daarnet echo gehad, alles was goed, de kleine is goed gegroeid, zelfs een beetje voor op schema. De gynaecoloog zei wel dat hij vermoedelijk een navelbreukje zg, heeft hier iemand ervaring mee? Hij zei wel om me geen zorgen moet maken maar uiteraard doe ik dit wel...
Mijn jongste (nu 9 ) heeft een navelbreukje maar daar kwamen we na de bevalling pas achter. In die tijd kreeg je nog geen echo's tussendoor (wist niet eens dat ze dat konden zien op n echo). Weet ook niet zo goed wat je met "zg" bedoelt. Is dat een medische term? Ons mannetje heeft er iig geen problemen mee gehad. Ze hebben er verder ook niets aan hoeven doen. Wel heeft hij al 2 x een liesbreuk gehad. En...soms vraag ik me toch wel eens af of dat verband houd met elkaar... Maar goed dat hoeft bij die van jou helemaal niet aan de orde te zijn natuurlijk...als t al met elkaar te maken heeft. Het is ook nog steeds niet helemaal dicht maar heb er vorig jaar (tijdens dat de arts zijn liesbreuk bekeek ) nog eens op gewezen maar hij vond het niet nodig dat daar iets mee gebeurde.
wilma: zg=zag? Maar ik heb er geen ervaring mee, wel veel kindjes gezien die aan liesbreukje, buikbreukje zijn geholpen in de ziekenhuisperiode van Sam. En bedenk me ineens dat Sam ook een buikbreukje had, dit is gebeurd na haar hersteloperatie aan de darmen. Maar het buikbreukje is uit zichzelf geheeld. (Ze is hiervoor een aantal maal op controle geweest bij kinderchirurg)
Kunnen ze dat met 10 weken zwangerschap al zien...? Maar goed, ons zoontje had een liesbreukje en ben daarvoor ook naar het Sophia Kinderziekenhuis geweest. Hier hebben ze er niets aan gedaan omdat het na een paar jaar kan wegtrekken. Dit is ook ook gebeurd. Ik weet alleen niet of een liesbreuk veel anders dan een navelbreukje is, maar als de gyneacoloog zeg dat je je niet druk moet maken zou ik dat zeker niet doen.
youame heeft ook een navelbreukje als ze ontspannen is is ie plat maar als ze gaat lachen lijkt het net of ze een piemeltje heeft hier doen ze er ook niks aan moet vanzelf wegtrekken is niet ernstig ofzo ik heb het nog steeds
heb zelf vroeger een navelbreukje gehad. moet zeggen dat dat nu helemaal is weggetrokken. niks om je zorgen over te maken
hoi hoi ook Tim heeft een navelbreukje, maar daar doen ze niks aan bij hem. alleen wanneer de kleine er last van heeft doen ze wat en onder last verstaan ze: niet op de buik willen liggen, slecht eten en moeite met poepen. ik heb ook een foto van Tim zijn navelbreukje. dus als je die wil zien zeg het maar even. groetjes sandra
had het zelf gezien, gynaecoloog eerst niet. Ik zei tegen hem dat ik dacht dat de kleine aan het zwaaien was en dan zei hij dat die verdikking die ik zag waarschijnlijk een navelbreukje was en geen armpje. Hij zei ook dat dit wel vaker voorkomt en het zou normaalgezien bij de volgende echo al beter moeten zijn. meestal zien ze dit zelf niet omdat een echo rond 10-11 weken niet gewoonlijk is dus veel navelbreukjes worden niet opgemerkt. Ik ga me geen zorgen meer maken hierom, ben bijna aan de magische 12 weken en wil vooral genieten. Dank jullie allemaal voor jullie antwoorden, ze stellen me gerust
Als je wilt heb ik wel een link voor je van een persoonlijke baby-site van een moeder die ook (wat verder al) zwanger is van een kindje met een navelbreukje. Bij haar is het met de 20 weken echo ontdekt. Het kindje moet na de geboorte een operatie ondergaan. Laat me maar weten als je de link wilt!