Hoi meiden, Ik heb nu sinds Donderdag avond een soort van bloedverlies. Het is elke keer maar een klein beetje en het is meer licht rood dan echt bloed rood. Ik verlies het nou niet dat je zegt van o ik ben ongesteld ofzo, want loop nu al 2 dagen met maandverband en die blijft gewoon schoon. Het is meer dat als ik ben wezen plassen met afvegen op me papiertje zit en wat kleine roze plekjes in de wc pot zie liggen. Vrijdag is er een echo gemaakt omdat ik me echt zorgen maak. Op de echo was duidelijk een vruchtzakje te zien en er zat een wit puntje in wat heel rustig bewoog dit had voor 60% niet mijn hartslag zei de vk. Maar ze kon niet zeggen of het nou goed of fout zit. En nu moet ik tot 21 feb wachten dan is er een volgende echo. Ze zei wel dat het bloed kan komen door dat ik ziek ben verkouden en hoest heel veel. Nou vroeg ik me af of er nog meer meiden zijn die dit hebben gehad ? en het tog goed is blijven gaan? Ik word beetje gek van de onzekerheid want me misselijkheid en veel plassen blijven gewoon doorgaan misselijkheid wel minder dan vorige week. Wel zo af en toe soort kramp net of er iets trekt in me buik. en als ik test doe blijven die postitief. Zo lucht ook wel ff op dat nu me verhaal kwijt kan. Bedankt al voor het lezen. groetjes gaga
ik snap niet zo goed wat de vk bedoelt met 60 % niet jouw hartslag? ik heb met 7 weken een echo gehad en daarop was de hartslag echt duidelijk op te zien ! heeft ze ook gezegt hoelang je volgens de echo zwanger was ?
me vk zei dat het witte puntje wat ze zag een soort van ritme had en dat het waarschijnlijk niet mijn hartslag was, maar dat wist ze maar met 60% zeker. ik ben 7weken en 1 dag zwanger en ze heeft nog niet gekeken of dat klopt.
oke toen ik de echo kreeg was er echt heel duidelijk te zien dat het hartje klopte dus vind het een beetje een apart verhaal wat tegen jouw heeft verteld. ik heb zelfs bij 6 weken een echo gehad en toen was het hartje ook duidelijk te zien hellemaal voor de vrouw die de echo deed! ik hoop dat je volgende week een goede echo heb !
misschien ook even je urine laten checken op blaasontsteking aangezien je zegt na het plassen... blaasontsteking kan tijdens zwangerschap andere klachten geven dan wanneer je niet zwanger bent.
Bloedverlies tijdens zwangerschap is enkel in 50% van de gevallen (het begin van) een miskraam. De andere 50% gaat gewoon goed. Zolang het hierbij blijft, is de kans groter dat het goed blijft gaan, dan dat het fout gaat. Die kramp die je voelt, is waarschijnlijk bandenpijn. Pijn die je ook kunt voelen als je ongesteld bent, maar die ook heel normaal is bij zwangerschap. Of het voor jou goed afloopt, kun je nu dus helaas niet zeggen: dat blijft afwachten. Fijn dus dat je VK wel voor volgende week een echo weer heeft ingepland. Sterkte met afwachten en hopelijk volgende week goed nieuws!