Verkeerde geslachtsbepaling ervaringen?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Braam0, Jul 25, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Hallo allemaal!

Ik ben nu 16.3 weken zwanger van ons 2e kindje. Bij mijn eerste kindje was ik zo overtuigd van een zoontje, dit werd met 14 weken zwangerschap bevestigd, en daarna nog een aantal keren. als ze me hadden gezegd dat het een meid was had ik het ook niet geloofd.

Deze zwangerschap was ik echt vanaf het begin overtuigd van een meisje. (voor de duidelijkheid ik heb geen enkele voorkeur, als het maar gezond is!) Nou kregen wij met 14 weken te horen dat er schaamlippen te zien waren maar ze wilde nog geen uitspraak doen omdat ze het niet zeker wist. Nou met 15 en een halve week weer een echo laten maken, heeft ze geen enkele twijfel meer, duidelijk een jongen! Ook al is er zeker een piemeltje te zien.. Ik geloof er geen snars van! Mijn gevoel was en is zo sterk, dat ik maar niet kan geloven dat dit kindje een jongen is.

Vandaar mijn vraag, heeft iemand dit ook gehad? Of een ervaring met een verkeerde geslachtsbepaling echo. Een broertje zou natuurlijk geweldig zijn, maar het kan gewoon niet kloppen in mijn beleving.

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,041
    16,546
    113
    Ik zelf niet, maar een vriendin van mij wel. Haar gevoel zei vanaf het moment dat ze zwanger was dat het een meisje zou zijn. Bij de echo ( weet niet meer precies welke week) zei de echoscopist dat het een jongen was. Net zoals jij geloofde ze er helemaal niks van en heeft toen ook helemaal geen kleding gekocht. Je raad het al bij de 20 weken echo was het gewoon een meid! :D

Ik zelf heb vanaf moment 1 de volle overtuiging gehad dat het een jongen zou zijn en dat is het ook.:D Maar ik heb dus niet gehad dat de geslachtsbepaling fout was.

3. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Bizar dat je gevoel zo sterk kan zijn en het dan zoals bij jouw vriendin ook nog blijkt te kloppen. Weet je toevallig ook of er toen het een jongetje was, de piemel ook duidelijk te zien was ed? omdat het toch een meisje was.. Ik wacht de 20w echo ook nog even af, maar lijkt me ook zo sterk dat dat piemeltje ineens kan veranderen haha. Toch zelf mijn gevoel echt dat dit niet klopt

4. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,041
    16,546
    113
    Ja het is ook bizar, maar ik vind het wel ontzettend mooi dat je dat als vrouw zo goed kan aanvoelen.
    Ja er was duidelijk iets te zien. Maar ze geloofde het totaal niet. Ze zei ook " als ik nu allemaal jongens kleding koop en het klopt niet krijg ik dan dat geld van u terug?" Ik heb daar zo om moeten lachen. Maar daar wilde de beste vrouw niet aan meedoen. Een paar weken geleden had ik hun prachtige meid in mijn armen gehad. Dus zeg nooit,nooit het kan zomaar opeens toch een meisje blijken te zijn. Ik zou me er alleen niet aan vastpinnen.

Mijn moeder wist bijvoorbeeld zeker dat ik een meisje zou zijn, iedereen verklaarde haar voor gek dat ze allemaal meisjes spullen had gekocht en toch had ze gelijk.:p

5. Marielle1993

Marielle1993 Bekend lid

Sep 7, 2014
    681
    95
    28
    Female
    Hoi,

Ik heb met 13 + 1 een vroege geslachtsbepaling gehad. De echoscopiste was overtuigd van een jongetje en er werd dus ook Hoera een jongen in grote letters bij de echofoto gezet ;)

Toch kon ik het niet van mij afzetten en geloofde het niet.. en ja hoor met ruim 15 weken bleek het een meisje :)
    Later bleek dat ze bij de 13weken echo vanuit een verkeerde hoek had gekeken.

6. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Heb je een foto van je echo waarop de echoscopiste aangaf dat het een jongen is?

7. Phloxx

Phloxx Niet meer actief

Er worden incidenteel natuurlijk wel fouten gemaakt. En een voorgevoel is ook hartstikke leuk, maar in feite nietszeggend. Dus eigenlijk kun je alleen nog maar een volgende echo afwachten. De kans dat het 2 keer verkeerd gaat is natuurlijk weer een stuk kleiner :)

8. MirW

MirW Fanatiek lid

Apr 20, 2017
    1,748
    555
    113
    Maar wat zegt een voorgevoel nu dan helemaal? Daar zou ik niet zo sterk vanuit gaan. Bij mijn 3e was ik er ook van overtuigd dat het een meisje zou zijn. Maar het was en is toch echt een jongen. Dan was mijn gevoel gewoon verkeerd, so be it...

9. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Is het natuurlijk ook, het zwanger zijn is al een wonder opzich maar was benieuwd naar de ervaring van andere mama's qua voorgevoelens en echo's

10. Marielle1993

Marielle1993 Bekend lid

Sep 7, 2014
    681
    95
    28
    Female
    Bijgevoegd 1 foto van de 13 weken echo & 2 fotos van de 15 weken echo.

De 13 weken foto bleek een coronaal aanzicht. De echo foto's van 15 weken een potty shot ;)

Attached Files:

11. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Ja zal hem even toevoegen hoor, het is niet te missen haha.

Attached Files:

12. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Bijzonder idd! Ik weet niet vanaf wel aanzicht dit is gemaakt.. Heb hem toegevoegd geloof ik.

Marielle1993 likes this.
  13. Marielle1993

Marielle1993 Bekend lid

Sep 7, 2014
    681
    95
    28
    Female
    Ik ben ook geen expert in aanzichten, maar had even navraag gedaan hoe het nou zat vandaar :) Coronaal aanzicht is een soort doorsnede genomen vanaf de zijkant of zoiets

14. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Heb deze ook nog. Misschien is daar het aanzicht op te zien.

Attached Files:

15. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Beide keren overtuigd van een meisje.. heb toch 2 jongens :D

Braam0 likes this.
  16. Marielle1993

Marielle1993 Bekend lid

Sep 7, 2014
    681
    95
    28
    Female
    Ik weet niet goed wat ik in de fotos moet zien.. zal wel aan mij liggen blijft spannend dan tot de 20 weken echo! Ik zal wel uitgaan van een jongen, geslachtsbepalingen worden niet snel fout gedaan. Ik had met 13 weken tuurlijk wel een hele vroege echo, dus dan kan je een foutieve voorspelling nog wel verwachten ;)

17. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Misschien is het zo duidelijker hahah

Attached Files:

18. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Haha fijn voorgevoel . Super leuk 2 jongens!

19. Marielle1993

Marielle1993 Bekend lid

Sep 7, 2014
    681
    95
    28
    Female
    Hoever ben je op deze echo?

20. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104