Echo 5+4 geen zwangerschapsring

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jane1981, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Hoi dames,

Zowel woensdag als vandaag echo gehad en bloedtest, wo 1100 vandaag 1290.
    Niet zo grote stijging dus.
    Ook echo gehad maar op verdikt slijmvlies na is niets te zien, zelfs geen zwangerschapsring.
    Gyn denkt nu aan een bbz, ik kan dit niet geloven, ik heb het gevoel dat t goed is.

Zijn er dames die hier ervaring mee hebben en waar ook nog geen ring te zien was en toch goed gegaan is?

2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.880
    113
    Noord-Holland
    Ik dacht dat het kenmerk van een bbz juist is dat je HCG buitenproportioneel stijgt. Dus niet een verdubbeling per twee dagen wat bij een normale zwangerschap zou gebeuren, maar x4 of nog meer.
    Gezien de waardes zou ik eerder denken aan een spontane mk of een windei.. maar ik ben natuurlijk geen gyn en dit wil je helemaal niet horen :)

Succes en hopelijk heeft iemand hier een positief verhaal voor je :)

3. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Bij mijn bbz steeg de hcg ook maar traag. Mijn testen werden wel donkerder maar heelntraag. Pas ergens in de 5 weken was die knal, bij 6 weken was op de echo niets te zien en werd ik doorverwezen naar de gyn. Daar bleek een bbz.

Wanneer heb je weer afspraak met de gyn?

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ook als je hcg onvoldoende stijgt kan je een bbz hebben. Waren ze bij mij ook bang voor met een hcg van 66.
    Maar goed, het kan best zijn dat er volgende week wel een vruchtje te zien is, nog even afwachten en goed in de gaten houden hoe je je voelt.
    Bij buikpijn of erge schouderpijn als de sodemieter maken dat je in het zh komt. Vooral als je pijn tussen de schouders krijgt!!

5. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ik moet dinsdag weer heen.
    Knal test heb ik vorige week gehad, hcg was op 31-01 20, woensdag 08-02 was hcg 1100 en 10-2 hcg 1290.
    Woensdag zag gyn verdikt baarmoederslijmvlies en niets verontrustend in eierstokken of bloed in baarmoeder.
    Die gyn nam echt de tijd voor ons tijdens de echo.

De gyn van gister deed heel snel een echo, baarmoederslijmvlies was 9.2mm dik en ging direct naar eierstokken, manlief en ik hebben beide niet t gevoel dat de gyn echt bezig was om te kijken of t wel goed zat maar meer met bevestiging bbz.
    Op bloedformulier stond ook bij dat t hun ging om een ma of eug(bbz) op nieuw formulier voor dinsdag staat alleen eug.

Maar ja al met al hebben we nog hoop.
    Hcg is in t begin netjes gestegen, tussen wo en vr zat nog geen 48 uur, echo was wel heel snel.. binnen paar minuten was t al klaar, ze hebben me ook gewoon weer naar huis gestuurd.

6. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Het kan nog 2 kanten op bij jou. Of je bent minder ver zwanger dan je denkt en dan zul je misschien de volgende echo wel een vruchtje zien. Of het zit niet goed en dan zul je een miskraam krijgen.

Ik had deze miskraam niet zulke hele donkere testjes en toen kreeg ik vanwege ongerustheid een vroege echo bij 6+1. Er was toen alleen maar wat verdikt baarmoederslijmvlies te zien, maar geen vruchtzak oid. De dag daarna, bij 6+2, kwam de miskraam spontaan op gang.

Ik hoop voor je dat het goed zit, ik duim voor je.

7. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ik vermoed inmiddels dat ik korter zwanger ben.
    Hcg was de 31e 20 die waarde blijkt te staan voor ca 4 dgn voor nod, ik heb toen al +2 gerekend.
    Testjes worden steeds duidelijker, van vandaag knalde er echt af.
    Dus hopelijk idd nog te vroeg.

8. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Je testjes zien er zeker hoopvol uit!
    Dit is de donkerste test bij mijn miskraam, gedaan bij 5+6 weken en die van jou is veel donkerder:):

Bekijk bijlage 222711

9. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Dan is t idd nog hoopvol.
    Jij denkt ook dat ik korter kan zijn?
    Wat ik zo kon vinden is een hcg waarde van 20 ongeveer 4 dagen voor nod, de 31e had ik een bloedwaarde van 20 hcg.
    01-02 zei cb 1-2 en 08-02 zei cb 2-3.
    Dit is t testje van vandaag na 2 glazen drinken en ca 3 uur ophouden.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Pas vanaf een waarde van 1500 schijn je iets op een echo te kunnen zien, en zelfs dan nog niet altijd...

Kun je niet gewoon korter zwanger zijn dan je denkt? Wanneer was je ei? Wanneer heb je voor het eerst positief getest?

11. raspberry

O, wacht ik zie al dat je de 31e je eerste positieve test had. Dat was een week na mij en ik ben nu pas 6 weken (en OK, 2 dagen) zwanger hoor... ;)

En aangezien die test erg licht is, kan het goed zijn dat je daar pas 3 weken zwanger was en nu dus pas 4,5-5 weken...
    Wat was de reden trouwens dat je ZOOO vroeg al een echo had?
    Want ik heb, na 3 miskramen, komende dinsdag pas m'n eerste echo en daar heb ik erg veel moeite voor moeten doen, om dat zo vroeg al voor elkaar te krijgen...

12. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ik heb de 30e mijn eerst licht posi test gehad, de 31e hcg 20 volgens bloed.
    Ik lees wel dat die waardes zo rond 4dgn voor nod is.
    Wanneer ei? Geen idee we hadden t opgegeven dus waren er niet echt mee bezig.
    De reden is dat wij na 10 jaar alleen een overleden meisje hebben na 42 wkn zwangerschap.
    Nu een echo ivm bloedverlies.

13. raspberry

HCG-waarden verschillen per persoon en per zwangerschap. Ik testte bij Thirza 19 dagen overtijd (33 dagen na ei) voor het eerst positief, de zwangerschap daarop 4 dagen overtijd, vervolgens 1 dag voor NOD, die daarna op NOD en deze keer 2 dagen voor NOD.
    HCG-waarden zeggen dus enkel bij benadering iets over je termijn en zijn veeeeeeel te globaal om precies iets te kunnen zeggen over je termijn.
    uitgaan van 4 dagen voor NOD omdat de 31e je HCG 20 was, moet je dus niet doen. Als je je eisprong niet weet, uitgaan van 3-3,5 week zwanger op moment van je positieve test en dan verder gewoon de echo's afwachten.

Wat verschrikkelijk heftig trouwens, van jullie dochtertje!

Deel Deze Pagina