Hai Dames, Woensdag hebben wij een echo gehad (extra controle voor de nieren) deze zagen er allemaal goed uit nu. Ook hebben ze de groei van de baby bekeken en op alle metingen zat ze al over de 34 weken ipv 32. Heeft iemand hier ervaring mee? Is de kans dan groot dat ze eerder wordt geboren of niet? xx
Hey Lelie12, Hier loopt de kleine volgens schatting ook voor ( lag helemaal bovenaan de curve, p91 gekregen) Zover ik heb begrepen komen grote baby's niet eerder! Dus blijft nog verrassing wanneer de kleine komt Fijn dat de niertjes goed zijn!
Bij mijn 20weken echo lag beebje 1,5 week voor nu krijg ik over 2 weken, met 28 weken een extra echo, ook ben ik gecontroleerd op zwangerschapsdiabetis, dit was niet zo Ben ook heel benieuwd hoe nu verder, ik lees mee
Dankjewel voor jullie reacties! Nee de echoscopiste zei dat het niet perse hoefde, dat het ook gewoon een groeispurt kon zijn geweest en dat ze nu een paar weken stil staat. Verloskundige schat haar wel op een normaal geboortegewicht (maar dat is aan de hand van voelen) dan is een echo toch wel wat preciezer! Maar de kraamzorgconsulente zei wel weer dat de kans dan groot was dat ze eerder zou komen. Hahah het is en blijft dus echt afwachten Begin een beetje ongeduldig te worden hihi
Ik was tot 20 weken maar 1.5 kilo aangekomen en daarna met 27 weken was ik ineens 8.5 kilo aangekomen. Kreeg een "waarschuwing" van de verloskundige.. (opletten met eten etc) dus daar heb ik me toen flink druk om gemaakt. Dus toen heb ik zelf op het werk mijn suiker even gecheckt. Dit was gewoon goed. Later met bloedafname ook.. Maarja nu sta ik dus al weken stil. Mijn buik is wel erg gegroeid! Maar ik schijn ook veel vruchtwater te hebben.. Waarom krijg jij de extra echo?
Mijn eerste liep 4-5 wkn voor bij de groeiecho rond de 32 wkn... Had dus afmetingen van een gemiddelde 36-37 wkn baby . Hij is gewoon blijven zitten tot 41+3 wkn. Nr 2 liep 1-2 wkn voor en kwam met 41+5 wkn, nr 3 liep 2-3 wkn voor en kwam met 41+0 wkn. Dat grote kinderen eerder geboren worden is een groot fabeltje, als je het mij vraagt. Als het echt grote kindje betreft, heb je wel de kans dat gyn besluit kindje eerder te halen. Mede ook afhankelijk van je verloskundige voorgeschiedenis. Maar 2 wkn voor lopen valt nog gewoon binnen de normale variatie. Overigens waren ze bij geboorte: Nr 1 4355 gram, p90-95 Nr 2 4520 gram, p95-97 Nr 3 4260 gram, p90-95 Alle drie snel en soepel ter wereld gekomen, nr 2 en 3 gewoon thuis
Kache, Waren je kinderen bij de geboorte ook echt aan de grote kant? Loop ook lekker voor maar het blijft maar een schatting en hoor zo veel dat ze er naast zitten! Hoe zwaar waren die van jou bij geboorte ?? =-)
Tegelijk gepost ... Uiteindelijk was mijn middelste, die volgens echo's het kleinst zou zijn, de grootste... Nr 1 is overschat op echo, nr 2 dus onderschat en bij nr 3 hadden ze het precies goed, ze zat op alle metingen op p90.
Hee Lelie, Bij de 20weken echo was zijn buikje te groot. Deze liep 1,5 week voor. Kreeg daarna een GUO bij de gyn, (de richtlijnen waren onlangs aangescherpt, dus bij deze grote van zijn buikje een GUO) maar er was niks te vinden alleen een 'grote' baby. Heb daarna 2x een dagcurve gehad voor mijn suiker, deze was ook goed. Nu dus over 2 weken een groeiecho om zijn groei in de gaten te houden. Ik ben nu 4 kilo aangekomen, er zat nog wel 10 kilo aan van mijn vorige zwangerschap, heb nog een dochtertje van 1 Vind het wel een fijne gedachten dat ze het in de gaten houden
Mijn jongste lag met 30 weken, 4 weken voor op groei (ik had zw diabetes spoot insuline) alleen t buikje. Woog met de geboorte op 38.weken (inleiding) 3760 gram. Dus niet heel bijzonder groot en ik maar denken te moeten bevallen van een dreumes Hij is nu wel overigens groot
Hier liep de kleine met 20 weken 2 weken voor, maar uiteindelijk ruim 5 weken. Met 36 weken werd ze met de echo al 4 kg geschat, daardoor besloot de gyn om met 38 weken in te gaan leiden. Maar uiteindelijk begon het spontaan, maar omdat de ontsluiting niet verder kwam werd het een spoedkeizersnede met 37.4. Ze woog 4225 gram, 54 cm. Boven de p100 curve voor de termijn. Weet dat de gyn zich pas druk begon te maken toen ze ruim 4 weken voorliep.
Ja inderdaad! Je hoort het heel vaak dat ze met 20 weken iets zien wat ze later nog een keer willen checken. Alleen maar goed dat ze tegenwoordig zoveel kunnen zien!! Succes met de volgende echo.
Hai dames Dankjewel voor jullie reacties! Daaruit blijkt maar weer dat er geen pijl op is te trekken. Het is en blijft gewoon afwachten haha. Met 36 weken heb ik nog een echo om de ligging te bepalen dus dan zullen ze meteen zien of ze nog zo voor op schema ligt. Ze hebben bij mij nooit een geboortegewicht geschat. Alleen de verloskundige, maar die schat gewoon tussen de 3000 en 4000 gram. Dat is wel een hele globale schatting haha.
Dat is inderdaad wel een hele globale schatting, geloof dat zo'n 75 % een geboortegewicht heeft in de 3 kg Bij mij is ook nooit gesproken over een geschat geboortegewicht, met de groeiecho's werd altijd gezegd, dat is het gewicht nu ongeveer... Ze hebben alleen eens gezegd als je tot de 40 weken doorloopt heb je zeker een 10 ponder
Hahaha jeetje! Dat wil je ook niet horen. Ik heb heel de zwangerschap al het gevoel dat ze eerder komt dan 24 juli. Maarja juist omdat ik dat gevoel heb valt het straks tegen als ze juist later komt haha. Er zit toch niks anders op dan afwachten. En uiteindelijk kan ze beter langer in de buik zitten dan veel te vroeg komen.
Hier had de verloskundige het met hand super goed ingeschat. Zij zei ruim 7 pond en dochter was 3620 gram. Terwijl de groeiecho's steeds zeiden max. 6 tot 6,5 pond. Daarnaast had ze volgens de echo een klein hoofd en lange benen. Nu had ze echt geen klein hoofd en korte benen. Dus het zegt niet veel. Maar goed een kindje komt wanneer die komt. Ik heb wel eens gehoord als ze echt heeeeel groot worden ze wel eens eerder worden gehaald, maar goed dat zijn volgens mij meer uitzonderingen dan regel.
Nou, ik vind die echos juist helemaal niet preciezer!! Mijn zoon werd op de echo nog veel groter geschat. Hij was uiteindelijk ook niet klein (4100 gram) maar vlgs die echos zeker 500-600 gram zwaarder... En bij mijn dochter heb ik maar liefst 5x een groei-echo gehad en die gaf telkens een heel gemiddeld gewicht aan. Op de dag van de bevalling nog een groei-echo gehad en deze gaf 3700 gram aan met 41 weken. Bij dr geboorte 4700 gram dus een dikke kilo ernaast... En dat terwijl de VK het bij beide kinderen wel goed gevoeld had. Zoontje schatte ze kleiner dan de groei-echo en dochter veeeeeel groter!
ik heb dat wel eens nagezocht, wetenschappelijke onderzoeken e.d., echo's zijn inderdaad niet erg nauwkeurig. Een goed uitgevoerde echo mag/kan er 300-500 gram naast zitten. Zeker niet beter dan een schatting met de hand door een (ervaren) gyn of VK...
Ja daar hebben jullie natuurlijk ook wel weer gelijk in. Het nadeel bij de echo's is natuurlijk ook dat 1mm op het scherm met een meting een wereld van verschil kan maken qua uitslag. Het is dus moeilijk te zeggen. Afwachten maar!
Op 32 weken zat mijn zoontje qua grootte op 37 weken!! Ben uiteindelijk op 39 weken bevallen en hij woog 4315gram/53cm. Een groter kindje wil zeker niet zeggen dat je vroeger gaat bevallen, hij woog trouwens 2600gram op 32w