Hallo meisjes, ik zie wel onderwerpen voorbij komen van heel lang geleden met hetzelfde onderwerp, maar die zijn gesloten, dus maar even een nieuw. Gisteren vol goede moed naar de gyn geweest. Inwendige echo gemaakt: alleen een vruchtzakje te zien, maar geen delen van een embryo. Aangezien alle berekeningen ervan uitgaan dat ik 8 weken zwanger zou moeten zijn, is dat niet goed. Hij zei dat dit een normaal beeld zou zijn bij 5 weken, maar dat ik rekening moet houden met een miskraam als de zwangerschap wel 8 weken is. Over 9 dagen moet ik terug voor een echo (ik was helemaal overstuur natuurlijk dus 14 dagen vond hij wat lang voor mij, hoewel dat eigenlijk beter was geweest). Terugrekenend kan het volgens mij best zijn dat ze er gewoon vet naast zitten met hun berekening en dat ik gewoon pas heel kort zwanger ben. De clearblue digital test gaf 2 maart aan: zwanger 1-2. Dus dan zou 4-5 weken kunnen, als de test al vroeg op de zwangerschap heeft gereageerd. (Ik heb er die dag drie gedaan, alle drie positief!) Hoe groot is de kans dat er 1 april wel iets te zien is op de echo? Heeft iemand daar ervaring mee? Hoe ging dat bij jullie en is het bij jullie uiteindelijk goed afgelopen? Ik zit hier echt behoorlijk mee! Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik weet het niet hoor...2 maart is al ruim 3 weken geleden! Op 2 maart gaf de CB dus 1-2 weken aan, dus dan was je toen ongeveer 4 weken zwanger. Je geeft aan "misschien heeft de test wel vroeg op een zwangerschap gereageerd". Als je korter dan 4 weken zwanger was ten tijde van het testen, dan zou je wel heel erg kort zwanger geweest moeten zijn (gezien het feit dat we inmiddels 3 weken verder zijn en de gynaecoloog nu zegt dat je rond 5 weken zwanger zou zijn) en net rond je eisprong al positief moeten hebben getest. Maar niet wanhopen hoor. Er zijn hier ook veel positieve verhalen te vinden. Ik hoop dat iemand met een positief verhaal zich even voor jou meldt hier. Ik hoop en duim in elk geval dat je volgende echo een stuk beter mag zijn en je gewoon mag genieten van een goede zwangerschap.
Op de site van clear blue staat dat 1-2 weken aangeeft dat de conceptie 1-2 weken geleden is. En daar ga ik dan vanuit. En dan klopt dat met die 5 weken.....
je krijgt altijd 2 weken cadeau! dus als de cleurblue 2 maart aangaf 1-2 weken zwanger, was je op dat moment 3-4 weken zwanger! die van mij gaf aan 2-3 weken zwanger dus ik was toen 4-5 weken zwanger omdat je de eerste 2 weken cadeau krijgt zeg maar. volgens mij staat het ook op het doosje van clearblue
Ja dat klopt. Als hij 2 maart 1-2 aangaf dan was je toen ongeveer 4 weken zwanger. Staat ook in de bijsluiter.... Ik hoop voor je dat het goed komt, maar ik zou voor jezelf toch rekening houden met het ergste...sterkte!!
ja, dat staat op het doosje, inderdaad. Cyclus was een beetje aan het rommelen afgelopen jan/feb. Vanaf 27 januari gewoon en normaal, maar een week te vroeg, ongesteld geweest (dus blijkbaar niet zwanger) en cyclus is daarna dus opnieuw gestart. Tussentijdse bloeding (2 dagen) gehad op 9 februari. Dat heb ik anders nooit. Dus ik ben een beetje in de war wanneer mijn laatste eisprong is geweest.... ik voel dat nooit en ik heb ook niet getempt of zo. Heb normaal een strakke cyclus, dus kun je er wel redelijk vanuit gaan dat eisprong ook vrij regelmatig op tijd is. Maar afgelopen maand liep het niet zoals anders, dus ik ben de tel kwijt geraakt. Het kan dus zomaar later "raak" zijn geweest dan gedacht. Helaas word ik hier erg onzeker van.
Dag Tanya, dat is niet zo'n leuk nieuws om te horen he. Ik zit hier ongeveer in het zelfde schuitje. Ik ging vorige week vrijdag naar de gyn, was dan al zo'n dikke 6 weken, bijna 7 zelfs en die zei me dat mijn echo er uit zag als die van iemand die 4 à 5 weken was. Vond ik natuurlijk ook schrikken! Ze zei me ook dat ik ofwel moest rekening houden met een mk of dat anders mijn eisprong heel laat is geweest. Mijn hcg waarden waren de eerste bloedafname ook heel laag dus het zag er eigenlijk niet zo positief uit. Ik moest ook afwachten en twee weken wachten op de volgende echo. Intussen werd er wel bloed geprikt en als mijn hcg daar verder mooi bleef stijgen dan was er eigenlijk weinig reden tot paniek zei mijn gyn. Hcg was heel goed gestegen dus dat was oké. Nu volgende week vrijdag de echo en hopelijk kan ik dan wat geruster ademhalen. Mss moet jij ook nog eens bloed laten prikken?
Hey dames, Ik heb hier hetzelfde gehad. Eerste echo dacht ik zeker te weten 7 weken te zijn, echo kwam niet verder dan 5. Volgende echo was weer goed en 3 dagen extra erbij, volgende echo weer goed, weer 2 dg extra erbij. het kan gewoon zijn dat de innesteling lang heeft geduurd of je ei laat is geweest. Hou je hieraan vast. Het kan gewoon goed zijn.
Er is bij mij helemaal geen bloed geprikt. Niet bij deze uitslag en dat staat ook niet gepland, maar misschien is het wel een goed idee. Alleen is er nu geen beginwaarde van afgelopen woensdag. Dat is wel jammer. Ik moet vrijdag voor een tweede echo. Dat is wel vroeg, want als ik inderdaad een late eisprong heb gehad, en het was rommelen bij mijn laatste cyclus dus dat kan, kan het inderdaad gewoon pas vijf weken zijn. Dan is alle paniek voor niets.... maar ja.... 9 dagen is het dan geleden. Ik weet niet of dat genoeg is. Ik heb mij voorgenomen mij nog niets aan te laten praten (geen actie tot ik echt zeker weet dat het mis is, desnoods maken we nog een echo over 14 dagen). Mijn man heeft er alle vertrouwen in, en de eerste keer dat het mis ging (de maand voor we zwanger werden van de eerste) had hij er geen vertrouwen in. Dus wie weet heeft hij het goed.... ik hoopt het.... Maar je schrikt ontzettend!!! Jij snapt het helemaal, dat hoef ik jou niet uit te leggen! Ik wens jou ook heel veel succes met je echo!! Het is in ieder geval hoopgevend wat ze tegen jou hebben gezegd. Ik wou dat ze bij mij ook bloed hadden geprikt, dan hadden we het geweten. Intussen zijn de kwaaltjes wel begonnen en het voelt echt niet alsof het mis is.... nu maar hopen dat mijn lichaam geen verkeerde signalen uitzendt..... jij ook sterkte. Ik hoor graag van je hoe het afgelopen is....
Pff wat moet dat moeilijk zijn om te horen, je gaat je toch zorgen maken ! Ik heb bij mijn vorige zwangerschap toen ik ruim 8 weken was een echo gehad en daar was een kindje van krap 7 weken te zien , het hartje klopte wel en verder zag het er normaal uit Met 12 weken was het "gewoon" verder gegroeid en op 16 weken leefde ons kleintje niet meer Ik wil je absoluut geen schrik aanpraten !!! Nu ben ik volgens eigen berekening op 6 wk + 6 dgn en er was een kindje te zien van 6 wk + 5 dgn maar ja zekerheid heb je nooit Geniet van het feit dat je zwanger bent en hopelijk krijg je goed nieuws !!!
Dank je, dat klinkt heel positief, en geeft mij hoop!! Ik heb mij inmiddels gerealiseerd dat het allemaal best moet kunnen. Terugtellend past het allemaal precies in het plaatje. Rommelige cyclus de laatste twee maanden, dus dat de eisprong niet netjes op tijd was, kan best zijn. Ik hoop dat het bij mij net zo positief uitpakt als bij jou.... mijn man heeft er alle vertrouwen in en dat pept mij wel op, moet ik zeggen. De kwaaltjes zijn wel begonnen (had ik vorige week nog niet echt). Zere, grotere/gespannen borsten en donkerdere gevoeligere tepels, van tijd tot tijd wat misselijk, vooral als ik bepaalde dingen ruik, een trekkerig gevoel onderin mijn buik, heel veel plassen, onstabiele stoelgang, onrustige huid..... dus het voelt echt niet alsof het mis is. Nu hoop ik heel hard dat mijn lijf geen verkeerde signalen afgeeft, en dat het voor mij net zo positief uitpakt als bij jou.... Dank je voor je reactie!!
Hoi Wilma, dat is echt verschrikkelijk, wat jij daar vertelt.... ik kan mij voorstellen dat dat heel moeilijk is.... gelukkig heb ik daar tot op heden geen ervaring mee. Het is wel eens mis gegaan, de maand voor we zwanger werden van onze zoon, maar dat was veeeeeel eerder in de zwangerschap, het was nog geen "echt" kindje. Hoe lang het precies was is nooit nagegaan. Ik hoop echt dat ons dat bespaard blijft, want dat lijkt mij zo moeilijk..... Het voelt ook niet alsof het mis is.... maar het is wat je zegt: zekerheid heb je nooit. Van de andere kant gaan er meer zwangerschappen goed dan er fout lopen, maar ja, daar heb je niets aan als het je overkomt. Ik probeer positief te blijven denken. Negativiteit is ook niet goed voor het kindje als het probeert te groeien..... Ik vind het wel spannend. Afwachten wat er vrijdag uit komt.....
Bij Thirza dachten we 11 weken te zijn toen we de termijnecho kregen en werden we 2,5 week teruggezet. 4-5 weken later nog eens een echo gehad en toen werd dat bijgesteld naar anderhalf week later dan wij op basis van mijn cyclus dachten. Bij de tweede zwangerschap en de termijnecho toen, dacht ik: ik zal de echoscopist vooraf even vertellen over onze ervaring toen, want er is ons toen niets uitgelegd en er werd volkomen over ons verhaal heen gewalst, dus ik heb toch de hele zwangerschap gelopen met: hoe kan dat nou en gaat alles straks op het eind wel goedkomen, (gaan ze me straks niet veel te lang door laten lopen?). Die echoscopist legde uit dat innesteling tot wel 2 weken kan duren en dat dat dus verklaart dat je een heel eind terug wordt gezet. Langer dan twee weken is wel gek en vandaar dat wij dus bij Thirza ook een tweede termijnecho hebben gehad. Toen was ze ineens weer een week verder dan bij die eerste echo, want toen werd het bijgesteld naar 1,5 week na onze cyclusdatum, ipv dus eerst 2,5 week. Is allemaal te verklaren omdat baby's in spurten groeien. Ze gaan er nog erg vanuit in tabelletjes dat in het eerste trimester alles even snel groeit, maar met de praktijk van steeds meer echo's, komen ze er wel achter al dat dat dus niet zo strak is, zei onze echoscopist ook. Als bij jou dus de innesteling lang heeft geduurd en je hebt de echo net voor een groeispurtje aan gehad, zit je dus idd zomaar 3 weken korter dan je op basis van je cyclus dacht. Hier is het helemaal goed gekomen en is Thirza 2 weken overtijd spontaan geboren. Maar voor mijn gevoel ben ik dus van half februari tot en met eind november (=44 weken) zwanger geweest. Wat eigenlijk ook zo is, want door die lange innesteling (ik heb mijn ei gespot, dus daar lag het niet aan), heeft het gewoon iets langer geduurd dan gemiddeld Hopen dus dat dat voor jou ook opgaat en dat je volgende echo gewoon een groter gegroeid vruchtje ziet!
Dank je, Rozemarijke, voor je hoopgevende berichtje!!! Ik word hier wel vrolijker van, moet ik zeggen!! Vooral omdat mijn cyclus de afgelopen twee maanden aan het rommelen is geweest, kan het zijn dat de eisprong verlaat is (ik heb niet getempt of wat ook) en de als de innesteling dan ook niet zo snel gaat, zit je inderdaad al meteen op een aantal weken "achterstand". Het kan zomaar een februari-kindje zijn ipv eind januari. En dan klopt het allemaal prima met de echo. Weet je, ik voel mij dus ook echt zwanger, de "kwaaltjes" beginnen nu echt de kop op te steken en ik verlies geen drupje bloed, dus ik heb echt niet het gevoel dat het mis is. Daarom was ik ook zo teleurgesteld en verrast door de uitslag van de echo, afgelopen woensdag. Komende vrijdag moet ik terug en dan is het uur van de waarheid, zo'n beetje. Maar ja, dat is maar 9 dagen later! Ik heb mij voorgenomen als er nog niets te zien is, niet meteen in paniek te schieten, maar het nog eens twee weken te geven tot een volgende echo. Dat is stresserend, maar stel je voor dat ze een curettage doen terwijl het niet echt nodig is, omdat ze mij verder inschatten dan ik echt ben! Allerlei spookbeelden gaan er nu door mijn hoofd, want ze maken je toch bang met die verhalen, ook de gyn. Maar jij geeft een hoopvol bericht! Dank je, ik zal eraan denken, samen met de andere positieve berichtjes in de komende week!
Wat vooral belangrijk is om daarin mee te nemen, (weet ik, nadat de tweede zwangerschap hier wel uitgelopen is op een miskraam, maar dat was een heel ander verhaal en daar klopte de termijn wel), is dat zolang er groei is van het vruchtje, je niets moet doen wat je niet terug kunt draaien en het beter is om af te wachten. Als die 5 weken kloppen, dan moet je bij de volgende echo 9 dagen later echt al wel een heel verschil weer zien. En nog een week later zou je dan echt al wel een hartje moeten zien kloppen, uiterlijk. Dus kijk het idd aan en laat je niets aanpraten door een gyn, dat je al in zou moeten grijpen: 't is jouw lijf, jouw kindje en jij moet HEEL zeker weten dat het echt niet OK is, voordat je iets ingrijpends gaat doen. Maar ik vind 5 weken waar je 8 dacht te zijn bij een rommelende cyclus echt nog niet zo zorgenwekkend! Ik duim en bid voor je iig!
Dank je Rozemarijke, voor je opbeurende woorden... Ze brachten het wel als ZEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER zorgwekkend, want ik heb de afgelopen week de ogen al uit mijn hoofd gehuild. Echt waar. Vreemd genoeg vandaag niet meer. Ik ben heel vrolijk en voel mij prima en ik heb echt nog steeds niet het gevoel dat het mis is. Integendeel! (Haha, ik ben nog nooit zo blij geweest met mijn zwangerschapskwaaltjes, want een kennisje die een mk heeft gehad zei dat ze het eigenlijk al wist omdat ze in een vroeg stadium ineens helemaal geen kwaaltjes meer had, dus dat hoop ik dan maar dat dat een goed teken is dat ik ze wel heb.) Ik laat mij zeker niets aanpraten, dat heb ik mij ook vast voorgenomen, en als het vruchtje gegroeid is, kan mijn geluk niet op! Als het niet zo is, dan komt het er wel spontaan uit. Maar daar wil ik niet aan denken. Ik hoop en denk onderhand ook dat het goed zit. Ik kan het niet verklaren, maar mijn gevoel zegt dat. En wie weet is het niet zo, maar het is een prettige gedachte, die mij door de week heen sleept tot vrijdagmiddag.... a.s. vrijdag om 14.30 heb ik een afspraak bij de echo en daarna bij de gyn. Dank je voor het duimen en vooral voor het bidden (dat doe ik ook elke dag een paar keer), dat kan ik goed gebruiken!! Misschien kijkt God dan even mijn kant op en maakt hij het allemaal helemaal in orde.... ik vertrouw erop dat Hij ervoor zorgt dat het goed komt..... zeker omdat mijn hart mij dat nu ingeeft.
Ik heb zelf een soort gelijke situatie meegemaakt. Ik dacht ook 8 weken zwanger te zijn maar de echo liet een zwangerschap van 5 weken zien. Helaas was het in mijn geval mis en ben zo lang aan het lijntje gehouden voordat ik eindelijk wist dat het echt mis was. Maar er zijn hier genoeg verhalen met een goede afloop. Dus sluit niks uit
wat erg! ik kan mij voorstellen dat dat erg zwaar moet zijn. Je verheugt je toch op een nieuw kindje.... ik weet het nu helemaal niet meer. tja, volgens de officiële tabellen moest ik ca. 8 weken zwanger zijn op het moment van onderzoek. Maar door mijn rommelige cyclus is dat niet zeker. op 2 maart gaf cb digital met conceptie-indicatie aan dat ik 1-2 weken zwanger was. De conceptie moet dus 1-2 weken voor 2 maart plaats hebben gevonden. Als ik daarmee ga rekenen, klopte het precies dat ik op het moment van onderzoek 4-5 weken zwanger was. Alleen doktoren tellen altijd vanaf de eerste dag van de laatste volledige menstruatie (27 jan) uit wanneer dan de eisprong is geweest. Maar die was bij mij waarschijnlijk niet standaard deze keer. Ik heb ook op 9 feb nog een bloeding gehad van 2,5 dag. Bij de eerste hebben ze er ook een paar weken naast gezeten, maar toen was er wel een vruchtzakje met vruchtje te zien (achteraf gezien moet dat begin week 7 zijn geweest, hoewel ze toen ik de eerste keer kwam week 5 schatten, en de week erna bijna 8 weken, dus dat kan natuurlijk ook niet kloppen). Kortom, alles kan gebeuren, maar ik ga gewoon ervan uit dat het goed komt. Want anders kom ik deze week niet door.....
Ja, je hebt helemaal gelijk! En bovendien is stress slecht voor het kindje in wording als het wél goed mocht zijn..... dus ik probeer zoveel mogelijk positief te denken, als is het soms moeilijk! Optimist tot in de kist! Haha....