Gisteren hadden wij een echo en volgens de meting zou ik acht weken en zes dagen moeten zijn. Ik dacht zelf echter acht weken en twee of drie dagen te zijn (ik had op zondag en maandag een positieve ovu test). Ook heb ik niet zo lang daarvoor nog een follikel meting gehad. Het moment van de eisprong is dus echt zeker geweest. Ik heb bij al mijn eerdere zwangerschappen meerdere echo’s gehad en de termijn betaling kwam eigenlijk altijd op een dag max afwijking overeen. Weet iemand hoe het kan dat ik nu drie A 4 dagen verder ben dan gedacht? Is dat toch nog een meetfout, of kan de embryonale ontwikkeling een beetje in sprongen gaan? Het maakt verder helemaal niet uit of zo maar ik ben vooral benieuwd naar de reden!.
Kan vroege innesteling zijn. Eitje nestelt gemiddeld in tussen 4-10dpo. Best ruim dus als jouw eitje op 4dpo is ingenesteld heb je al paar dagen “gewonnen”z En een meetfoutje is inderdaad nog heel snel gemaakt zijn met jouw termijn. Gefeliciteerd!
Ik had iets soortgelijks. Een positieve ovulatietest op zondag, dus eisprong op maandag of dinsdag maar ik ben je vrijdag ervóór uitgerekend. Vraag me ook af hoe het zit, ben er nog niet uit.
Klinkt bekend. Zal oa aan de meeting kunnen liggen. Had tijdens de 8 weken echo meetingen die 2 dagen verschilde, puur door het lijntje net een heel klein beetje anders neer te zetten. Bij de termijnecho kunnen ze er iets beter iets van zeggen, dat zei mijn vk in ieder geval.
Hier was ik zeker van de eisprong dmv ovulatietest en temperaturen, maar ben ruim een week vooruit gezet. Qua cyclus is dat echt onmogelijk, dan zou ik dus al een eisprong gehad moeten hebben op dag 3 van de cyclus, terwijl ik 100 procent zeker was dat die op dag 12 was. Hier waarschijnlijk een snelle innesteling gehad en mogelijk wat optimistisch gemeten bij de termijnecho, maar die datum is heilig en naar de datum van de eisprong wordt niet gekeken .
Bedankt voor jullie reacties. Goh grappig zeg dat dit vaker voorkomt! Ik heb aankomende vrijdag weer een echo en benieuwd op welke datum ze dan uitkomen.
Ik was 6 dagen vooruit gezet met termijn echo en met pretecho ook zelfde uitkomst. Terwijl het volgens mijn berekening niet kon. 6 dagen eerder ingenesteld tja ik weet t niet. Bleef mij ook een raadsel!
Heel normaal hoor! zelfs met ivf gebeurt het dat je paar dagen voor of achter loopt terwijl het dan precies te berekenen moet zijn. Dus laat staan als je gewoon ''normaal'' zwanger raakt. Je weet nooit precies wanneer je ei precies springt , wanneer het bevrucht word en wanneer het zich ingenesteld heeft toch?