Heel spannend, maar een hematoom komt best vaak voor. Hopelijk lost hij op zonder teveel problemen verder. Ik blijf duimen.
Lief van je! Heet een bloedstolsel in de baarmoeder eigenlijk altijd een hematoom? Ook de locatie waar het ingenesteld is (helemaal boven in) maakt het dus erg spannend, omdat er dus misschien niet goed ruimte is.
Een hoge innesteling is naar mijn idee juist een prima plek, vooral met een lage hematoom. Doordat het vruchtje nu hoger zit dan de hematoom, verkleint het de kans dat het wordt "weggespoeld" tijdens het bloedverlies
ze zijn bang voor een cornuale zwangerschap, dus dan zit het echt te dicht bij de eileider helemaal bovenin. Maar ze weten het dus niet zeker en de vruchtzak kan ook naar beneden groeien (voor zo ver ik het begrepen heb)
Ons mannetje zat ook heel hoog in de baarmoeder. Met een inwendige echo was het niet eens te zien,zo hoog zat hij met 8 weken. Uitwendig was het gelukkig wel goed te zien Deze zwangerschap is toen ook goed gegaan,nadat het 6x fout was gegaan. Ik hoop dat jullie kleine blijft zitten.
@Loveischocola klopt ze zijn bang dat het dan een bbz wordt, maar de vraag is dus of dat echt het geval is en welke kant de kleine gaat op groeien.. @Mamav6 dat is fijn en opbeurend verhaal om te horen! Konden ze met de inwendige echo helemaal niks te zien of wel de vruchtzak? En waren ze toen bij jou niet bang voor dat het niet goed zou gaan omdat de kleine helemaal bovenin zat?
@Mamav6 dat is fijn en opbeurend verhaal om te horen! Konden ze met de inwendige echo helemaal niks te zien of wel de vruchtzak? En waren ze toen bij jou niet bang voor dat het niet goed zou gaan omdat de kleine helemaal bovenin zat?[/QUOTE] nee op de inwendige echo konden ze helemaal niks zien. Geen vruchtzak helemaal niks. Gelukkig hadden ze eerst uitwendig gekeken,dus we zagen al een mooi kloppend hartje. Hij lag helemaal boven in een hoekje. Hier nooit iets gezegd dat ze bang waren dat hij niet kon groeien. Je baarmoeder word ook groter,en die kleine komt vanzelf mee naar beneden met de groei. De echoscopiste was juist positief dat hij zo hoog zat. Dus voor mij voelde het heel erg goed,en kon ik eindelijk een beetje genieten en vertrouwen hebben. Hoop dat het voor jou ook positief gaat zijn.
Och ik blijf voor je duimen! Deze laatste goede zwangerschap zat bij mij vruchtje ook heel hoog. Bij 6+2 echo en ik zag ook eerst niks. Gelukkig een zeer ervaren vk (na 4 miskramen zat ik ook aardig erdoor) die zei wacht even ik ga inzoomen dit kan gewoon goedkomen. En ze moest echt goed zoeken zat helemaal verstopt aan een rand hoog bovenin. Week later bleek dat je hem met uitwendige echo perfect in beeld kreeg en groeide gewoon naar beneden. Dat hoop ik ook heeeel erg voor jou..
Volgens mij kan een zwangerschap wat in de baarmoeder is ontstaan niet na 2-3 weken groeien ineens in de eileider schieten en een bbz worden hoor
Maar dat bedoelt ze volgens mij ook niet, dat het verplaatst is. Een cornuale zwangerschap is een zwangerschap waarbij het vruchtje zeer hoog zit ingenesteld op de rand met de eileider. Dus meer de spierwand van de baarmoeder met bloedvaten. Zo pril is natuurlijk nog moeilijk te beoordelen of dit laag genoeg zit ingenesteld dat het gewoon in de baarmoeder groeit of dat het teveel in de spierwand zit en dus een gevaar voor moeder en kind wordt (als in een zeer zeldzame vorm van bbz). @Ts hopenlijk blijkt het goed te zitten en is het een gezonde zwangerschap. Sterkte met de onzekerheid.
bedankt allemaal voor jullie reacties wat @Shalom zegt bedoel ik inderdaad. Ik had er ook nog nooit van gehoord. Inmiddels wel er best veel over gegoogled en ook vaak gelezen dat het later niet meer te zien is en dus naar beneden is gegroeid. Maar ook wel gelezen dat het dus niet goed afloopt. Het verse bloeden is wel gestopt sinds gisteren, alleen nog af en toe wat bruinverlies dus dat is wel fijn. Vrijdag weer een echo ik ben echt zo bloednerveus en het duurt voor mn gevoel nog mega lang.