Hoihoi, ik krijg volgende week een echo. Ik heb namelijk een positieve zwangerschapstest, maar onzeker is of dit te maken heeft met een vroegtijdige miskraam die ik vorige cyclus had of met een nieuwe zwangerschap. Mijn vraag is, wie heeft er ook wel eens een vroege echo gehad bij 5 weken en 3 dagen? Een hartslag zal waarschijnlijk niet al te zien zijn. Maar valt er uberhaupt wel iets te zien, als er sprake zou zijn van een beginnende zwangerschap?
Ik heb rond die termijn een echo gehad, en er was toen alleen nog een vruchtzakje te zien meer niet.. Succes
maar als er een vruchtzakje te zien is, dan is dat een teken van beginnende zwangerschap, lijkt mij? Aan jullie banners te zien wel ieder geval! Veel sterkte met jullie zwangerschap!
Helaas is dat niet altijd zo Olifantje. Wij konden op dat moment niet bepalen of er wel of geen vruchtje in het vruchtzakje zat. het had dus ook "leeg" kunnen zijn. Er moest twee weken later weer een echo gemaakt worden en toen hadden we pas zekerheid. Maar misschien zien ze bij jou wel meer, ik hoop het voor je!
There goes all my hope... vanmorgen verloskundigenpraktijk gebeld en een afrspraak gemaakt voor over 2 week. Toen ze van alles vroeg en daaruit naar voren kwam dat ik zeker 2, w3aarschijnlijk 3 miskramen heb gehad, vond ze dat we zsm een echo moesten laten maken om te zien of het nu goed is met het vruchtje. Dit biedt geen garanties, maar wel zou ze kunnen zien of het nu goed is dus. Morgenvroeg moeten we heen. Had best veel hoop, maar als ik het bovenstaande lees, is die hoop weer weg. WIl nu toch wel echt een keer mazzel hoor.
Helemaal niets te zien; eerst uitwendige echo, niets te zien. Vervolgens inwendige echo..ook niets. Dus echt al onze hoop weg, er zal ons ook eens iets mee zitten. Ben boos, verdrietig, had echt hoop de afgelopen twee week. of ik een positieve test gedaan had, vroeg de echoscopiste, ja hehe, waarom zit ik hier anders. Misschien te pril om iets te zien, zei ze, of inderdaad weer fout. Zou dan eigenlijk de vierde keer zijn dat het misgaat dit jaar. Ik baal, ik walg van mijn lichaam en ben er echt even flink zat van. Ik haal mn zwangerbanner weg, want de hoop dat ik zwanger zou zijn, is vervlogen. Altijd drama ij ons. Tjonge jonge, had zo gehoopt op eindelijk eens goed nieuws. Volgens mmij hoort mn antwoord niet op deze topic, maar goed.
Hoihoi, Ik heb een inwendige echo gehad met ongeveer vijf weken in het ziekenhuis. Daarop was al een vruchtzakje te zien. Ik werd doorverwezen door de verloskundige, omdat op haar echo apparaat het niet duidelijk oftewel bijna niks te zien was. Groetjes en succes...
vervelend voor je mnq. kan me voorstellen dat je kwaad, teleurgesteld en verdrietig bent! olifantje, ik blijf voor jou duimen hoor meis..... twinny
vandaag gesproken met verloskundige en huisarts. Huisarts wilde contact opnemen met de echoliniek, maar kreeg seeds geen gehoor. Vond het er een vreemde gang van zaken, zei ze. Ik ook, maar ja die echoscopiste kon mij niet veel goed doen, gezien het rare nieuws-nou ja- geen nieuws da ik kreeg. Bij huisakomt uit mn werk las ik de brief die zij had opgesteld na de echo, die had ik eerst boos in de kast gegooid, maar nu las ik het en had ze er neergezet dat er misschine een dreigende miskraam was of een zeer premature zwanerschap, datgene had ze mij dus niet verteld gisteren, maar blijkbaar wel genoeerd. Raar gedoe. De verloskundige was er ook niet voer te spreken, die verwees me door naar de huisars. De huisarts op haar beurt raadde ons aan om de echo, die over twee weken gepland staat, in het ziekenhuis te laten doen en niet weer bij die kliniek. Dat gaan we morgen dus regelen. Nu wat anders...de verlokundige raadde ons aan om bloed e laten prikken om hcg te controleren, of het er no is. Dat prikformulier kan ik morgen ophalen, maar ik was zo eigenwijs om ook nog een testje thuis te doen, die gaf wederom positief aan. Gelukkig. Onze huisarts vond dat wel verstandig. Terwijl ik met mijn man over deze gang van zaken aan het praten was, bedachten we ons dat we op een zaterdagavond naar huis moesten, terwijl we op visite waren, om te gaan klussen. De afscheiding die ik die avond had namelijk, zag er uit alsof ik vruchtbaar zou zijn. Dus inderdaad vroeg naar huis en klussen 8) Da moe haast wel de dag van eisprong zijn geweest, of ongeveer, wa dan weer inhoudt da we ons verrekend hebben. Dan zou ik namelijk nu 5 week en 4 dagen zwwanger zijn en niet de 6 week + 2 dagen die we aanvaneklijk dachten. Dan zou het dus weer zo kunnen zijn dat het klopt dat er niets te zien was op de echo, want die is gemaakt bij 5 week en 2 dagen. Zou dus goed kunnen zijn dat er dan niets te zien was op die echo. De hoop dat we nu dus nog zwanger zijn, hebben we weer een beetje terug. Morgen wederom oveleg met onze huisarts over de bewuste echo van gisteren, en dan een afspraak maken in het ziekenhuis, via verloskundige. Kortom, we hebben weer een beetje hoop... Dus weer gestopt met roken, na dat gedoe van gisteren gelijk weer een sigaret opgestoken. Stom natuurlijk. Dus vandaag weer poging...ehh...4 ?
Ik heb vanmiddag de echo gehad en..... ben inderdaad zwanger! Er was nog niet zoveel te zien. Wel al een vruchtzakje, dooierzakje en zelfs al een hartslagje, al was die nog heel erg zwak. Maar is normaal voor 5 weken en 3 dagen. Moet over 3 weken weer terug komen en laten bekijken of hartje dan echt goed klopt!
olifantje, al voorzichtig gefeliciteerd. fijn voor je meis, spannend nog, maar geniet maar vast een beetje mnq: kan me voorstellen dat je nu helemaal niet meer weet waar je aan toe bent. sterkte en succes meis twinny
Twinny, dank je wel! Probeer inderdaad al voorzichtig te genieten, en probeer niet te veel na te denken over wat allemaal fout zou kunnen gaan. Daar heb je verder toch geen invloed op. En Mnq, hoe gaat het nu? Kan me voorstellen dat je het niet meer ziet zitten, maar geef de moed niet op! Een keer zal het goed gaan!
Olifantje, gefeliciteeeerd geniet ervan meid! dat het hartje zwak klopt is doodnormaal, bij mij klopte bij die termijn het hartje nog niet, een week later wel, maar zelfs toen heel zwakjes.. MNQ hoop voor je dat alles goed gaat, zal voor je duimen!
Verloskundige gisteren telefonisch gesproken, ze hadden meerdere klachten over de echokliniek binnengekregen, ben ik goddank niet de enige, was al bang dat het aan mij zou liggen. De verloskundige begreep het gelukkig en heef de afspraak die ik er reeds had staan over 2 weken, geschrapt en heef voor ons een nieuwe echo afgesproken, maar dan in het ziekenhuis Groningen. Nu maar afwachten hoe we de komende 2 weken doorkomen, wel of niet zwanger en of het niet weer een miskraam is. Ik hoop zo ontzettend dat we de volgende echo iets kunnen zien! Ik hoop zo dat het nu goed gaat. Zijn er wel aan toe inmiddels. We zijn overigens al iets positiever hoor, alhoewel ik erg bezig ben met stoppen me roken, wat eigenlijk iedere dag weer op een drama uitloopt. Gisteravond met mn stiefdochter naar de stad geweest, en zelfs van schoenen kopen werd ik niet blij. Dat zegt toch wel iets als je vrouw bent. Maar het is weekend en we gaan gewoon weer proberen te stoppen. Toch ongelooflijk, toen ik zwanger wilde worden ben ik namelijk gestopt met roken, maar zo, ineens, en nu...nu ik misscien zwanger ben, lukt het me niet....we gaan door....