Echo, 2 weken teruggezet, wel met hartactie

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MamavanNikhil, 7 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Hallo allemaal!

Even mijn verhaal kwijt, ben zo ongelofelijk onzeker!

Vandaag kreeg ik mijn eerste echo, alleen nu bleek dat ik 2 weken terug ben gezet naar 6 weken zwangerschap.
    Het hartje klopte wel, maar heel traag.
    Dat zou natuurlijk met dat termijn kunnen kloppen, omdat het dan net begint met kloppen.
    Maar volgens mijn berekeningen ben ik dus al 8 weken en 4 dagen (zou je een paar dagen vanaf kunnen halen, maar meer ook niet)
    Ik heb namelijk een lichte eerste positieve test op 3 september gehad.

Het kan dus twee kanten op. Of het wordt een miskraam, of er gebeurd een heel groot wonder en volgende week als ik terug mag komen is de baby gegroeid!

Nu heb ik natuurlijk heel veel op internet gelezen.
    Maar graag hoor ik ook jullie ervaringen?
    Ik ben er echt kapot van, vooral omdat ik het hartje heb zien kloppen!
    Ik ben echt zwanger, en straks misschien niet meer.

2. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik heb geen soortgelijke ervaring. Maar ik wilde je wel alle kracht toewensen de komende tijd. Ik kan me niet voorstellen hoe je je voelt... Ik hoop op een wonderbaby volgende week. Sterkte meis!

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Of die licht positieve test reageerde op je eisprong?

Ik hoop op een mooie plakbeeb!

4. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Dankjewel Hilly en Meris!

Mijn gevoel gaat een beetje op en neer, en dat zal de komende tijd ook wel zo blijven denk ik..

Een eisprong kan het niet geweest zijn, helaas, de testen werden donkerder en heb zwanger1-2 gezien op de clearblue.

Bij elk buikpijntje denk ik nu, zal dit het zijn?
    En al die echte symptomen, grotere borsten, moe, misselijk.
    Het maakt het er al met al niet makkelijker op.

5. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    He bah wat onzeker zo.....
    Ik was bij mijn eerste echo 10 dagen teruggezet, en bij de termijnecho weer 5 dagen vooruit. Het is ook zo lastig meten allemaal....
    Ik hoop dat jullie kleintje gewoon toevallig heel relaxed is en zijn/haar tijd neemt. En hoe moeilijk ook, probeer toch te genieten van t wondertje in je buik!

6. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Dat zijn weer hoopgevende berichten!
    Ik lees inderdaad vaak dat het vervolgens toch nog allemaal goed komt, het is gewoon echt 50/50.

ik probeer nu wel te genieten, want stel je voor het komt toch goed? Dan heb ik al iets afgesloten wat niet eens nodig bleek..
    Gister dacht ik echt dat dit een miskraam zou worden, vandaag ben ik een klein beetje hoopvoller.

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Het kan alle kanten op, maar ruim 2 weken vind ik wel erg veel op die termijn. Dan zou je denken dat je eisprong toch later is geweest en je heel vroeg positief getest hebt.
    Helaas kan je niks anders dan afwachten... Heel veel sterkte!

8. Loes221983

Loes221983 Actief lid

1 aug 2015
    213
    0
    16
    Wil je ten eerste heel veel sterkte wensen met het afwachten de komende tijd.

Ik heb dit ook meegemaakt maar helaas geen goede afsloop.

Bij mijn eerste echo zou ik 7,5wkn zijn maar er werd een vruchtje gemeten van 6,2wkn met hartactie, ook was er nog een vruchtje van 5,4wkn zonder hartactie, mijn zwangerschapssymptomen waren toen al wat afgenomen. De echoscopiste vertelde ons dat het 3 kanten uit kon gaan, 2 kindjes, 1 kindje of een miskraam.
    1 week later, met 8,5wkn, kreeg ik opnieuw een echo het kloppende hartje was trager gaan kloppen en het vruchtje was niet gegroeid, het andere vruchtje had geen hartactie gekregen.
    Met 9,3wkn is geconstateerd dat het kloppende hartje gestopt is.

Ik ben beide vruchtjes spontaan verloren op een termijn van 12,1wkn. Ik wilde perse afwachten tot het vanzelf op gang kwam.

Veel sterkte in deze slopende periode en ik hoop dat het bij jullie positief mag uitpakken.

9. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Dankjewel allebei!

Zo te lezen hebben jullie ook al heel veel meegemaakt!
    ik weet even geen woorden te vinden, wel dat ik er achter ben gekomen dat je pas weet hoe het voelt als je het zelf meemaakt.

10. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat herken ik je verhaal! Twee weken geleden zat in nog in dezelfde onzekerheid.

Ik had ook met 7 weken een echo. Vruchtje was te klein, misschien net 6 weken. Hartje klopte traag, te traag voor 7 weken. Vk gaf aan dag het 50/50 was. 1,5 week later (man wat een onzekere periode met ups en downs) had ik weer een echo. Er was een duidelijke hartslag, heel sterk en bleek 8,1 weken. Alles was dus toch goed! Hou hoop, het kan! Veel sterkte in de onzekere tijd.

11. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Wauw Koali wat fijn om te lezen!! Gefeliciteerd😄
    En wat fijn dat je een goede afloop hebt..

Had je de eerste keer ook een inwendige echo?
    Ik namelijk wel, maar mijn baarmoeder was ook gekanteld dus moest sowieso eerst op een gekke kussen liggen..
    Ik zal ook even de echo foto bijvoegen.
    Wat mij wel opvalt dat niet heel de vruchtzak helder is, zou alleen niet weten wat dat zou kunnen betekenen?
    Mijn vk zei ook dat het theoretisch gezien niet goed was maar ik de praktijk altijd anders loopt.
    Kan echt niet wachten tot woensdag, heb iig nog flinke pijnlijke borsten, misselijk ben ik nog niet echt heel erg geweest. Af en toe met vlagen, en ook nog steeds vaak plassen etc.

12. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had ook een inwendige echo de eerste keer. Maar slechte apparatuur. Ik zag vaag een boontje zitten, meer niet.

Ik ga echt voor je duimen. Probeer afleiding te zoeken de komende week en ook ruimte houden voor alle emoties. Het heeft zo'n impact. Dat begrijp je vaak pas als je het zelf meemaakt.

13. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Bij mij heeft ze ook echt maar 2 min gekeken, heel vlot vond ik. Maar goed, zij is de professional.

Gelukkig kon ik vandaag lekker lang werken, eerst zag ik er heel erg tegen op, maar uiteindelijk een hele fijne afleiding!
    En ik heb 2 van die gezellige drukke jongens die me altijd bezig houden. Haha

En inderdaad ff lekker een potje huilen, maar daarna geef ik mezelf even een schop onder de kont.

14. aninaja

aninaja Niet meer actief

Ik had een late innesteling. Daarom ben ik een week achter uit gezet en de baby groeit flink!

15. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Wat fijn dat alles nu goed is aninaja!
    Maar had jij dan ook al een positieve zwangerschapstest eerder? Want voor je innesteling kan je eigenlijk geen positieve test hebben, toch?

16. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had trouwens mijn eerste positieve test op 28-8. Ongeveer een week voor jou. Dus dat klopte bij mij ook niet helemaal. Ik leef met je mee! Dikke knuffel.

17. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Dankjewel😊
    Ik voel me vandaag iets rustiger, ik moet gewoon accepteren dat ik niet anders kan dan wachten tot woensdag.
    Ik hou jullie op de hoogte..

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Bij baby nummer 2 had ik standaard een week achterstand qua groei. Ze was erg laat genesteld, terwijl het een ivf baby is en dus bevruchting ed bekend. Maar zij liep echt standaard een weekje achter.

19. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Ik hoop ook dat dat bij mij zo is, en misschien dat ze fout hebben gemeten, ik bedoel maar, het gaat op de millimeter.
    en dat samen zou dan allemaal op zijn plaats vallen!
    Maar zo kan ik heel veel dingen bedenken natuurlijk..

20. Elianne92

Elianne92 Actief lid

29 aug 2015
    136
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ha Ik had ook op 29 -8 mijn eerste positieve test. Dacht ook dat ik 2 weken verder was maar bij mij was de 2de echo ook positief.... dus hopen bij jou ook.....

Deel Deze Pagina