Gisteren en vandaag heb ik een vroege echo gekregen ivm verdenking op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. De gyn die gisteren de echo maakte was heel negatief en zei dat we uit moesten gaan van een miskraam. Daarna is mijn hcg geprikt voor een tweede keer en die was prima gestegen, dus hebben ze mijn voor een nachtje op genomen omdat ze toch nog bang waren voor een bbz. Vanmorgen is het beordeeld door een andere gyn en die zag gelukkig wel een vruchtzakje in mijn baarmoeder maar volgens haar was hij te klein voor het termijn 8,2 mm bij 5 weken en 5 dagen. Iemand ervaring met hele vroege echo,s en een klein vruchtzakje ? En als je zo,n vroege echo hebt gehad hoe groot was het vruchtzakje ?
Ik heb ongeveer op dezelfde termijn gehad, was ook bar weinig te zien... het is gewoon nog zooo vroeg! Zie hieronder de echofoto die ik kreeg... 6 dagen later was er al meer te zien, iets meetbaars zeg maar... Dus wat ik wil zeggen is... HOU HOOP!
Nee hebben ze niet gedaan, maar volgens mij als je HCG stijgt zou het allemaal hartstikke goed moeten komen. Het zijn onzekere tijden dus wacht gewoon een even af, heb vertrouwen in je ukje!
Het vertrouwen is gisteren door de gyn hellemaal van tafel gevecht ze zei echt dat dit geen goede zwangerschap kon zijn. Daarom ben ik opzoek naar positieve verhalen
Ik vind het sowieso al belachelijk dat een gyn zoiets zegt in zo een onzekere tijd! juist omdat het zo vroeg is... Wie weet heb je een late innesteling gehad, een paar dagen kunnen zo een verschil maken! Dit is mijn echo van 6 dagen later...
Ik was net aan het lezen over een late innesteling ,mijn eerste zwangerschapstesten waren ook erg licht . Alleen heb ik een ovulatietest gedaan dus weet wanneer me eitje is gespronken met mijn eigen termijn scheelt het 3 a 4 dagen . En na 4 miskramen heb ik er echt minder vertrouwen in 24 feb weer een echo ben benieuwd
Vandaag 10 weken echo gehad van onze eerste uk.. voor mij is dit de mooiste Oeps verkeerde topic......
mooi he de 10 weken echo, vond het echt zo bijzonder.. wij mogen donderdag weer voor de 12 weken echo, ben benieuwd wat er in die 2 weken allemaal gebeurd is
Deze zwangerschap heb ik een vroege echo gehad bij iets meer dan 5wkn zwangerschap, ook hier was alleen klein vruchtzakje te zien. Ze meette het vruchtzakje op en deze was nog geen cm...te meten kwam ze op 0,7cm Vorige week opnieuw een echo gehad met een duidelijke groei daarin!
@iriss: Vandaag 10 weken echo gehad van onze eerste uk.. voor mij is dit de mooiste Oeps verkeerde topic...... verwijder je bericht dan ofzo.. Je zag al dat je bij verkeerde topic deed en toch plaatsen anders had je niet gedaan oepss... Is lullig toch voor missymaaike! @missymaaike, hoop dat je snel een mooie echo mag hebben! Probeer positief te blijven hoe moeilijk het ook is!
Hiér ook een te kleine vruchtzak en zou een mk krijgen...... Was wel met 4 weken en 5 dagen. Met 5+4 een dooierzak erin, maar nog kleine vruchtzak. Met 6 weken een kloppend hartje, en nu al 23 weken zwanger!
Volgens mij zijn die afmetingen normaal hoor voor jouw termijn! Maarreh... wat een blinde vink van een gyn zeg . Wie ziet er nou iets van 8mm over het hoofd Zo klein is het nou ook weer niet. Ik vrees dat deze vent een opfriscursus echoscopie nodig heeft...
Vrouw .... volgens haar zou ik ook dood gaan omdat het mischien bbm zou zijn dus moest gisteren nacht blijven. Ik lees overigs dat een vrucht zakje elke dag 1 mm moet groeien weet niet of dat klopt
Hoi Missymaaike, Wat een onzekerheid !! Niet leuk.. Ik heb niet zoveel verstand qua grote, dus even gegoogled.. Zie onderstaande link: Hoe groot is jouw buikbaby? Week 6: Gummetje Gemiddelde grootte: 6 mm Dan klinkt mij 8,2mm niet zo verkeerd in de oren. Duim voor je meis..
ik had met 5 weken en 6 dagen een echo en het vruchtzakje was toen bijna 7 mm groot er werd niets gezegd dat hij te klein zo zijn ze is ondertussen ook al 18 maanden oud succes!
Ik heb bij alle drie een vroege echo gehad omdat ik verhoogde kans op bbz heb. Ik heb het even opgezocht: bij de eerste met 5.5 wkn 0.16cm, en bij 6,6 wkn 0,82cm. Bij deze met precies 6 weken 0,33 cm. Van de tweede kan ik het even niet vinden maar bij hem was het ook zoiets, dat weet ik zeker.