GBs

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lallie4, Apr 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lallie4

Lallie4 Actief lid

Jul 24, 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1 Lallie4, Apr 20, 2016
    Last edited: Apr 20, 2016
    Hoi ik heb een vraag.
    Aanstaande zondag gaan ze bij mij beginnen met inleiden.
    Bij mijn zoontje was er een vermoeden op GBs. Ik had hoge koorts en zijn hartslag reageerde daar op.
    Echter weten ze nog steeds niet zeker wat hij had.
    Nu hoorde ik vandaag dat ze niet standaard antibiotica gaan geven omdat er een vermoeden op besmetting was.
    Ze hebben wel een vaginale kweek gedaan.
    In me urine kweek werd nu niks gevonden.
    Maar toch vind ik het eng.
    Ook staat er bij t rivm dat dit het beleid is.
    Maar op sommige websites staat dat ze standaard ab geven als een eerder kindje ziek is geweest.
    Ik ben er erg onzeker van. Ook hoop ik dat je nog tijd heb om voor de inleiding nog antwoord te geven

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Lallie4,

dat is inderdaad het bleeid bij een bewézen GBS infectie bij een voorgaand kind dat ziek is geworden. Niet zo zeer bij een vermoeden.
    Ze houden jou en je kindje echt wel goed in de gaten. En zeker als er bij jou niets positief is gekweekt op GBS is de kans groot dat dit kindje daar in ieder geval niet ziek door wordt. Ik snap je ongerustheid goed hoor, maar probeer er niet wakker van te liggen. Artsen willen ook geen risico's lopen, dus het vermoeden op GBS zal niet zo sterk zijn.
    Succes zondag!

Groeten Brigitte

3. Lallie4

Lallie4 Actief lid

Jul 24, 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Super bedankt voor je reactie! K ben gister nog op controle geweest bij de verloskundige die me vorig jaar slecht nieuws gaf, ze was heel begripvol en zou de kweek nog afwachten aan de hand daarvan met de gyn overleggen.

4. Lallie4

Lallie4 Actief lid

Jul 24, 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helaas toch ziek geworden van de GBs. Kraamweek in t zh vertoeft. Zoonlief heeft het gelukkig niet, ik heb op de high care gelegen omdat de medicatie niet gelijk aan sloeg. Zo jammer😑. Maja

5. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Lallie4,

wat een pech! Hopelijk voel je je al wel wat beter. En gefeliciteerd met je zoontje!

Groetjes Brigitte

Share This Page