Hallo, Net ben ik in het ziekenhuis geweest voor een vroege echo, dit in verband met bruine afscheiding/bruin bloedverlies. Volgens eigen berekeningen ben ik vandaag 6,0 of 6,1 dagen zwanger. (Heb een digitale CB ovulatietest gedaan en ben er vanuit gegaan dat ovulatie/bevruchting 1 of 2 dagen na positieve test was) Goede nieuws: er zat iets in de baarmoeder dus geen bbz. Wel zei de gyn dat het vruchtje - dat ze eerst niet zag - ' heel klein was'. Precies 4 mm. Later nuanceerde ze dit, en zei dat het ' aan de kleine kant was'. Ze dacht verder wel beginnende hartactie te zien (soort trilling op het beeld) maar kon dat niet met zekerheid zeggen. Ik moet nu volgende week terugkomen. Aan de ene kant blij dat het niet mis lijkt, maar aan de andere kant niet met een lekker gevoel het ziekenhuis verlaten. Ben nu toch onzeker, voor zover ik dat niet al was door dat bruinverlies. Dus mijn vraag - en hoop heel erg dat jullie jullie ervaringen met me willen delen - is of 4 mm inderdaad (te) klein is voor 6,0 weken, of dat ik me nu voor niets zorgen zit te maken? Zijn er mensen die met deze termijn ook deze meting hadden? Uiteraard weet ik dat er geen garanties te geven zijn oid, maar ben toch benieuwd. Alvast bedankt!
Volgens mij app van zwanger.nl is het vruchtje bij 5 weken 2 mm is en bij 6 weken 5 mm. Dus misschien dat je innesteling wat laat was en je 5.5 bent ofzo ipv 6.1?
Je bevruchting kan wat later zijn geweest hoor. En ik denk dat 4mm passend is bij bijna 6 weken. En dat je dan beginnende hartactie hebt is ook niet zo gek. Zou me niet direct zorgen maken. Succes. Wanneer mag je weer?
Ik herken je situatie. ik had echter ook nog een echo ervoor gehad (ivm pcos) en daar was niet te zien dat ik een eitje had dat zou springen. Vervolgens kreeg ik enige tijd later een gevoel dat ik moest testen. Resultaat, een positieve test, ik mocht een week later naar het ziekenhuis komen voor een echo. Dat ik toen kwam zei de echoscopiste dat het enkel een vruchtzakje was en volgens haar een windei, zo mocht ik de sinterklaas gaan vieren, ik moest maar met een week of 2 weken terug komen als ik nog niet was gaan bloeden. Inmiddels is mijn windei een prachtig jongetje van alweer bijna 3 jaar. Ik snap nog altijd niet hoe het kan, maar hij is er Ik ga voor je duimen!
Ik kwam deze link nog tegen. hier staat wel degelijk 4 mm, dus zou me inderdaad niet te druk maken. succes: CJG - Ontwikkeling 0-12 weken
Ik heb inmiddels de echo van mijn vorige zwangerschap erbij gezocht, ook met 6 weken gemaakt (want ook toen bruine afscheiding) en toen was het vruchtje 0,41 cm, dus vergelijkbaar. Toen is er niets gezegd over de lengte. De vergelijking met die oude echo geeft een beetje meer vertrouwen. Ik moet volgende week woensdag terugkomen, dan kunnen ze zien of het in een week tijd goed genoeg gegroeid is. Dus tot die tijd maar even proberen m'n zinnen te verzetten. Ik ga maar proberen het voorlopig positief in te zien. Wel lastig want door dat bruinverlies ben ik toch onzeker. Pff.. die roze wolk is er nog niet op deze manier!