vraagje eerste echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by singa, Jul 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. singa

singa Niet meer actief

Ik heb 20 juni bij de eerste echo van de gyn te horen gekregen dat er geen vruchtje meer zat. Vervelend nieuws zeker omdat ik al 10+5 weken zwanger was.
    Nu alles weer een beetje achter de rug is hoop ik dat we snel weer zwanger zijn. Mocht het weer zo ver zijn dan wil ik alleen veel eerder een echo. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik die bij 8 weken al gehad. Ik weet dat het geen garantie is dat het goed blijft gaan maar dan ben je in ieder geval een beetje gerustgesteld.
    Het liefste ben ik de volgende zwangerschap weer onder controle van de gyn maar ik mag eventueel ook naar de vk. Weet iemand of je via de huisarts aan kan laten geven dat je eerder een echo kan krijgen?
    Ik weet nu al dat ik me best druk ga maken de eerste periode en wil graag eerder een echo. Als ik die bij de vk wel kan krijgen dan is dat misschien een optie. Zeker omdat de reden waarom ik naar de gyn wil achteraf ook een klein beetje een wassen neus was.

2. ClaudiaZ

ClaudiaZ Actief lid

Mar 5, 2013
    276
    0
    0
    Flevoland
    Ik kreeg tussen 7 en 8 weken al een eerste echo, gewoon omdat mijn VK dat doet om te checken of er een hartje is.

Als je je VK belt om aan te geven dat je zwanger bent, zou ik gelijk aangeven dat je een miskraam hebt gehad, meestal laten ze je dan ook eerder komen om te checken.

Heel vervelend je miskraam, sterkte en succes weer met zwanger raken.

liefs

3. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

Feb 23, 2011
    4,151
    0
    0
    Bij zl met 9 en 12 weken een echo gehad. Dit is standaard bij onze vk praktijk. Erna een vmk gehad en nu gelukkig weer zwanger. Ik heb bij de afspraak aangegeven dat ik een vmk heb gehad en ze hebben een afspraak met me gemaakt voor vlg week woensdag. Dan ben ik 6+6 weken zwanger en zou er met die termijn hart actie te zien moeten zijn. Erg spannend dus maar ook fijn dat het zo snel kan. Ik zou dus niets aan je ha vragen maar aan de gyn of vk.

4. singa

singa Niet meer actief

Bedankt voor de antwoorden. Als ik onder behandeling wil bij de gyn zal ik eerst een verwijzing van de huisarts moeten hebben. Ik ben nu namelijk niet meer bij de gyn onder behandeling.
    Mijn schildklier is namelijk te traag en daarom wilde ik onder behandeling van de gyn. Maar bij deze miskraam heeft de ha mij alleen begeleid omdat ik zo laat pas mocht komen. Nu bleek dat iemand anders die ook een trage schildklier heeft al met 5 weken mocht komen. En daarna elke week een echo krijgt. Dat is ook in het zelfde ziekenhuis en bij de gyn die ik ook wilde hebben.
    Volgende keer toch maar eens bij de ha navragen of hij daar iets aan kan doen.

5. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    heb via de huisarts een verwijsbrief nodig voor het ziekenhuis en medische indicatie

Ook daarbij kon ik aangeven als ik een echo eerder wou..
    Dus zou zeker aangeven bij je huisarts die kunnen het voor je aanvragen en als de huisarts meewerkt dan gaat het ook allemaal sneller.

Share This Page