Hai! Ik heb een vraag! Vanwege mijn voorgeschiedenis (niet-levensvatbaar kindje 23 weken) kreeg ik vandaag een echo. Ik testte vorige week positief op 19 januari. Ook positief getest met clearblue digital. Vandaag was er op de echo dus niets te zien. Inwendig en uitwendig. Ik zou nu ongeveer 5 weken en drie dagen moeten zijn. Er was wel een stipje te zien van 2,2 mm, maar ze wist niet zeker of dit wel van een zwangerschap was. Ik moest gelijk bloed laten prikken en na twee uur (!) kreeg ik de uitslag al. HCG 1563! Dit zou volgens haar overeenkomen met een zwangerschapsduur van 5 tot 6 weken. Vrijdag krijg ik weer een echo, omdat het volgens de verloskundige goed mogelijk is dat je dan ineens wel een goede zwangerschap ziet met een duur van 5-6 weken. Mijn vraag is.. Zijn er mensen die dit mee hebben gemaakt? Niks te zien op een echo met 5+ weken en daarna ineens wel een echo waar je dus net zover bent als berekend? Dus langer dan 5 weken? Heel veel liefs en bedankt voor het lezen! MamavanK
Nog geen ervaring mee, maar wel ervaring met dat we minder ver bleken te zijn dan gedacht: de innesteling schijnt tussen een paar dagen en 2 weken te kunnen duren, dus kan goed zijn dat je toch niet helemaal zover bent als je denkt, omdat die innesteling dan toevallig even wat langer geduurd heeft. Verder lees ik hier op het forum trouwens wel zeer regelmatig dat er bij deze termijn nog niets te zien is. Dus vooralsnog zou ik me er niet te druk over maken en uitkijken naar de volgende echo, (Hoe moeilijk ook natuurlijk, om je niet druk te maken! ).
Ja, dit had ik vorige week. Bij 5 weken en 1 dag niets te zien ( hcg 1500) maar 2 dagen later vruchtzakje met dooierzakje (3000). Doodnormaal verschijnsel, dit. Je hoort het heel vaak. Suus
Bij de 1 is het ook beter zichtbaar dan bij de ander. Afhankelijk van baarmoeder, stand baarmoeder etc. en zeker van de apparatuur en kundigheid.
Ook dat, maar bij mij was de apparatuur bijvoorbeeld prima. Nog los van al die zaken kan wat je bij deze termijn ziet gewoon enorm verschillen. Daarom worden de eerste echo's ook meestal pas bij 8 weken gemaakt. Suus
kan gewoon hoor! Ik had met 6 weken en een paar dagen een echo waarop geen vruchtje te zien was. Met 7 weken en een paar dagen was er wel een vruchtje te zien! Zo'n vroege echo, onder de 7 weken, heeft echt weinig zin omdat het zo vaak gebeurd dat er niets op te zien is! Sterkte!
Dames! Allereerst.. Mijn banner telt niet door. Ik was woensdag dus 5 weken en 1 dag met de eerste echo. Daar was bijna niks te zien, vandaar dat ik dit topic opende. Vandaag heb ik weer een echo gehad, er was een vruchtzakje!!! Volgens de echo was ik 5 weken en 4 dagen dus helemaal goed! Liefs van mij!!!
Ja, die zag je ook zitten. Allemaal heel klein nog, maar dat is dus normaal bij deze termijn! Ik ben zo blij! Liefs!
Gefeliciteerd! Dit is allemaal normaal. Vorige zwangerschap ook een echo gehad met 5 w en daar was nog weinig te zien. Alleen een stipje. Maar daar liet de gyn me echt niet vertrekken met zo'n onzeker gevoel als bij jou! Raar zeg, van de VK. Dit is helemaal normaal, er wordt zelfs weleens helemaal niets gezien rond deze termijn en dat komt later ook goed. Geniet ervan! het zit op de goede plek!
Hallo Mama`s. Pff vorige week heb ik hier op zwangerschapspagina vrolijk en vol vertrouwen verteld dat ik zwanger ben. Ik dacht dat het nog wel eens 3mnd kon zijn omdat ik de laatste keer niet ongesteld ben geweest en de 2x ervoor kort en raar. Ik ben dus afgelopem vrijdag naar de gyn geweest. hij vroeg of ik wist hoever ik was, ik vertlde hem dan ook dat ik het niet wist maar het kon wel eens 3mnd zijn. die grrrrrrr gyn, ging er dus ook maar meteen vanuit dat ik 3maanden was. hij keek en keek mij daarna met een ernstige blik aan en vertelde mij dat het niet goed was. mijn adem stokte ``niet weer``.. daarna vertelde hij mij dat het ook nog wel eens kon zijn dat ik in een heel vroeg stadion kon zitten, er was een vruchtzakje en een schijfje wat uiteindelijk moet gaan kloppen. ik moet aankomende woensdag weer terug. hij heeft me zo ontzettend bang gemaakt want dit kindje is echt welkom en gewenst. de hele tijd denk ik ik ben gewoon in een vroeg stadion ik voel me goed, pijnlijke borsten en lichte vlagen van misselijkheid, maar ik kan mn hoofd nergens bijhouden en ben toch ontzettend bang. ik heb een digitale test gedaan die aangeeft hoever je bent, en die geeft aan 3+ dat willen zeggen 5 weken of meer. meer mensen die mischien die test hebben gedaan en dat die aangeeft dat je verder bent en dat niet zo schijnt te zijn? ik weet het niet meer en maak mezelf ook wel een beetje gek denk ik. kan nergens anders meer aan denken en ben een beetje hopeloos. maar hopen dat er woensdag goed bericht is. ik heb mezelf voorgenomen dat ze niet gaan opereren (iig de eerste maand niet) las verhalen op internet dat het bij sommige mensen pas rond de 9weken een hartactie ontstond, dus wil niet het risico lopen dat ze iets weg halen wat gezond is. pfffff kan niet rusten.. meer mama`s in het zelfde dilema? liefsss
Hoi Emillia, Het kan best zijn dat je rond de 5 weken bent en dat clearblue dus 3+ aangeeft. Als je dan weer naar je echo gaat, zul je wel hartactie zien. Misschien is het idd niet goed, maar het kan dus ook wel goed zijn. Heel veel succes met afwachten!!! @ Suus, ahhh zovaak zwanger geweest.. Hoe kwam dat allemaal zo? Dit is mijn derde zwangerschap, tweede kindje.. Liefs!
Onverklaarbare miskramen, niemand weet hoe het kan,. Ik ben in 5 ziekenhuizen binnenstebuiten gekeerd. Loop nu in ht UZ Gent waar ik medicatie krijg, en we hopen dat het helpt. Suus
Jeetje, wat een verhaal. Tijdens mijn eerste zwangerschap werd er met 21 weken geconstateerd dat ons zoontje een zeer ernstig syndroom had. Hij is toen met 23 weken geboren en overleden. Het was ook een zeer zeldzaam syndroom, niet levensvatbaar. Mijn wereld stortte echt in! Voor de zwangeschap van mijn gezonde dochter heb ik nog twee miskramen gehad, beiden rond 6 weken. Nu ben ik dus weer zwanger en ben best bang dat er iets fout gaat. En dan doel ik op de eerste zwangerschap. Zoiets wil ik echt nooit meer meemaken! Hopen voor ons dat het allemaal goed komt!
suus en mammavank: ik hoop voor jullie op plakbaby's!!!! *duimduimduim* emilia: ik denk dat je in een vroeg stadium zit waarbij ze nog geen hartaktie kunnen zien!! ik had ook dat de indicator van cb digi 3+ aangaf.. ik was nog geen 5 weken zwanger.. (dus indicator gaf langer aan)... ik heb met ongeveer 4 weken en 3 dagen een echo gehad bij de vk ivm bloedverlies... daarna nog eens ruim 2 weken in spanning gezeten en tot 16 weken bloedverlies gehad.... maar ben inmiddels 26 weken zwanger van mn 2e zoontje!! heel erg veel sterkte en hopelijk krijg je woensdag goed nieuws!!!