hey bloem, ik zou nog niet te snel panikeren, hopelijk heb je zondag een mooie echo en kan je mee op de roze misselijkmakende wolk stappen Adora ik ben echt reuzebenieuwd naar jou echo morgen, hoe laat moet je gaan? Lieve groetjes Kim
Even een vraagje: Waarom hebben jullie allemaal al zo vroeg een echo? Ik bedoel, er valt niets aan te doen als het een miskraam wordt toch? En, wat valt er uiteindelijk te zien? Ik belde altijd pas met 9 of 10 weken en kreeg dan een echo met 10 of 11 weken waarbij de termijn ook nog goed te bepalen was. Ik zou het erg saai vinden denk ik een echo met 5 weken en idd bang dat er niets te zien zou zijn. Daarbij komt nog dat dan voor mijn gevoel de zwangerschap helemáál lang duurt..
Ik had een vroege echo omdat ik vorige keer met 8 weken een miskraam kreeg (een echo kreeg ik pas tijdens de bloeding) volgens de gynaecoloog is het hartje niet gaan kloppen en daardoor de mk in gang gezet.. Nu had ik een echo met 6 weken (tussen 6 en 7 weken gaat het hartje pas kloppen) maar er was al heel wat te zien: een dooierzakje en vruchtje dat opgemeten kon worden... met 7.1 week kreeg ik terug een echo om te kijken of het hartje klopte: en ja 1 kloppend hartje, maar er zat nog een vruchtje van 3 dagen jonger en nog geen kloppend hartje, vandaar vandaag een extra echo om te kijken of het 2e kindje het wel of niet gaat halen Het hartje moet dus vandaag kloppen anders haalt hij/zij het niet..
Kwart voor 11 dus, ik ga duimen! Ik zit dan inmiddels op mijn werk, maar ik kom vanavond gelijk even kijken!!
Echo gehad: Het 2e kindje gaat verdwijnen volgens de echoscopiste, wij hebben geen kloppend hartje gezien (kindje zat half in de wand en was niet goed te meten) over 2 weken weer een nieuwe echo.. Vorige week zeiden ze nog dat er maar 1 dooierzakje was waar beiden voeding uit kregen.. nu is er toch een 2e te zien bij het kindje met het kloppende hartje, die kleine beweegt zelfs al! Er is geen tussenschot te zien, wat betekend dat de kindjes de vrijheid hebben om overal rond te zweven (daardoor zit de andere nu in de wand).. Over 2 weken weer een echo en meer duidelijkheid
spannend joh...wat is je gevoel zelf erover? dat het tweede kindje niet meer leeft of tja hoe zeg je dat? of kon het alle kanten nog uit?
@ Adora.. jeetje wat spannend ook voor jou! nu moet je weer 2 weken wachten... kan er bij dat kindje dat nog geen hartaktie heeft nog wel wat op gang komen? misschien dat die wat langzamer groeit? of is dat echt niet goed? hoe voel je je eronder? @ kim.. hoop ook op goed nieuws.. en misselijk ben ik al behoorlijk. gaat alles bij jou helemaal goed?
@ Adora: Jeetje, wat een verhaal.. Wat jammer dat het 2e vruchtje toch nog niet 'werkt'. Hij heeft dus wel een eigen dooierzakje begrijp ik? Maar ik ben blij om te lezen dat het met die andere 'grote' wel goed gaat en dat die goed beweegt!! Hoe voel je je verder?
@ adora: He bah! wat vervelend zeg, aan de ene kant mag je je gelukkig prijzen en aan de andere kant de kans dat je tegelijkertijd je andere kindje gaat verliezen! lijkt me erg vreemd en vooral moeilijk! Hopelijk toch nog een klein wondertje voor de tweede beeb.
Hoi allemaal Hey Adora, wat lastig zeg, nu zit je wéér in die onzekerheid...ik hoop toch nog mee dat het tweede kindje het ook haalt! Bloem: Die misselijkheid komt door het zwangerschapshormoon, dus is een goed teken bij mij loopt alles goed, hoewel ik met momenten behoorlijk misselijk ben en moe, maar het gaat. ik vind wel dat de eerste weken TRAAG vooruit gaan! lieve groetjes Kim
Hey andora, Het kon mijn verhaal wel zijn. Ik het precies hetzelfde tijdens de zwangerschap van onze zoon. 1e echo ook twee vruchtjes met dooierzakjes, 1 met kloppend hartje, andere nog niet. Op dat moment zou het nog kunnen gaan kloppen, week daarna weer een echo en toen was het vruchtje zonder kloppent hartje al opgenomen door mijn lichaam. Heel raar, maar je lichaam regelt het zelf. Als het goed is, komt het niet af zoals een miskraam, tenminste bij mij niet, ben benieuwd hoe het voor jou verloopt. Heel veel succes.
Mieke, lijkt idd op elkaar... Mijn gynaecoloog zegt dat het andere kindje het heel goed doet.. en dat bloedverlies niet hoeft.. De kleine zonde kloppend hartje was niet goed te meten omdat deze half in de baarmoederwand zat... ik ben zo benieuwd naar de echo over 2 weken tot die tijd heb ik nog een mini beetje hoop In mijn album staan echofoto's (als je me toevoegd als vriendje kun je ze zien)!
hey kim! ja er is nieuws ! we zijn gistermiddag geweest en we hebben een heel mooi kloppend hartje gezien!!! we zijn helemaal blij...wat een bijzondere ervaring was dat zeg. ben nu ongeveer 6 weken. maar dat kon de vk niet met zekerheid zeggen. Over 3 weken hebben we de intake en weer een echo en zullen ze bepalen welke datum ik ben uitgerekend! Liefs
amai dat is pas goed nieuws!!! Ik begrijp echt niet waarom ze de mensen zo ongerust maken en over miskramen en dergelijke zitten te lullen ....ze kunnen beter zwijgen, als je een miskraam krijgt zie je het wel vind ik, je op voorhand druk liggen maken is zeker nietgezond! Geniet ervan meid!!! Je kan ook een banner gaan instellen nu lieve groetjes