Bloedafname 12de week

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by mamahartje, Aug 18, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamahartje

mamahartje Actief lid

Aug 31, 2012
    233
    0
    16
    Hallo mama's,

Vandaag heb ik bloed laten prikken. Ging gelukkig goed. Ik had echter nogal moeite met mijn concentratie tijdens de intake bij de vk en ben inmiddels een beetje vergeten hoe en wat verder. :)

Wanneer (en waar) krijg ik de uitslag van het onderzoek? Wordt deze automatisch aan de verloskundige doorgegeven? En wordt dit dan besproken bij mijn eerstvolgende afspraak?

Wat wordt er allemaal getest? Welke dingen onderzoeken ze in het bloed? Of is dit voor iedereen anders (aan de hand van bepaalde risicofactoren of zo)?

2. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    2,189
    0
    36
    Heb je geen foldertje gekregen waar het in staat? (Heb hem toevallig net bij oud papier gegooid.)
    Of even googlen... veel soa's, antistoffen, Rhesusfactor, Hb, ...
    Ik kan je niet verder helpen, heb het bloedonderzoek overgeslagen.

3. Jc31

Jc31 Actief lid

Apr 12, 2016
    117
    3
    18
    Als goed is heb je het bloedprikformulier van je verloskundige gehad, dus hun zullen als aanvragen op dat formulier staan en de uitslag krijgen. Jij krijgt de uitslag de eerste volgende controle. Ze controle standaard dingen zoals HB (ijzer) glucose niet nuchter, bloedgroep, geslachtsziektes enz.

4. mamahartje

mamahartje Actief lid

Aug 31, 2012
    233
    0
    16
    Thanks voor de uitleg! Fijn idee dat alles even gecontroleerd wordt. Nu maar hopen dat alles goed is.

Share This Page