Buikpijn bij 20 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Caithlin79, 7 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hoi,

Ik heb even een vraagje. Ik heb m'n hele zwangerschap al regelmatig last van buikpijnen. De ene keer erger dan de andere keer, soms heel effe en soms wat langer.

Ik heb het er met de gynaecoloog over gehad een paar weken geleden en zij vertelde me dat het helemaal niet gek was dat ik vaker buikpijn heb omdat mijn baarmoeder ook versneld op moet rekken, ik krijg namelijk een tweeling.

Nu werd ik vannacht wakker met een harde buik die een hele tijd bleef hangen. Het deed ook behoorlijk pijn, helemaal als ik me bewoog maar uiteindelijk toch weer in slaap gevallen.
    Die exacte pijn is niet weer teruggekomen maar heb toch eigenlijk de hele dag al bijna constant last van pijntjes in m'n buik. Soms wat steken, regelmatig een menstruatieachtig gevoel en het wordt erger als ik in beweging ben (traplopen bv).

Ik maak me er nog niet echt zorgen over omdat ik net gisteren de 20-weken echo heb gehad en daarop was alles prima.
    Maar betekenen die buikpijnen dat ik nog rustiger aan moet doen? (ik doe al heel weinig, ziektewet en weinig tillen etc.) Of kan het iets anders zijn en kan ik maar wel beter even weer de gynaecoloog bellen?

Alvast bedankt voor je reactie!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hio Caithlin,

waarschijnlijk zijn het inderdaad je oprekkende banden en dat kan soms echt pijn doen. Ook heb je de hele zwangerschap door contracties. Dat is allemaal oefenen van de baarmoeder en kan geen kwaad. Je moet het met een tweeling inderdaad wat sneller rustig aan doen. Je kan voor de zekerheid ook even je urine bij de huisarts afgeven voor een eventuele blaasontsteking. Daar ben je in de zwangerschap gevoeliger voor en kan ook precies die klachtne geven die jij beschrijft.

Groetjes Brigitte

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dank je wel voor je reactie!
    Ik zal maandag gelijk even langs de huisarts gaan.

Ik heb nog een aanvullend vraagje. Heb nog steeds last van buikpijn ondanks dat ik het dus al heeeeel rustig aandoe. Is dat erg? Nog rustiger aandoen wordt heel lastig want dan kan ik alleen nog maar op de bank liggen en hoop niet dat dat de bedoeling is.

Verder is het ook geen echt pijnlijke buikpijn ofzo hoor! Maar gewoon een zeurend/drukkend gevoel steeds, wat erger wordt als ik me ergens druk om maak of met de hond ga lopen oid.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi,

het kan geen kwaad. Je baarmoeder wordt steeds een beetje zwaarder en dat kan zo'n drukkend gevoel geven onder in je buik. Het kan zijn dat dat gevoel nog even blijft, maar het kan ook weer verdwijnen. Ga in ieder geval elke 2 uur naar het tiolet en niet teveel rusten hoor. Zwangerschap is een gezonde ziekte. Luister naar je lichaam en plan bepaalde rustuurtjes in zodat je de andere uren gewoon je dagleijkse dingen kunt doen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina