Echo 5 weken leeg vruchtzakje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door SNB, 9 nov 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SNB

SNB Fanatiek lid

26 jun 2022
    1.043
    903
    113
    Vrouw
    Zijn hier meiden die wel eens een echo hebben gehad met 5 weken en ook een leeg vruchtzakje zagen?

Ik heb namelijk een echo gehad met 5 weken omdat ik onverwacht zwanger ben en niet wist hoe ver ik ben. Ze heeft het vruchtzakje opgemeten en daardoor kwam ze op 5 weken. Kan dit wel?

2. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Ja, dat kan zeker.

Bij mijn jongste zagen we bij een vroege echo, op 6 weken en 2 dagen volgens mijn eigen berekening, alleen een leeg vruchtzakje. De verloskundige schatte toen de zwangerschap ook op 5 weken.

In mijn geval kon het niet kloppen met mijn ovulatie.
    Wij hadden de hoop toen al een beetje opgegeven, en de verloskundige leek dat ook te doen. Twee weken later hadden we weer een echo, en dit keer zagen we een kloppend hartje. De meting kwam toen precies overeen met mijn eigen berekening: 8 weken en 3 dagen.

Dus mijns inziens is een leeg vruchtzakje met 5 weken helemaal normaal.
    Al zou je dus, als je kijkt naar mijn ervaring, best al wel 6 weken kunnen zijn. Maar iig is met 5 weken een lege vruchtzakje dus niet ongewoon.

3. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Wat spannend en leuk dat je weer zwanger bent, gefeliciteerd! Het is normaal dat het vruchtzakje leeg is bij 5 weken. Hier altijd een eerste echo met 5 weken gehad om de locatie te bepalen en het vruchtzakje was 2 keer leeg bij de goede zwangerschappen. Wanneer mag je weer terug?

4. SNB

SNB Fanatiek lid

26 jun 2022
    1.043
    903
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Het was even schrikken maar nu zijn we heel blij! Oh dit geef mij hoop!! Zag je bij jou ook geen dooierzakje oid? Ik mag 18 november terug :D

5. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Dit was mijn echo bij de eerste (precies 5 weken), ik ga duimen voor een mooie echo voor je! Bij mij zag je een klein dooierzakje maar dat hoeft nog niet.

SNB vindt dit leuk.
  6. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    En dit was mijn 2e zoon, bij 5+3, hier zie je al meer. Kwaliteit van de apparatuur was hier ook een stuk beter.

SNB vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina