al wat te zien bij 4 weken?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by MissFluffy, Mar 11, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

Aug 25, 2016
    2,218
    870
    113
    Female
    Hoi meiden, ik heb een vraagje
    ik heb over 2 weken een echo omdat ik de laatste tijd wat last heb van mijn baarmoeder. intussen zijn wij gewoon nog bezig om zwanger te raken. nou is die echo precies op een moment gepland dat ik net weet of ik zwanger ben of net niet.

ik vraag me dus af, stel dat ik zwanger ben op dat moment, is er dan al wat te zien op de echo?

2. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Met 4 weken is er nog niks te zien. Wel verdikt baarmoeder slijmvlies en als je geluk hebt een héél klein stipje.
    Maar ws gewoon alleen een verdikt baarmoeder slijmvlies.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,953
    15,597
    113
    Nabij Utrecht
    Dit dus... en helaas betekent verdikt slijmvlies niet perse dat er een zwangerschap zit. Dit zit er ook vlak voor je ongesteld gaat worden (dat slijmvlies laat los en zorgt voor de bloeding).

4. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

Aug 25, 2016
    2,218
    870
    113
    Female
    gelukkig.. mijn zusje wil namelijk graag mee omdat ik me wat zorgen maak. maar als ik zwanger zou zijn wil ik dat nog niet meteen vertellen

5. shanacasier

shanacasier Actief lid

Apr 11, 2016
    137
    11
    18
    mijn 4 weken echo zag je wel al een kleine vruchtzak , ik was wel 4 weken en aantal dagen konden ze nog niet echt meten maar dat verschilt per persoon :p

6. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Je zus kan toch wel even buiten wachten met de echo?
    Mocht je zwanger zijn en er iets te zien zijn dan is dat tussen jou en de gyn.
    Maar zou er inderdaad vanuit gaan dat er niks te zien is

7. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

Aug 25, 2016
    2,218
    870
    113
    Female
    ja snap ik, maar ik betwijfel of ik mijn gezicht strak kan houden als ik dingen gezien heb :p

8. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

Mar 5, 2014
    1,187
    3
    38
    Toen ik zwanger was van mijn jongste, kreeg ik een echo met 5 weken bij de vk. Hier was echter niets op te zien. Ook geen verdikt baarmoederslijmvlies, omdat ze bang waren dat het vruchtje niet in de baarmoeder genesteld zat werd ik doorgestuurd naar het ziekenhuis, dezelfde dag. Daar was ik volgens de echo 6 weken, en toen was er met veel inzoomen iets te zien.
    Bij mijn huidige zwangerschap ook een echo gehad met bijna 5 weken en daar was helemaal niets op te zien.

Dat je met 4 weken iets zou kunnen zien, mocht je zwanger zijn, is erg klein maar zeker niet onmogelijk.

Wat betreft je zus:
    Je zou haar kunnen vragen om buiten te wachten, is niets mis mee :) denk dat zij dat ook wel snapt hoor.

9. manaolana

manaolana Niet meer actief

Je zou s ochtends een urinetest kunnen doen. Mij lijkt dat als er iets te zien is op een echo dat er voldoende hCG is voor een positieve test. Of is dat te simpel gedacht... ;)?

10. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

Aug 25, 2016
    2,218
    870
    113
    Female
    ja ik ga er even vanuit in dit verhaal dat ik al positief getest heb. maar dan heb ik het natuurlijk nog niet verteld

11. manaolana

Ah zo. Dan zou ik op voorhand even bellen en dat uitleggen en vragen of ze er niks over willen zeggen. Als er wat te zien is dan zul je dat zelf waarschijnlijk niet herkennen, maar alleen als de echoscopist uitlegt wat er te zien is. Als ze dat niet doen is er niks aan de hand lijkt me :).

12. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

Aug 25, 2016
    2,218
    870
    113
    Female
    ah goeie, dat kan in inderdaad doen. eerst maar eens afwachten of ik uberhaupt zwanger ben :p

13. manaolana

Positive thinking, daar hopen we gewoon op ;)!

Share This Page