echo 6 weken 2 dagen: al wat zien?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MissX28, 25 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    #1 MissX28, 25 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 aug 2010
    Hey meiden!

Maandag 6 september hebben we de eerste afspraak bij de vk. Ik ben dan 6 weken en 2 dagen zwanger. De vk gaf aan dat je dan al wat kan zien op de echo. Kijk, als hij het zegt dan zal het natuurlijk wel zo zijn. Maar ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen:
    Wie heeft er ook met 6 weken en 2 dagen, of eerder, een echo gehad en kon al wat zien?!
    Bij onze eerste hadden we de eerste echo pas met 8 weken. Toen konden we wel degelijk wat zien.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes, MissX

2. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ik heb in het ziekenhuis een echo met 6 weken gehad, de klinisch verloskundige kon toen wel al een zwangerschapsringetje zien maar ze kon voor de rest niet aangeven of het goed zat of niet.... :(

Toen de gynaecoloog erbij kwam heeft hij de scoop opnieuw ingebracht en daarop was meteen en inimini vruchtje te zien met een kloppend hartje...

Hij berekende toen de termijn op precies 6 weken, later bleek dit 6 weken + 4 dagen te zijn.

Begrijp wel (van hier op het forum) dat het lang niet altijd het geval is dat je met 6 weken een kloppend hartje ziet maar een zwangerschapsringetje moet natuurlijk wel te zien zijn....

Succes en gefeliciteerd!

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Wij hebben bij 5 weken een echo gehad om te kijken of beeb op de juiste plek zat en toen zagen we de zwangerschapsring al.

Van de week hebben we met 6 wk en 6dg een echo gehad en toen zagen we de beeb en het hartje.

Beide echo's waren binnenwaarts bij de gyn.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb bij de tweede zwangerschap met 6 weken en 2 dagen een (uitwendige) echo gehad.

We zagen toen duidelijk een hartje kloppen! Ons kindje zelf zag er nog uit als een boontje ;).

5. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik heb bij de eerste zwangerschap een echo gehad bij 6wk en 3 dagen en er was toen ook al een boontje te zien met een kloppend hartje. Echo was uitwendig..

6. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    met 6 weken en 1 dag een echo gehad en het was toen idd net een boontje, hartje klopte ook al

7. Tessa

Tessa Actief lid

6 jul 2010
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    #7 Tessa, 25 aug 2010
    Laatst bewerkt: 25 aug 2010
    Hier met 6.4 weken een inwendige echo gehad, was nog niks te zien. Ik dacht toen ook 7 weken te zijn.
    Een week later zagen ze het hartje wel. Gevolg; een week lang stress of alles wel goed zat.

Bereid je er dus vooral ook op voor dat je nog wel eens niets kunt zien.

8. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    heb heel vroeg een echo gehad, ze konden de termijn nog niet bepalen maar ergens tussen de 5 en 6 weken. het vruchtje was ongeveer 3 mm en het hartje klopte al. (heel ver ingezoomd haha) dat was wel inwendig en na goed zoek werk.

9. emje

emje Niet meer actief

Wij zagen met 5 weken de zwangerschapsring en met 6 weken en 3 dagen een boontje met kloppend hartje.

10. Loe

Loe Niet meer actief

Met 6weken 2 dagen zagen wij een mini boontje met kloppend hartje (was onze eerste zwangerschap, helaas niet goed gegaan)

11. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Wij hadden met 8 weken (ik dacht dat ik 8 weken ver was) een echo gehad bleek het 6+4 te zijn we zagen gelukkig al wel een hartje en hebben het ook gehoord wel uitwendig. Dus als het goed is zie je wat behalve als je minder ver bent dan je dacht... 2 weken later was ik weer een week verder gezet trouwens ;) Succes!

12. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Bedankt voor jullie reacties meiden!

Vind het zo spannend! We wachten het dan maar gewoon af. Ik hou er rekening mee dat het ook zo kan zijn dat er niets te zien/horen is. Dan duimen we maar heel hard dat dat een paar weken later wel het geval is.

Groetjes, MissX

Deel Deze Pagina