale onderzoeken laten verrichten, maar wel 2 echo's gekregen. Met 20 weken heb ik op eigen verzoek een 20 weken echo gehad.