Nekplooimeting gemist door fout ziekenhuis

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Sallie, Sep 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    En wie zit er mee?! Juist, ik...

Ik werd vandaag om 13.30 verwacht. Dus toen ik om 12.00 uur ineens een belletje kreeg met de mededeling 'u werd verwacht om 11.30, wij hebben een wijziging gestuurd, waar was u'?! Was ik erg verbaasd... Ze zouden mij een brief met een wijziging hebben gestuurd. Ik ben erg secuur, dus hij is echt niet verdwenen oid.

Maar nu zit ik dan. Ik wilde vanmiddag ook bloedprikken. Eventueel, met veel moeite van beide kanten ( bij mij werk, zoontje, ouderavond op wer, en bij hen dat het proppen is) kan ik dinsdag a.s. nog terecht. Wat ik hoor en lees ( twee echo bureau's gecontacteerd), is dat het voor de nauwkeurigheid erg laat is om het dan nog te doen.

Waar ik nu het meest boos om ben is dat van 'hun probleem' het mijne wordt gemaakt.

2. lolababy

lolababy Fanatiek lid

Jul 28, 2014
    1,403
    1
    0
    Zelfstandige
    Huh wat raar dus ze bellen je om 12 uur dat je om half 1 je afspraak heb gemist.
    Raar hoor, kunnen ze je niet ergens tussendoor plannen dan?

Oh nu is het half 12 hihi. Nou hier bellen ze niet eens hoor dus zit een raar luchtje aan zou op mijn strepen staan..

3. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Sorry, verkeerd geplaatst. Vast door mijn boosheid ;). Maar idd, had tijd fout getypt. Ze belden om 12.00 uur dat ik er om 11.30 had moeten zijn.

4. lolababy

lolababy Fanatiek lid

Jul 28, 2014
    1,403
    1
    0
    Zelfstandige
    Haha geeft niks maar zou terug bellen en nieuwe afspraak eisen zo snel mogelijk

5. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

Feb 24, 2014
    582
    0
    0
    Volgens mij ben je niet te laat hoor!

Nekplooimeting - Wikipedia
    Kan tot 14 weken. In het EMC (academisch) doen ze het ook tot 14 weken!

6. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Lolababy, dankje. Maar dat heb ik dus gedaan, en dat is dinsdag. Verder is er geen bevoegd echoscopist. ( beetje onder het mom van, best druk, in je eentje ;)).

7. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland

Ik had inderdaad gelezen dat het kan tot 13w6d, maar dat het dan minder nauwkeurig is.... Het is dus idd miet tƩ laat, maar wel laat ;).

Alles komt ook bij elkaar denk ik hoor. Ik had voor vandaag oppas geregeld, mijn vriend was vrij. Nu moet ik voor dinsdag weer oppas regelen, vriend is er mier, ik heb een opvangprobleem en ik heb eigenlijk oudergesprekken. Het Ć­s wel te organiseren, dus het komt goed, maar baal gewoon flink....

8. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Ik heb het topic voor je verplaatst

9. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

Oct 4, 2012
    2,036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik dacht dat t voor de 14 weken moest toch? Dan ben je nog ruim op tijd lijkt me. Bloed prikken zeggen ze idd wel van dat is beter als het wat eerder gebeurd. Maar de echo en bloed hoeven niet op zelfde dag, dus kan je niet vandaag al wel bloed laten prikken??

10. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ga Ik zo inderdaad doen ja...

11. Lutty

Lutty Actief lid

Oct 26, 2012
    469
    0
    0
    Fout van het ziekenhuis is erg ergerlijk en stom en vervelend! Maar je loopt jezelf gewoon gek te maken. Nekplooimeting volgende week dinsdag kan prima nog! Hier op 13wkn3dgn nekplooimeting gehad. Bloed prikken een weekje eerder.

12. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Wie zegt dat ik mezelf gek loop te maken ,). Ik zeg dat ik baal, geƫrgerd ben, en dat ik dinsdag wel ga maar dat de omstandigheden niet handig zijn. Verder wordt er door meerdere mensen gezegd ( echoscopistes), dat het de meting iets minder nauwkeurig maakt op die termijn.

13. scrat

scrat Niet meer actief

Wat vervelend sallie!! Vooral omdat je dan weer alles opnieuw moet regelen, dankzij hun. Niet fijn!

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nou dan was ik toch een partij boos geworden hoor! Ze kunnen niet zeggen de afspraak verplaatst te hebben en je hebt geen bevestiging gekregen! Hopelijk kan de nekplooimeting dinsdag dan gewoon.

15. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,470
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Voor bloedprikken is het idd nauwkeuriger om het vroeger te doen. Bij de nekplooi precies andersom: hoe later, hoe nauwkeuriger. Voor de nekplooi zit je dus prima.

16. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik had m bij 13+1 (en bloed week eerder) was geen probleem dus volgens mij ben je nog niet te laat hoor!

17. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland

Dat was ik ook hoor! Maarja, wat heb ik boos te worden als er geen echoscopiste is ;). De afspraak staat voor dinsdag, dus ik ga er maar vanuit ;).

Vrolijkheid: dankje, bij mij zal het dan 13+2 zijn, dus dat zal dan goed zijn.

Merah: ik ben vandaag nog gaan bloedprikken, dus dat is als het goed is in orde. Met 12+4 dus. Goed om te horen, de vk en twee echoscopistes spraken elkaar tegen over de termijn en nauwkeurigheid, dus af en toe lastig om te weten wat nu waar is....

18. Purplebee

Purplebee Actief lid

Dec 4, 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    Balen Sallie! Ik kan me voorstellen dat je hier even behoorlijk boos over bent, maar ja... Dinsdag een nieuwe kans.

Wat ik vooral vreemd vind, is dat ze zomaar een afspraak verplaatsen zonder overleg. Waarom kunnen ze je niet bellen met de vraag of het een paar uur eerder kan? Dan kunnen ze alsnog met een brief de nieuwe afspraak bevestigen... Ik vind het niet netjes dat er eenzijdig een afspraak wordt gewijzigd.

19. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

Oct 4, 2012
    2,036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Als t bloed geprikt is en je met 13.2 echo hebt dan zit je helemaal goed denk ik hoor, bij mijn dochter had ik de echo ook pas net na week 13, juist op aanrader van echocentrum. Wel gek dat ze elkaar tegenspreken, lekker verwarrend voor jou!

20. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Ik heb bij dochter ook de nekplooimeting gehad met 13+5, dit was nog helemaal binnen de marges, geloof dat ze 13+6 aanhouden als max. termijn.

Share This Page