Officieel, dat is als je zeker weet wanneer de eisprong is en het vanaf dan berekent, is er hartactie vanaf 5w4d zichtbaar. Maar als je vanaf je laatste menstruatie telt en de eisprong was later dan kun je met die termijn voor een echo gaan en nog geen hartactie zien. Met 6 weken is er in principe altijd hartactie, mits ze goed kijken en je een goed echo-apparaat hebt. Ik had vandaag mijn 2e echo. Vorige week met 6w4d een echo gehad die goed was met hartactie, maar kindje aan de kleine kant. Vandaag bleek de groei ingehaald (of vorige keer was het niet goed gemeten) en ben ik 8w1d en was er ook nog steeds hartactie. Spannend blijft het nog steeds na 5 miskramen, ik heb vaker op deze termijn hartactie gehad wat dan toch nog stopte in de 9e week....
Ik heb met 6 weken de eerste echo gehad waarop de vrucht, het dooierzakje en een razend, kloppend, klein hartje te zien (en te horen) waren. Deze echo werd door de gynaecoloog gedaan om te controleren of er leven was... en dat was er gelukkig!! Nog steeds overigens
Dit is in ieder geval weer positief nieuws!! Gelukkig maar!! Het is je gegund meid, geniet ervan en nu op naar de volgende echo... Liefs Pien
Bij mij deden ze het wel, vanwege een ma de keer ervoor. Ik kreeg elke week een echo tot 12 weken. Kloppend hartje gezien, en meer niet eigelijk
Oh wat fijn Fipo!!! Het blijft, zeker gezien je eerdere miskramen ontzettend spannend, maar ben zo blij voor je dat de echo van vandaag helemaal prima was! Hoop dat het allemaal zo goed blijft gaan!
Vanavond dus een echo gehad en we konden het hartje heel goed zien kloppen. Meer een soort knipperlichtje. Verder zie je niet zoveel, het kindje is nog zo klein. Het was gewoon een uitwendige echo. Wij vonden het heel geruststellend al weten we dat het nog steeds geen garanties geeft. Maar de 1e start lijkt goed...
Dank jullie wel voor de lieve reacties. Het is inderdaad weer een klein stapje in de goede richting, op naar de volgende echo. Rozemarijn: ik bedoel niet 6 weken vanaf de eisprong, maar 3 weken en 4 dagen vanaf de eisprong. Dan ben je dus 5w4d. Dan zou het hartje moeten kloppen. Alleen weten veel mensen niet wanneer de eisprong exact was, waardoor je dan denkt dat je 5w4d bent, maar je eigenlijk pas 5w2d bent ofzo. En ja, dan klopt er dus nog niks. Bij slechte echo-apparaten (oude) kun je sowieso soms het hartje niet goed zien als het nog zo klein is. Soms vaginaal wel, maar via de buik zeker niet.
Whoehoe!!!! Hier ook goed nieuws. Vandaag weer een echo gehad, vruchtje zichtbaar met duidelijk kloppend hartje! So far, so good. Over 3 week terug voor termijn echo en dan ook bloedprikken etc. Termijn viel nu volgens de gyn niet heel veel zinnigs over te zeggen, omdat er gauw verkeerd wordt gemeten en algemeen bekend is dat beneden de 9 week geen goede termijn te bepalen valt.
Hier een echo met 6 weken gehad en toen zagen we een kloppend hartje. Bij mijn vorige zwangerschap met 5 weken en 5 dagen was er nog geen kloppend hartje op de echo te zien.