Bij de 20 weken controle was volgens de echoscopiste gaf aan dat alles goed. ik heb zelfs 2 echo's gehad omdat de baby zijn gezichtje niet wou laten zien bij de eerste. Beide keren zeiden ze het ziet er prima en goed uit. Nu had ik mijn maandelijkse controle de eerste na de echo en zei de verloskundige opeens, o ik zie dat je de groeiecho moet gaan doen bij 30 weken, heb je al een formulier? Ik wist er niets van en had ook geen idee waarom het nodig was? Vertelde de VK dus dat de baby opzich helemaal prima was, maar hij had een grotere buik dan gemiddelde. (lag tegen de randje van de hogere waarden aan?) Nu willen ze dus bij de 30 weken kijken of de baby niet te vlot groeit omdat hij anders te groot voor mij kan worden. Ik weet dat het mogelijk is dat een bv de buik or armen sneller groeien dan de rest, maar is dat gevaarlijk? Ik ben nu beetje bang dat er iets mis is met de baby is of zo?
Geen zorgen hoor..... Zit soms wat verschil in en soms maakt de groei een sprongetje. Immers mag er met 20 weken ook geen termijnbepaling gedaan worden. Je krijgt gewoon een extra echo!
Bij mijn vk is de groei-echo rond de 30 weken zelfs gewoon standaard... Ik zou me niet teveel zorgen maken, ze willen het gewoon goed in de gaten houden....
Dat is wel fijn om te horen, zeker omdat ik onder de risico van zwangerschapsuiker val, en hoewel me suiker prima was, ik nog al dacht dat het daar door kan komen. Zolang de baby maar gezond is, vind ik alles prima.
Ik kreeg ook te horen dat de buik groter was ten opzichte van de rest, maar er was niks om ons zorgen over te maken zei ze, zolang deze nog tussen de twee lijnen van de groeicurve zit. Ik zat daar ook een beetje mee, maar ik krijg ook standaard een 30 weken echo dus we zien het dan wel. Als je je er niet zeker over voelt, zou ik nog wat uitleg vragen bij de vk.
Mijn baby had ook een grotere buik en hoofd dan het gemiddelde maar mijn vk vond dat niet zorgwekkend want hij kon op die plekken net een groeispurt hebben gehad.. Ik krijg sowieso met 30 wkn een groeiecho maar dan zou het volgens haar weer meer in proportie zijn
Volgens mijn man maak ik me teveel zorgen om ''niks'' natuurlijk is het even niet fijn om zo nieuws te krijgen opeens. maar als het er wat was hadden ze me eerder een echo gegeven en was ik op een dieet gezet. Ik ga wel wat minder snoepen nu, maar het is gerustellend om te weten dat het vaker gebeurd. ben nog al een streskip!