Heeft strippen met 38/39 weken zin?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NathalieD, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Kun je met 38 weken al gestript worden? Bij een tweede kindje. En zo ja, wanneer zullen ze dit overwegen? Wij verwachten waarschijnlijk weer een kindje dat aardig op gewicht is. Van mij mogen ze als het kan al wel eerder strippen als 40 weken.
    Ben benieuwd naar ervaringen!

2. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Gestript op 39.3 weken (3cm) ontsluiting, volgende dag bevallen

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik zelf ben gestript met 38wk.
    Had een scheur in de vliezen en moest dus wel snel bevallen.
    Na 2x strippen kwamen de weeën eindelijk na 7uurtjes op gang.
    Mocht wel niet zitten,liggen of slapen.
    Heb toen 3km gewandeld in het bos om weeën op te wekken.
    (op en neer naar de auto gelopen in het bos hè hahaha)

Vriendin van me is 6wkgeleden bevallen en haar hebben Ze ook een aantal keer gestript.
    Geloof ook ma de 2x zette het pas door.
    Het is niet zo een heel fijn gevoel maar vooral niet schrikken als de vingers van de eruit komen. Hahahaha
    Die zitten dan meteen onder het bloed en dat is dan wek ff schrikken.

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb van mijn VK begrepen dat strippen als je lichaam er nog niet klaar voor is alleen maar voor onrust kan zorgen: dus een bevalling die niet doorzet dus heel veel voorweeën enz die niks doen.
    X

5. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    hier strippen ze niet voor de 41 weken, en ons eerste mannetje was ook 4590gr :) maar dat maakt niet uit. ben vandaag wel gestript en als dit niet helpt maandag weer. dus we zullen zien.

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik gestript met 39.3 geen nut gehad, alleen slijmprop verloren en wat harde buiken (had wel 2cm). 39.5 nogmaals. Uiteindelijk 41wkn uit mezelf aan de gang gegaan.

Ik was uitgeteld met kerst en het nieuwe beleid was hier; strippen vanaf 39wkn verlaagd het aantal inleidingen. T was mijn eigen keus maar volgens mij bood ze t ook aan ivm drukke kerst kwa uitgerekende dames haha.. Uiteindelijk heb ik ze bij haar nieuwjaarsborrel weg geroepen op nieuwjaarsdag in de avond ;)

7. Talitha15

Talitha15 Actief lid

2 mei 2007
    238
    0
    0
    Ik ben mrt 38,2 weken gestript en de volgende dag bevallen. ze kon strippen omdat ik al een paar cm ontsluiting had. het deed wel gruwelijk zeer!

8. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik snap het verschil echt niet tussen de vk's! Bij mij pas toucheren op 41 wkn! En als het dan kan pas strippen. Ik heb gevraagd of het eerder mocht maar dat wilden ze niet ivm angst voor onrust en hevige voorweeen die niets uit zouden maken...

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Zo werd het mij ook gezegd. Ik heb nu een controle afspraak staan voor als ik 40+3 dagen zwanger ben. En ik kan evt gestript worden als ik zelf zou willen maar ik seet nog niet goed of ik dat wil ivm bovenstaande en omdat ik al 3weken met voorweeën loop die tot nu toe niks hebben gedaan en omdat mijn vorige bevalling ook een mega lange aanloop had (dinsdagavond weeën en pas donderdag einde ochtend bevallen) Om nu weer zo'n aanloop te hebben enz heb ik weinig zin in. Xx

10. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Wat verschilt het dan per vk..

Deel Deze Pagina