Vanmorgen de laatste groeiecho gehad van ons manneke. Hij ligt mooi met zijn hoofdje naar beneden (ah ja dat verklaart de pijn vannacht, droomde zelfs dat ik aan het bevallen was... ) en nu veel pijn bij mijn schaambeenderen en onderbuik. Hij werd nu op zo'n 2500 gram geschat en zou met 40 weken zo'n 3300 gram wegen. De echoscopiste deed alsof ze teleurgesteld was, keek wat beteuterd en zei:"dat is lichter dan je dochter..." Ja en? Moet elk kind even zwaar of licht zijn dan? Ook met 3300gram is het een net gewicht dus heb het maar langs me af laten gaan. Snap alleen niet goed waarom ze daarom beteuterd moest kijken Nah ja we zien het straks wel, ons manneke is in elk geval gezond en weegt voldoende volgens de echo. Vind het wel.jammer dat het de laatste was, nu moet ik wachten tot de bevalling
Jammer als mensen zo reageren toch? Ieder kind is een individu en het gewicht en de lengte dus ook. M'n dochter bijvoorbeeld die liep altijd ruim 1 tot 2 weken voor op groei. Met 35 weken zat ze op een groei van 38 weken. Met 37 ingeleid en met 37+4 geboren. 3220 gram en 47 cm lang. Deze beeb loopt vanaf begin af aan al 4 dagen achter, behalve de laagste echo, toen liep beeb 1 dag achter. Ja weet je, elk kind is anders en de groei ook. Zo te lezen maak je je geen zorgen, ook niet doen. O ja de laatste echo was dit en is jammer, maar straks is hij er, jeej!
Ik maak me zeker geen zorgen, ben zelf met een gewicht van 2490gram geboren en groot geworden Zal met ons zoontje ook wel goed komen. Vind alleen die reactie zo overbodig en jammer, alsof ze wilt dat ik me zorgen maak. Nee, daar is onderhand ietwat meer voor nodig dan gewicht. En inderdaad, straks heb ik hem lekker in mijn armen
Ik vraag mij ook altijd af waarom ze graag 8ponders zien. Eerste zoon was bijna 8pond -> rot bevalling mbv vacuumpomp geboren. tweede zoon was ruim 8pond -> mega klem gezeten met hoofd en schouders. Niet leuk. Advies was daarna om zeker geen 8ponders meer natuurlijk te krijgen. Ik maakte mij dus vorig jaar ook vreselijk zorgen over onze dochter. Uiteindelijk is zij geboren met een gewicht van 3280 en 50cm. Ze had een geweldige start (beter dan de jongens) Nu verwachten we wederom een zoon en komt de angst weer de hoek om dat het wel een grote baby zou kunnen zijn. (hij loopt continu voor op echo's) daar snappen ze helemaal niks van. Hebben ze wat reserve als ze lekker mollig zijn. We willen allemaal een gezonde baby met een goede start maar die krijg je niet door een hoog geboorte gewicht. En 3300 gram is toch een keurig gewicht? Ik deed het er voor Ach en als alles verder goed is moeten ze toch iets aan te merken hebben.