Snelte van de hartslag een meisje of jongen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door moedertje112, 26 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moedertje112

moedertje112 Actief lid

29 jun 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    Damens weet niet of dat klopt maar klopt het dat je aan het hartslagen kan horen wat het wordt?? Want wie weet de hartslag van het baby'tje en wat wordt het??

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hahaha, sorry maar dit lijkt me echt een onzin-verhaal. Als ik aan de CTG lig gaat de hartslag van 140-160. Wanneer zou er dan sprake moeten zijn van het omslagpunt?

3. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    De hartslag van een meisje schijnt idd hoger te liggen als van een jongen maar als leek denk ik niet dat je daar zelf iets van kan maken

4. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ja dat kan. Zo hebben de gyn en 4 verloskundige het 'geraden'. En een echo bevestigde het.

5. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Wat is dan het omslagpunt van hartslag??

6. annamar

annamar Niet meer actief

Bij mijn 2 jongens lag de hartslag rond de 160,
    Deze zwangerschap ligt de hartslag rond de 140 toen ik voor een geslachtsbepaling ging liet ze eerst even de hartslag horen toen zei ik dat de hartslag van mn vorige 2 hoger lag toen zei ze oohh dat zegt wel iets en toen ging ze meteen op zoek naar het geslacht en toen zei ze dat dacht ik al het is een meisje :) haha schijnbaar zegt het vaak wel iets al zullen er uitzonderingen zijn

7. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hier klopte het iedere geval niet;)

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier klopte het niet. Het is een fabeltje.

Hier een langzame hartslag (rond de 130 in rust), wat op een jongen zou duiden. Mijn buurvrouw in het ziekenhuis had een snelle hartslag (150-160 in rust), zij wisten dat ze een meisje zouden krijgen. En wij kregen toch ook echt een meid, ondanks het verschil in hartslag.

9. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Hier klopte het ook niet...

10. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Hier de hartslag bij 17 weken 163 per minuut. Baby was errrrrug druk. In rust zal het wel rond de 140/150 liggen. Ik krijg een meisje en de echoscopiste vertelde idd ook dat de hartslag van meisjes -vaak- hoger is dan dat van jongens.

11. gingertjuh

gingertjuh Actief lid

10 jan 2013
    150
    0
    0
    voedingsassistente, activiteitenbegeleider,
    eindhoven
    Lijkt me heel sterk dat je het daar aan kan horen.

Wij krijgen een jongen. Hartslag basislijn bij ons is rond de 140, maar soms als hij diep slaapt 130.
    Ons mannetje is daar en tegen erg druk :D dus heeft behoorlijk vaak uitschieters naar zelfs 180/190:$:$:$

In het zkh zeggen ze al 'het druktemakertje is er weer';)

Ctg duurt gemiddeld een half uur, ik lig er regelmatig 1,5 uur aan omdat ze geen basislijn hebben:p

Tja van wie zou die dat hebben;)

12. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Hier rond de 160 Tis een meid! Met de jongens rond de 140! Hier klopte het dus wel!

13. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Hier klopte het inderdaad.

14. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Raar maar waar, met de 10 weken echo zei de echopiste dat ze vermoed dat het een meisje wordt omdat zij een iets hogere hartslag hebben. en guess what.... Ik heb een dochtertje

15. moedertje112

moedertje112 Actief lid

29 jun 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    Dank je samen voor de reacties! Ik weet het ok niet maar hier wil manlief het niet weten denk dan luister ik na hartslagen hihi

16. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Het is een fabeltje. Er zit namelijk veel variatie in en op basis van wat korte metingen van de hartslag valt weinig te zeggen. Wellicht met langdurige en veelvuldige CTG metingen wel, maar anders echt niet.

17. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Ondanks het feit dat het bij sommigen klopte, zou ik er niet teveel vanuit gaan. Hier een jongetje met een hartslag van 160 p/m.
    Ik denk dat je dan beter kunt gaan NUB-turen ;)

18. Lypu

Lypu Niet meer actief

De echopiste vertelde mij dat jongens die slapen vaak een hartslag hebben tussen de 125 en 145. Bij slapende meisjes is dit vaak hoger. Bij mij is 2x een hartslag gemeten. 1x een hartslag van 130 terwijl hij sliep, en een hartslag van 145 actief. Dus hier klopte het wel. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar volgens haar klopte dit in de meeste gevallen wel.

19. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0

De echoscopiste zei dat je het wel kon meten maar met zoals jij aangeeft, pas als je een uur aan de ctg hebt gelegen. Anders is het gewoon een momentopname.
    Maar het was volgens haar geen fabeltje.

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier ook niet.

Deel Deze Pagina