Met 7 weken 1 kindje, later toch een 2-ling?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by RoGiJuLi, Jul 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,933
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Meiden,

Ik krijg het gevoel van een tweeling maar niet uit mijn hoofd.
    Mijn buik groeit enorm en heb echt heel veel last van bandenpijn.

Echter, op de echo van 7+3 weken zei de gyn dat er maar 1 kindje zat.
    De (inwendige) echo duurde nog geen 3 minuten. Zoeken, hartje kijken voor 2 tellen, meten en foto afdrukken.

Nu heb ik al behoorlijk wat echo's gehad in mijn vorige zwschappen en had ik mooie vruchtzakjes waarbij het kindje genoeg ruimte had om te dobberen.
    Nu heb ik maar een klein vruchtzakje wat bijna helemaal gevuld is met kind.

Kan het toch nog een 2 ling zijn? En dat de 2e zich achter nr 1 heeft verstopt tijdens de echo ??
    Mijn baarmoeder ligt vrij diep en moet altijd met gedraai vd echostok gevonden worden.

Dit is de echo van bijna 3 wkn geleden.

View attachment 464933

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Op de echo zou dan toch een tweede holte/tussenschot te zien moeten zijn en die zie ik bij jou echt niet.

Wanneer krijg je weer een echo? O, 17 juli zie ik...dat is volgende week dus :D.

3. Iba

Iba Actief lid

Mar 26, 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    He goedemorgen, ja die kans zou er natuurlijk altijd kunnen zijn.. Maak je gewoon niet teveel druk en wacht de volgende echo af! Meer kan je toch niet doen ☺️
    Ikzelf wacht ook op m'n eerste echo en heb ook het gevoel dat het eventueel 2 kunnen zijn ivm extreme symptonen in vergelijking met de andere zwangerschappen.. Dus begrijp wel wat je bedoelt ook natuurlijk ivm je banner zie ik dat je je meer zorgen maakt dan iemand die nooit complicaties heeft gehad (heb ik ook)
    Maar meer dan geduldig afwachten kunnen we toch niet doen 😊

Succes de aankomende tijd!

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik acht de kans nihil, zeker als de echo door een gyn is gedaan.
    Die weet echt wel hoe ze dat moet doen ;)

5. LadyLien

LadyLien Niet meer actief

Die van mij zag de zo uit met 8w+2 en 8w+4 (inwendig), best veel vruchtwater per zakje op de close-up van beide.

Mijn gyn heeft er 2 sec voor nodig gehad om dit vast te stellen, ik zou het wel raar vinden moest hij het bij jou over het hoofd gezien hebben?

Attached Files:

6. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij 7 weken zag je bij mij duidelijk dat het er 2 waren

7. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij was het ook gelijk duidelijk (6w4d) maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. 😁
    Hopelijk geeft de volgende echo definitief duidelijkheid

8. twins2009

twins2009 Bekend lid

Nov 10, 2012
    563
    2
    0
    bij mij was het ook meteen duidelijk, en dat werd toen door een verloskundige gedaan met een vervoerbaar echoapparaat. De kwaliteit was dus erg slecht. Even de volgende echo afwachten.

9. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Het kan zeker, dat het tweede kindje dieper ligt, en het nu nog allemaal zo klein is. Maar dan zou t volgende echo wel te zien zijn. Je kan vragen of ze er naar willen kijken.

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,933
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Tnx voor jullie antwoorden.
    Dan moet ik het maar uit mijn hoofd gaan zetten :D

Vrijdag de 2e echo dus dan zal het vast heel duidelijk zijn ;)

11. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Nee is maar 1tje;)

Ik heb bij 4wk al enorme buik gehad en die groeide erg snel en bleef zo groeien. Het grotte of bandenpijn zengt niets over of het 1 of 3 inzitten of het groot of klein is.
    Ik heb nu gemiddeld kind 1100gr bij 28wk echo terwijl mijn buik ziet eruit alsof ik volgende week ga bevallen

12. marieke24

marieke24 Actief lid

Nov 10, 2014
    486
    1
    16
    Als ze bij mij de eerste keer niet verder hadden gekeken hadden wij ook niet beter geweten dat het er 1 was, dus ik snap je wel een beetje.. Wij hebben vorige week de 20 weken echo gehad, en vreemde foto's meegekregen de 20e hebben wij weer een echo om te kijken of onze 2 kindjes toch niet met zen 3en zijn .. Erg spannend ik zou de volgende keer als ik jou was heel goed je gevoelens uitleggen en alles goed laten checken

13. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

Mar 1, 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik snap je gevoel. Ik heb ook een behoorlijke buik, begon al met 5 weken en heftige bandenpijn. Maar heb ook al een aantal echo's gehad waarop er toch maar echt 1 te vinden was. Kennelijk groei ik sneller omdat het m'n derde is, maar anders zou ik het ook niet weten..

Succes met je echo vrijdag!

14. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

Dec 3, 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Dat kan zeker hoor. Bij ons hebben ze in het verleden ook 1tje over het hoofd gezien. Dat kwam omdat het kindje pal achter het andere kindje lag. Groetjes

15. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Het is niet erg waarschijnlijk, maar alles kan. Overigens niet per se omdat je kindje wat minder vruchtwater lijkt te hebben, bij twee kindjes hebben ze in principe allebei juist normaal vruchtwater bij deze termijn, niet veel minder.

16. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

Mar 5, 2014
    1,187
    3
    38
    Het kan zeker.

Bij de echo van 5 weken: 1 vruchtje (gedaan door gyn)
    Bij de echo van 7 weken: 1 kindje (gedaan door HA, hij zag alleen een vruchtje dat niet groter was dan 5 weken)
    Bij de echo van 9 weken: 2 kindjes, waarvan 1 niet verder gegroeid was dan 5 weken (gedaan door vk).

Share This Page