Ik heb vanochtend vanwege aanhoudende spotting en eerdere vroege miskramen (5) een vroege echo gehad met 5+1/5+2 weken. Op deze echo was niets te zien behalve verdikt baarmoederslijmvlies. De gynaecoloog zei dat ze er nog niks over kon zeggen omdat ik te vroeg ben. Moet zeggen dat ze wel heel snel heeft gekeken en voor m’n gevoel ook niet echt gezocht. Eierstokken zagen er normaal uit. Ik test al wel 2 weken positief (vandaag 2 geleden heeeel licht tuurstreepje) datum ovulatie weet ik niet maar 1e dag laatste menstruatie was 1 juli. Ik heb eigenlijk nog nooit een positieve ovulatietest voor CD15/16 gehad. ik heb op hcg laten prikken. Vanochtend ook nog een testje gedaan, de teststreep knalt eerder en meer dan de contolestreep. iemand dit wel eens mee gemaakt waarbij het goed is afgelopen? Ik maak me nogal zorgen, had wel verwacht iets op de echo te zien.
Oef wat een lastige situatie. Hier wel ervaring maar niet positief. Bij mij liep het zo tijdens mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschappen. Je zou met 5 weken wel een vruchtzakje moeten zien in de baarmoeder. Ik duim met je mee dat het goed af mag lopen en het geen bbz is. Veel sterkte met afwachten! Wanneer mag je voor een nieuwe echo?
Hmm daar ben ik zelf ook bang voor inderdaad, ben heel benieuwd naar mn hcg waarde, die hoor ik waarschijnlijk vanmiddag. De gynaecoloog deed wel echt heel erg alsof ik te vroeg was en dat dit beeld ook heel normaal kan zijn, maar had ook het gevoel dat ze me een zeur vond dus ik weet niet niet echt goed gevoel over. Kan het ook zo zijn dat ze niet goed heeft gekeken en dat het verstopt zit..? Krijg dinsdag weer een echo, dus dat is fijn maar het lijkt heel ver weg, ditmaal wel bij een andere arts.
Ik snap je gevoel heel goed! Vanwege mijn eerdere bbz’s krijg ik altijd rond 5 weken een echo om te kijken of het wel in de baarmoeder zit, dus vandaar dat ik denk dat er echt wel iets te zien zou moeten zijn. De keren dat het wel goed zat, zagen we ook meteen het vruchtzakje ook al is het nog klein. Als je klachten krijgt dan zou ik eerder aan de bel trekken, denk aan veel bloedverlies, pijn in je schouder.
Ik heb even naar je testen gekeken. Stel dat je op 27-7 op 6 dpo zat. Dan zou je op 3 augustus 4 weken zwanger zijn en vanmorgen dus 4+6 weken. Het zou imo dus nog gewoon goed kunnen zitten omdat je wellicht minder ver bent dan je denkt en omdat de gyn niet goed gezocht had. Ik duim dat je dinsdag een mooie vruchtzak gaat zien
Bedankt voor je reactie, klein beetje hoopvol wel 6DPO is wel heeeel vroeg voor een positieve test natuurlijk, maar ik stel ik ben dan nu 5+0 zou het dan ook nog steeds kunnen? En wat zou jij een logische HCG vinden? Hoop dat ik daar zo de uitslag van ontvang
Nou ben net gebeld door de kliniek m’n hcg is 4322, ze zijn nu wel echt bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Moet nu gelijk naar het ziekenhuis voor een echo
Wat spannend! Toen er bij mij niks zichtbaar was op de echo bleek mijn hcg 3000 te zijn. Arts vertelde dat er eigenlijk altijd wel iets te zien moet zijn vanaf een hcg van 2000 ongeveer. Ik ben er bang voor als ik jouw verhaal zo lees dat het helaas een bbz is bij jou. Sterkte!
@RoGiJuLi ze heeft inderdaad niet goed gekeken….. ben nog geen goed nieuws aan het vieren maar er was wel een vruchtzakje + dooierzakje te zien. Ik denk dat ik niet meer kan verwachten. Gezien ons verleden mag ik zondag weer hcg prikken en gaan ze ook weer even kijken dus dat is wel heel fijn!
Bedankt!! De vruchtzak was 2 mm gegroeid en wordt nu gemeten op 5 weken 4 dagen en mooi rond! Dooierzakje was ook beter te zien, maar vruchtje nog niet echt. Hcg is wel mooi gestegen naar 8762. Ik hoop zo dat dit goed mag gaan.
Nouuu inmiddels heb ik vanaf dinsdagavond af en aan bloedverlies geen krampen en stolsel, maar wel echt bloed bloed. Morgenochtend een echo maar ik vrees het ergste
nouu helaas niet helemaal nietszeggend, heb even m’n reactie uit mn andere topic gekopieerd: Nou vandaag weer een echo gehad met vermoedelijk 6+2 (na een eerdere echo met 5+4, toen was er alleen vruchtzak met dooierzak te zien), helaas niet echt goed nieuws. Het goede nieuws is dat het hartje klopt (eerste keer ooit dat ik dit heb gezien..) en alles goed gegroeid is, maar het vruchtje zit heel erg hoog in baarmoeder, richting het smalle gedeelte. Ook heb ik een groot bloedstolsel onderin mn baarmoeder zitten (vandaar dus alle bloedingen, inmiddels heb ik sinds woensdagavond helderrood bloes verlies wat er soms uit stroomt). Voor nu zicht er nog genoeg baarmoeder'spier' (volgens mij noemde ze het zo) om het vruchtje heen, maar de vraag is of dit zo blijft en het naar onder groeit of dat het niet gaat passen omdat dus in het te smalle stuk zit. Het hartje was ook alleen te zien met de uitwendige echo, niet met de inwendige echo. De gynaecoloog wil volgende week weer gaan kijken, maar durf niet te zeggen welke kant het opgaat. Ze wil het voor nu nog niet opgeven, maar het ziet er niet echt goed uit.