Echo 6.1 weken en enorme twijfel

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Dominique1991, 23 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dominique1991

    Dominique1991 Fanatiek lid

    29 mrt 2016
    2.257
    1.964
    113
    Nou... Waar ik al bang voor was. Ik kreeg een vroege echo met 6.1 weken, omdat ik aan de bloedverdunners moet.

    Maar er was nog helemaal niks te zien van een vruchtje oid. Alleen met moeite en goed zoeken een vruchtzakje dat de afmetingen had van 0.8 bij 1.3 cm ongeveer.

    De gyneacoloog gaf aan dat het of een hele vroege zwangerschap is of dat het mis gaat.

    Wat denken jullie? Ik ben best even down en weet niet of ik terecht hoop hou
     
  2. Dominique1991

    Dominique1991 Fanatiek lid

    29 mrt 2016
    2.257
    1.964
    113
    Dit was de echo foto
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Streepjespyjama

    26 sep 2020
    39
    23
    8
    Vrouw
    Toen ik dacht rond de 6 weken zwanger te zijn, was er op mijn echo ook nog vrij weinig te zien. Ik kreeg hetzelfde te horen als jij, dat het of fout zou gaan of nog te vroeg. Uiteindelijk bleek ik minder ver dan gedacht en was er 2 weken later een prachtig kindje te zien met een mooi kloppend hartje. Die 2 weken duurden heeeeeel erg lang, maar heb ik bewust gedaan zodat ik dan wél zeker wist dat er echt iets te zien zou moeten zijn. Of als het fout zou gaan, mijn lichaam daar dan de tijd voor zou krijgen om het zelf aan te geven.
     
    Vero0504 en Dominique1991 vinden dit leuk.
  4. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Bij mij was er met 5+5 een leeg vruchtzakje te zien op een inwendige echo en met 6+3 een uitwendige echo gehad en dasr was ineens een vruchtje met hartslag te zien. Ik weet niet of er inwendig of uitwendig is gekeken, maar bij mij was dus de uitzondering dat uitwendig veel beter te zien was. Plus in 5 dagen was het dus een heel groot verschil, het komt zo nauw in die eerste weken. 1 dag of 1 mm anders meten kan al zoveel verschil maken. Het zal dus helaas nog even spannend blijven. Wanneer krijg je weer een echo?
     
    Dominique1991 vindt dit leuk.
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Kan aan mij liggen maar ik zie wel iets in de vruchtzak.
    Is dat het dooierzakje dan?
    Grote kans dat het vruchtje nog tegen de wand aan zit en daarom gemist wordt.
     
  6. Dominique1991

    Dominique1991 Fanatiek lid

    29 mrt 2016
    2.257
    1.964
    113
    Nou ik zag dat dus ook pas op de echo foto. De gyneacoloog zelf heeft er eigenlijk niks over gezegd. Alleen dat het of een vroege zwangerschap is of vroeg mis gaat..

    Maar op de foto lijk ik idd ook wel iets te zien. Kan het gewoon nog net wat te vroeg zijn met dit termijn?
     
  7. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Denk dat zomaar kan dat paar dagen later er een heel ander beeld te zien is
     
    Dominique1991 vindt dit leuk.
  8. Dominique1991

    Dominique1991 Fanatiek lid

    29 mrt 2016
    2.257
    1.964
    113
    Ik hoop het zo enorm. Merk dat. Ik er best verdrietig om ben en bang dat het beeld niet goed is voor het termijn
     
  9. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    dat is altijd het nadeel van een vroege echo, zeker als je van tevoren misschien al op wat meer had gehoopt. Maar het komt echt zo enorm nauw in die eerste weken.. en het zegt eigenlijk ook niet zoveel want er kan nou eenmaal helaas veel misgaan op dit termijn.. Nogmaals bij mij was er met 5+5 alleen een klein leeg vruchtzakje te zien, bij jou zit er misschien wel al iets want ik zie inderdaad ook iets. Met 6+3 was er dan en een vruchtje en een hartslag te zien dat dus in 5 dagen tijd. En mijn vk gaf ook aan dat met 6+3 het hartje nog niet hoeft te kloppen. Je kan ook iets minder ver zijn en dan is er nog niks aan de hand. Dus ik denk dat je beeld echt prima is voor dit termijn, maar spannend blijft het hoe dan ook sowieso tot 12 weken en daarna ook. Het blijft elke keer spannend, al hoewel die spanning van de eerste weken ervaar ik gelukkig niet meer. Ik hoop dat je over een week ofzo weer een echo hebt zodat je kan zien of er groei is! Knuffel en succes!
     
  10. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.488
    1.446
    113
    Hier hetzelfde, met 6+3 een inwendige echo gehad en alleen een leeg vruchtzakje te zien. Vk dacht dat ik nog maar 5 weken zwanger was, maar ik wist dat dat niet kon kloppen.
    Ook 2 weken later weer een echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien en gemeten op 8 weken, wat ook weer klopte volgens mijn eigen berekening.

    Het kan dus echt 2 kanten op, TS.
    Heel veel sterkte met het wachten, dat gaat voor je gevoel echt een eeuwigheid duren.

    Wanneer mag je weer langskomen?
     
  11. Dominique1991

    Dominique1991 Fanatiek lid

    29 mrt 2016
    2.257
    1.964
    113
    Klinkt wel hoopvol allemaal ❤️
    Ik mag donderdag met 6.4 (uitgaande van de echo van vandaag) eigen berekening 7 weken weer langskomen bij de verloskundige en dan 4 mei bij de gyneacoloog.

    Hoop dat er de aankomende 6 dagen dus flink wat groeit
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  12. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik hoop met je mee!
     
  13. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Bij mijn dochter had ik bij 6 weken (eigen berekening) ook een vroege echo. Gyn gaf aan dat het op een zwangerschap van 5 weken leek. Leeg vruchtzakje. Ruim week later, eigen berekening 7+3. Was er een zwangerschap van 7 weken te zien met kloppend hartje. Met de termijnecho ben ik toen weer 3 dagen naar voren gezet. Het is dus afwachten...
     
    Dominique1991 vindt dit leuk.
  14. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Hoop dat je over een week wel een goed echo hebt! Zenuwslopende dagen. Eind vorig jaar precies dit meegemaakt, helaas niet met goede afloop.

    wel nog een ander vraagje. Mag ik vragen waarom je bloedverdunners gaat gebruiken?
    Ik vraag het omdat vroeger altijd werd gezegd dat je bloedverdunners moet gebruiken vanaf een kloppend hartje. Tegenwoordig is het protocol voor zover ik weet bloedverdunners gebruiken vanaf een positieve test. Dat is niet al te lang geleden aangepast.
    Mijn ervaring is dat de meeste gynaecologen niet al te veel weten over bloedverdunners. Zal denk ik zeker ook zo voor verloskundigen zijn die hier nog minder mee te maken hebben. Ben je ook onder behandeling bij een internist?

    dit is overigens van toepassing bij problemen met de stolling. Als je het gebruikt vanwege iets met de placenta of andere reden, dan kun je dit hierboven direct weer uit je brein wissen
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Ik ben ELKE zwangerschap teruggezet, gewoon ook rustig 2 weken. Maar daar kom je doorgaans pas rond week 8/10 achter en dan sta je ineens weer terug op 6/8.

    Als de innestelling even geduurd heeft krijg je al hele andere effecten. Geloof dat we deze ronde zowaar eens "op schema" lopen, zolang als t duurt. De vorige 4 klopte er in elk geval geen hout van.

    Ik zou de hoop voorlopig nog niet opgeven. Als je nu gecorrigeerd op 4-5 weken zou zitten dan is er namelijk inderdaad weinig te zien.

    Probeer uit je stress te stappen (het is ongelofelijk moeilijk ik weet het) maar als er niks aan de hand blijkt te zijn heeft de kleine al een voordeel.

    Geloof me, ik heb meermaals bedacht dat ik dolgraag een dataport wilde hebben op mn baarmoeder met adhoc statusrapportages. :roflmao:

    Ik kan er ook zoooo niet tegen. Mja, wat er gebeurd ligt volledig uit je handen en afgezien goed eten en voor jezelf zorgen is er op dit moment niks wat je kan doen, helaas.

    Probeer wat om handen te vinden, ik vind t met name in de avonden lastig om met zorgen om te gaan. Dus ik zoek eigenlijk altijd wat om mn gedachten mee te verzetten. Puzzelen, haken whatever.
     

Deel Deze Pagina