Echo 5.4 wk vorm vruchtzak niet goed. Einde verhaal of toch hoop?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Buurvrouw31, 4 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mellshariff

Mellshariff Bekend lid

22 jun 2018
    520
    575
    93
    Vrouw
    Dit is mijn echo en was toen 6 weken en daar was enkel alleen een ring te zien. Terwijl andere al net een hartje etc zien. En ben nu toch 20 weken zwanger.

Bijgevoegde bestanden:

Buurvrouw31 vindt dit leuk.
  2. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Bedankt voor al jullie positieve en steunende berichten! Ik ga niet teveel hopen maar ik realiseer me dat ik nu gewoon moet afwachten tot volgende week vrijdag...De langste week van mijn leven.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.959
    15.599
    113
    Nabij Utrecht
    Ik had zelfs een hele lege vruchtzak met exact 6 wkn (dat wisten we door ivf) en de vruchtzak meette maar 5 wkn.
    De gyn feliciteerde ons gewoon.

De week daarna zat er een dooierzak in, met vruchtje en kloppend hartje en netjes 7 weekjes oud! Netjes op schema dus.

Met 5+4, of 5+2 zie je vaker niks dan wel iets hoor :):)

4. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Dat is zeker hoopgevend! Ik maak me ook eigenlijk meer zorgen over de vorm van de vruchtzak. De echoscopist zei dat de vruchtzak er normaal uit ziet alsof het op springen staat, wil groeien. En bij mij leek het meer een ingezakt zakje dat er geen zin meer in heeft :(.

5. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Nee johhh!!! Je had de mijne toch gezien??? Die was nog veel platter... en ik zal je dan ook de foto sturen van hoe die er een week later uitzag! Je baby heeft gewoon nog niet genoeg tijd gehad om hem op te blazen. En dat samen met een veel te voorbarige negatieve echoscopist maakt jou nu super bang!

Bijgevoegde bestanden:

6. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    :) dank voor de peptalk! Werd er bij jouw eerste echo nog iets gezegd over de vorm?

7. MamaZijnIsDeBom

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ja! Dat hij zich er geen zorgen over maakte omdat verder alles er goed uit zag. Ik maakte me er wél zorgen over... want ik leek dus ook nog een week achter te lopen. Maar het bleek onterecht. Al zei mijn gyn wel: ik snap je zorgen maar we kunnen niet anders doen dan afwachten. En toen zag alles er heel anders uit. Ik zou nooit meer zo vroeg een echo willen. Want er klopte niks van. En dan was ik dus nog een week verder dan jij nu bent. Dus echt waar, het is volstrekt normaal dat je bij jou niet veel zag. Ik weet natuurlijk net zo min als jij hoe het zal lopen, maar op basis van deze termijn en deze echo vind ik echt niet dat er iets geks te zien is... sterker nog, de meeste die een echo met 5 weken krijgen wordt bij gezegd dat ze nog niks kunnen zeggen, alleen dat er gekeken wordt of er een zwangerschap te zien is en of dat op de juiste plek is.

8. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Je hebt gelijk dat het veel onzekerheid met zich mee brengt om zo vroeg een echo te laten doen. Daarom zeiden ze in mijn ivf ziekenhuis ook dat ze zulke vroege echo's doen, omdat je vaak toch alleen maar kunt afwachten wat er gaat gebeuren. Door de stelligheid van de echoscopiste, en ik weet dat ze heel veel jaren ervaring heeft bij diverse praktijken, raak ik het gevoel niet kwijt dat het niet goed zit. Maar door jullie bemoedigende berichten hoop ik toch dat we er helemaal naast zitten!

9. MamaZijnIsDeBom

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ja ik snap het... natuurlijk verlies je alle hoop als degene die de ervaring heeft zo stellig is over een slechte afloop. Ik zou als ik jou was echt hetzelfde voelen. Maar als ik 1 ding geleerd heb is het dat er hele botte mensen in de medische wereld zitten.. en volgens mij ligt dat percentage bij echoscopisten wat hoger...

Ik had laatst een echo van mijn borst. Omdat er aan de ene kant veel meer weefsel zit dan aan de andere kant. Mijn huisarts vond het toch een reden om niet af te wachten maar een mammografie mag ik niet. Ik lig daar, best een beetje bang, op die tafel en leg uit dat ik een echo krijg en geen mammografie door de zwangerschap en zij zegt: Ow ja.. maar met een echo zien we natuurlijk wel vaker dingen over het hoofd, dat wist je neem ik aan. Ik zeg: nee... en ik kom hier om me gerust te laten stellen dat er niks is, zo gaat dat niet lukken. Zegt ze aan het eind na overleg met de arts: maak je geen zorgen hoor. Ik heb denk ik wel alles kunnen zien. Ik hoop dat je gerustgesteld bent. Voor deze borst dan he! Die andere heb ik natuurlijk niet kunnen beoordelen... :$

Echt gebeurd dit verhaal! Dus laten we maar proberen niet teveel waarde te hechten aan de mening van echoscopisten, want die zijn soms raar!

10. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Het zkh kan vreselijk klinisch zijn en gevalletje lopende band werk voelen. Ik werk er zelf ook en ik probeer altijd tijd te nemen voor patiënten en ze een stukje van mijn hart mee te geven. Maar ik merk idd heel vaak de frustratie bij patiënten over het feit dat ze zich niet gehoord of begrepen voelen. Spreek dat ook per direct uit, zeg tegen die persoon dat je geen fijn gevoel hebt na een gesprek of onderzoek. Dat schud ze weer even wakker nml. Klinkt vreselijk dat het soms zo moet hè.

MamaZijnIsDeBom en Buurvrouw31 vinden dit leuk.
  11. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Mijn vruchtzak was ook plat hoor, kijk maar. Dit was in de zesde week.

Nooit zorgen over gemaakt. Echoscopiste zei dat het er prima uitzag.

IMG_20181207_060427712.jpg

12. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    MamaZijnIsDeBom: wat harteloos zeg om zo te reageren! Zwanger en je zorgen maken over je borsten is echt niet grappig. Ik hoop niet dat je je nu dus steeds zorgen blijft maken..Het doet me denken aan de keer dat ik 1,5 jaar terug ook voor een mammografie en borstecho kwam en ik nog borstvoeding gaf. Ik gaf aan dat ik nog bv gaf omdat het weefsel er dan anders uit kan zien. Zegt de echoscopiste: goh daar blijft toch ook niets van over he door de borstvoeding... Dat geloof je toch niet!

Fennec, dank voor je foto! inderdaad ook erg plat ja. Ik vroeg me ook nog af of een volle blaas de oorzaak kan zijn van een andere vorm. Ik zie wel dat bij jou de belijning heel mooi glad is en bij mij lijkt het alsof de randen met een kartelschaar zijn geknipt....

13. MamaZijnIsDeBom

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Wauw!!!! :confused: Dat meen je niet! Wat een afschuwelijke opmerking.. hork!

Ik heb wel aangegeven dat ik niet zo tevreden was. Want dat ik me nogal zorgen maakte, en naar de dokter gegaan was om van die zorgen af te komen. En dat als ik nu te horen krijg dat ze met een echo niet alles kunnen zien dat ik dan niet gerustgesteld ben wat nogal onhandig is in je zwangerschap. Maar eigenlijk valt het wel mee. Ik geloof wel dat het goed zit.

Maar ik zie nog een echo foto van iemand met een platte vruchtzak. Dus wel hoop houden hoor! En ons lekker lastig blijven vallen als ie toch weer heel gestresst bent!

14. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Gelukkig dat je je toch gerust gesteld voelt want je hele zw in onzekerheid is niet tof.

Dank je wel! Ik voel me vandaag (6 wk) voor het eerst misselijk en de hele dag last van pijnlijke borsten. Dat geeft een heel dubbel gevoel. Want als het niet goed zit wil ik me ook helemaal niet zwanger voelen. Maar er is ook een stemmetje in mijn hoofd dat zegt dat er misschien toch hoop is. En dan wordt de klap alleen maar groter als we de bevestiging krijgen dat het niet ok is:(

15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou me er nog niet teveel aan vastpinnen, er is zo weinig te zeggen bij zo'n termijn.
    Vind het wel erg voorbarig van de echoscopist.

16. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Dank je wel. Hoop dat je gelijk hebt. Je hebt zelf ook niet zo'n fijne tijd achter de rug zo te zien. Hopelijk snel een goede zwangerschap.

17. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dankjewel.
    Klopt inderdaad, momenteel weer zwanger maar vandaag niet zo'n positieve echo gehad en nu bruin verlies.
    Dus ben me aan het klaarmaken voor de 3e miskraam binnen 6 maanden.

18. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Het zou zomaar kunnen zijn database apparatuur wat verouderd is waardoor het sowieso iets onduidelijker is.
    En 5,5 week is gewoon enorm vroeg voor een echo. Als het net is verder weg ligt etc kunnen ze het soms ook lastiger zien.
    Maar vind de echoscopiste verre van professioneel. Echt heel slecht.
    Sterkte met wachten

19. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Wat ontzettend rot voor je. Lijkt me slopend om dat steeds weer door te moeten gaan. Veel sterkte!

20. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Vind ik ook beebylove.
    Valt me nu pas op dat ze in het echoverslag niets over de vorm heeft gezet. Alleen maar:

Vruchtzak 10mm = 5.1 week. Geen dooierzak aanwezig. Zeer waarschijnlijk een NIET intacte zwangerschap.

Maar ik lees heel veel verhalen van vrouwen waar de dooierzak met 5 wk nog niet te zien was en waar het wel goed ging. Ze zei bij de echo ook vooral dat de vorm niet goed was dus vreemd dat dat nou juist niet in het verslag staat.

Deel Deze Pagina