herhaling termijnecho zelf betalen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lady C, 27 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    #1 Lady C, 27 nov 2010
    Laatst bewerkt: 27 nov 2010
    Ben ik weer met een vraagje over het eigen risico.

Ik heb in september met 10wk een termijnecho gehad in het ziekenhuis met een verwijzing van mijn verloskundige. Toen bleek dat de ingewanden nog deels in de navelstreng zetten, dus de echoscopiste vond het nodig dat ik met 12wk terug kwam voor een herhalingsecho.

Nu krijg ik ineens een rekening van de zorgverzekeraar dat ik die echo zelf mag gaan betalen van mijn verplicht eigen risico. Wie o wie heeft een vergelijkbare situatie gehad en al dan niet het eigen risico moeten aanbreken?

Ben ik nou naief dat ik het raar vind dat ik de herhalingsecho van de termijnecho zelf moet betalen? De echoscopiste van het ziekenhuis vond dat ik terug moest komen daarvoor. Ik bedoel, zelf heb ik er niet om gevraagd. Ik weet mijn weg wel te vinden naar de pretechobureaus waar ik zelf voor moet betalen. Ik vind dit ook weer erg vreemd. Maar goed, zal vast wel weer aan mij liggen.

Maandag gelukkig afspraak met de vk (en 20-wk echo in het zkh), dus kan ik het daar ook even aankaarten.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik dacht altijd dat alles wat met je zwangerschap te maken heeft niet van je eigen risico af mocht...

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    als de echo op verwijzing is van de verloskundige moeten ze hem vergoeden. normaal wordt alleen de termijn echo en de 20wk echo vergoed. toch wordt er regelmatig een extra echo gegeven als de gyn of verloskundige dit nodig vind.

volgens mijn valt op bloedprikken na alle onderzoeken buiten het eigen risico

4. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Ik heb vanochtend even met de verzekering gebeld. Ze zouden het herbeoordelen, omdat het een zwangerschapsecho is. Ach, als ik het maar niet hoef te betalen. Zoveel is duidelijk! Moet goed komen :D

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Vreemd want buiten het bloedprikken om heb ik alles gewoon vergoed gekregen.
    Voor zover ik weet is alleen de kraamzorg per pakket verschillend vergoed (ik zit bij menzis in pakket 3 en dan wordt ook de kraamzorg volledig vergoed)

Daarbij is het mij duidelijk dat deze echo om medische redenen is gedaan, ze wilden immers iets vaststellen.

Groetjes Anita

6. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Is ook vreemd, maar ik weet niet hoe het ziekenhuis het gedeclareerd heeft bij de verzekeraar. Daar kan dus ook iets verkeerd zijn gegaan. Dat kan ik vanavond navragen bij de 20-weken echo.

7. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik had sondevoeding ivm. extreme misselijkheid en braken tijdens de zwangerschap. Ging wel van mijn eigen risico af.

Deel Deze Pagina