echo: 4-5 weken i.p.v. 8??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Tanya, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Ik zou er wel rekening mee houden dat het mis kan zijn. Anders is de klap zo hard voor je. Als je 2 maart positief hebt getest en je zou toen 3,5 week zwanger zijn geweest dan zou er op de 23e echt wel iets meer te zien moeten zijn dan een zwangerschap van 5 weken. Heeft de gyn het wel goed gezien? Ik heb namelijk bij de zwangerschap van mijn zoon een week na mijn positieve test een echo gehad en toen zagen we alleen dus een vruchtzak. En met 6,5 week een boon met kloppend hartje. En dit was 2,5 week na mijn positieve test.

2. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    ja, dat is ergens zo, maar ik kom gewoon die dagen niet door als ik rekening houd met die mogelijkheid. Dan word ik dus helemaal gek.... dus ik ga uit van het positieve. Dan loop ik misschien met mijn kop tegen de muur, maar ik houd het gewoon niet vol als ik dat niet doe. ik weet dus niet of ze het verder goed gezien hebben. Ik heb de foto zelf niet gezien. Op de echo zag ik ook alleen het vruchtzakje, maar ook alleen omdat ze zeiden dat dat het vruchtzakje was. Nee, 2 maart heb ik positief getest met een uitslag van conceptiedatum 1-2 weken geleden, dus dat zou inderdaad betekenen dat het 4-5 weken was op het moment dat ik bij de gyn stond. Hij schatte het vruchtzakje op 5 weken en het lijkt redelijk normaal te zijn dat je dan verder nog niets ziet. het punt is dat mijn laatste volwaardige menstruatie op 27 januari is begonnen. Bij mij duurt dat altijd een volle week. Het was een week te vroeg. Een week erna 2,5 dag een bloeding. Dus het is onduidelijk wanneer de eisprong was (geen ovulatietesten gedaan en niet getempt). Die kan door het gerommel op een ander tijdstip zijn geweest dan volgens de statistieken verwacht. Ook de innesteling kan even duren. Dus het kan wel goed gaan, volgens de gyn, maar het kan ook fout lopen. Dan ga ik liever van het positieve uit, vanwege mijn eigen gemoedsrust. Alle kwaaltjes zijn trouwens in steeds grotere mate aanwezig..... Jammer dat ze geen bloed geprikt hebben, want dan zou je nog de hcg-waarden kunnen checken. Dat is nu zinloos, omdat we geen beginwaarde hebben. je laatste opmerking is trouwens hoopgevend: hopelijk, wie weet, zien we dus wel wat a.s. vrijdag!

3. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Hey Tanaya!
    Heb je vndg je echo?? Ik en benieuwd!
    Ik zit precies in t zelfde schuitje. Gister beetje bloedverlies & krampen gehad. We konden gelijk terecht bij VK. Volgens de berekening ben ik ook rond de 8 weken (wel onregelmatige ongi) eigenlijk nooit bijgehouden.
    Op de echo was te zien dat het vruchtje veeeeeeeels te klein is, niet voor 8 weken en het hartje hoorde ze niet. Ze heeft er niet bikgezegd hoeveel weken dan wel.
    Moest rekening houden met miskraam....
    Ik moet maandag weer voor de echo. Kan sinds gister ook alleen maar janken :(
    xxxx

4. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte vandaag Tanya, ik hoop dat je echo helemaal goed is!

5. Wilma06

Wilma06 Actief lid

3 apr 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Idd heel veel succes vandaag !!!!

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    succes vandaag

7. Fayy

Fayy Niet meer actief

ook succes vanaf hier gewenst!!

8. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Meisjes, dank je wel voor het succes wensen. Ik heb vrijdag nog een echo gehad en er is nog steeds niets te zien. Een leeg vruchtzakje, daar houden ze het op. Ik heb nu voor woensdag een afspraak met de gyn om de mogelijkheden door te nemen om een miskraam op te wekken of iets dergelijks. Eigenlijk had ik het wel verwacht, na de eerste echo, maar ik kón gewoon niet rekening houden met het ergste, dan was ik die tijd echt niet doorgekomen. De klap is groot, maar in mijn achterhoofd wist ik het natuurlijk al wel na die eerste echo. Toch wil ik voor ik iets definitiefs doe, nog wel een echo laten maken, maar niet in het ziekenhuis maar bij de vk, al is het duidelijk dat dat niets oplevert. Op de een of andere manier heb ik dat nog nodig om het een plaatsje te kunnen geven. Daarna wil ik zo snel mogelijk de draad op proberen te pakken. We willen graag nog een kindje, en ik ben niet meer zo jong, dus we moeten er alweer snel werk van maken. Ik hoop dat dat snel gaat lukken. Dat zou heel goed zijn voor mijn zelfvertrouwen en verwerkingsproces....

9. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Succes met je echo, maandag. Kop op, misschien is het bij jou wel goed, maandag. Wie weet. Mijn gyn zei dat je dat niet kunt weten voor je het zelf hebt vastgesteld. Een late eisprong, lange innesteling en je loopt zo een paar weken achter zei hij. Zeker bij een onregelmatige ongi. Bij mij heeft het helaas niet zo mogen zijn, maar misschien bij jou wel. Laat je het even weten? Succes!!!

10. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Tanya
    hè bah wat rot! Je houdt natuurlijk altijd hoop:(. Heel
    goed dat je wel nog n extra echo vraagt, moet je ook zeker doen voor je eigen "rust". Heel veel sterkte en hopelijk mag je snel weer zwanger zijn! Liefs

11. Wilma06

Wilma06 Actief lid

3 apr 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Bah wat een naar bericht !!
    Ik hoopte zo voor je dat het idd zo zou zijn dat je minder ver was dan gedacht ....

Let op want de schok gaat nog komen !!!
    Ik ben na de curretage 1 maand thuis geweest omdat ik even niet meer trok
    Dus neem je tijd !!

12. Fayy

Fayy Niet meer actief

ahh.. heel veel sterkte meis!!
    hoop dat je snel weer zwanger mag worden.
    dikke knuf fay

13. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Dank jullie voor jullie lieve reacties.... dat doet mij echt goed. Ja, ik vind voor mijzelf dat vóór ik wat dan ook doe, toch nog een echo moet laten maken (ergens anders, bij de vk). Daar komt ongetwijfeld hetzelfde uit, maar dat is gewoon voor mijn eigen gemoedsrust. In principe kan ik het nog altijd niet goed accepteren, want als de clearblue gelijk had en op 2 maart de conceptie 1-2 weken geleden was, dan zou ik nu 5-6 weken moeten zijn. Ik kan mij er dus nog niet bij neerleggen zonder nog een extra echo te laten maken (al zegt mijn verstand wel dat het niet kan). Het is voor mijn eigen rust. En als ik dat niet doe, blijf ik met een schuldgevoel rondlopen. Verstandelijk weet ik dat het niet kan, maar mijn hart wil nog niet toegeven. Daar moeten we dus voor zorgen voor we iets definiefs doen.... als het eenmaal duidelijk is, wil ik het ook zo snel mogelijk achter de rug hebben, zodat we opnieuw kunnen proberen. Dat klinkt heel zakelijk, maar zo voel ik het natuurlijk niet. Alleen denk ik dat het ons zo goed zou doen als we een gezonde zwangerschap zouden hebben. Dan kunnen we weer verder.....

14. Fayy

Fayy Niet meer actief

als je dan zo nadenkt dat je dan maar 5-6 weken zal zijn..dan denk je ook van.. " ja maar dan hoort t klein te wezen op de echo " of " ja niet iedereen heeft dan al een kloppend hartje gezien" .. hoop dat ze je nog een echo bieden inderdaad voor je eigen gemoedsrust!!

als alles achter de rug is wens ik jullie heel veel sterkte en succes met hopelijk heel snel de volgende zwangerschap :)

liefs fayy

15. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Balen Tanya!!
    Op m'n echo wad ons kindje gegroeid!! Dus t leeft!! En het zag er naar uit dat er ook een beginnende hartactie was!! Ik kan het niet geloven!! Volgens de echo ben ik 5 weken & 6 dagen. En ik ging al va 9 weken uit, volgens alle berekeningen op interner.
    Spannend spannend spannend!! xxx

16. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Hoi Fayy, dank je voor je lieve woorden. Weet je, wat jij daar zegt zit in mijn hart, hoewel mijn hoofd weet dat het niet zo zal zijn. Maar voor mijn eigen rust ben ik blij dat de vk in ons dorp toch zo lief is om mij al vandaag te laten komen voor een echo. Dan heb ik uitsluitsel als ik morgen naar de gyn ga en kan ik een beslissing nemen waar mijn gevoel ook achter staat. Ik weet nog niet wat dat gaat worden, maar ik wil als het écht niet goed is, zo gauw mogelijk een einde aan deze ellende maken en proberen een nieuw wondertje te realiseren, zodat de pijn wat verzacht wordt, maar niet alleen daarom natuurlijk, ook omdat we het gewoon zoooooooooo graag willen....

17. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd Coco!!! Dat is goed nieuws!!!! Wat een fijn bericht!! Ik hoop van harte voor je dat alles goed blijft gaan en dat je net zo'n fijn kindje zult hebben als wij al hebben.... want we hebben al een stoere, stevige, slimme jongen op de wereld gezet.... dus we gaan ervan uit dat ons dat een dezer dagen ook weer lukt. Optimist tot in de kist he. Ik vind het superfijn voor je en ik hoop dat je ons af en toe laat weten hoe het met je gaat! Nogmaals gefeliciteerd!!

18. Fayy

Fayy Niet meer actief

Wat fijn dat je vandaag al mag komen! ben erg benieuwd :)
    en als het dus echt niet goed zit dan hoop je natuurlijk snel op een einde eraan en dan een nieuw wondertje.. ik herken je gevoel.
    ik had een miskraam met 9w6d vorig jaar.. na 6a 7 uur weeen was t er eindelijk geen pretje.. al die pijn en moeite voor dat wondertje die mij zoon of dochter had moeten worden.. heb t ook gewoon zelfstandig gedaan wel in t zhuis geweest hoor.. maandje gemenstrueert en gewoon weer zwanger..terwijl ik er eerst een jaar over gedaan had.. het is echt wonderbaarlijk..hetzelfde hoop ik voor jou dat je snel dan weer mag genieten van een wondertje in je buik.

Liefs

19. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Tanya: wat een rotnieuws zeg:(.

Ik ben benieuwd hoe het vandaag was gegaan, ik snap helemaal dat je eerst nog een echo laat maken, alles voor zekerheid!

20. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Meisjes, dank jullie voor jullie lieve reacties. Het zit echt niet goed. Het wordt een curettage, morgen al. Ik heb er nu ook wel vrede mee. Ik heb zelf gezien dat het niet goed zit, ook bij de vk, dus ik wil hier zo snel mogelijk een einde aan maken en opnieuw beginnen..... Emotioneel is het een harde klap. Ik hoop nooit mee te maken dat het echt om een miskraam gaat, nu was het een leeg vruchtzakje. Dat voelt toch anders denk ik dan als er een kindje is en het hartje houdt op met kloppen. Ik hoop dat ik dat nooit mee hoef te maken. Bedankt voor jullie steun, ik hoop dat ik binnenkort leuker nieuws te melden heb!

Deel Deze Pagina