Echo 6 weken en 4 dagen - hoe groot vruchtzakje?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Caro31, 4 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carma

carma Niet meer actief

lieve Caro

Wat erg voor jullie.
    Heel veel sterkte bij de verwerking.
    Veel mensen zullen denken ach 7 weken, maar laat ze maar lullen het was wel jullie kindje.

Marieke

2. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Caro: Wat erg meid! Ik leef met je mee! Veel sterkte met het verwerken van het verlies van dit kleine wondertje!

3. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    jeetje meid wat ontzettend kl*te zeg.

heel veel sterkte in ieder geval.

liefs stuif

4. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Caro: wat vervelend zeg, heel veel sterkte!

Sorry dat ik meteen met goed nieuws kom..ik heb al eerder hier in dit topic gemeld dat bij mij vorige week het vruchtje te klein was zonder hartactie (6 wkn echo)

Vandaag weer geweest en het was nu helemaal goed, 7 weken + hartje gezien!

We hadden er al rekening mee gehouden dat het vorige week al gestopt was met groeien maar we hebben geluk gehad!

5. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    PS mijn vruchtzakje was 9 mm en dat was mooi volgens de gynaecoloog.

6. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Gefeliciteerd Sanne! Geweldig nieuws zeg! Hoe zag jouw 6 weken eruit als ik vragen mag? Ik heb ook een echo gehad met 6 wkn en 1 dag en de vruchtzak was ook leeg...althans er was nog geen hartje te zien!

7. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Ik zal nu eens proberen de foto toe te voegen.

8. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Sorry, Ik heb alleen de echo van vandaag aangezien ze vorige week geen foto hebben meegegeven.

Verder wil ik aan jullie vragen: als ik via google op echo + 7 wk zoek (om te vergelijken) zie ik weinig/geen echo's waarop de dooierzak? zo goed zichtbaar is. Is dit normaal? Gynaecoloog heeft er vandaag niets van gezegd, alleen dat dat de dooierzak (rechts) is en links het vruchtje.

9. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Hallo meiden..

hier hetzelfde verhaal...gisteren een echo gehad ivm wat bruine afscheiding en buikkrampen..dacht zelf dat ik minimaal 6 weken zwanger zou zijn en dat er dus een duidelijke zwangerschap te zien zou zijn...maar helaas

De echo was erg onduidelijk, een hele kleine kring is er te zien en weet niet zo goed wat ik er van moet denken eigelijk, de dokter zei het kan twee kanten op, of je bent korter zwanger, tuseen 4 en 5 weken, of het vruchtje is gestopt met groeien, en nu moet ik dus afwachten...wachten of het vloeien overgaat in helder rood of ophoud, en dan maar hopen dat ik er met mijn berekening helemaal naast zit....

pfff wat een ellende zeg...die onzekerheid is echt slopend
    30 keer naar de wc, afvegen goed opletten..grrrr

liefsssss

10. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Efina: jee, arme jij! Wij zitten in hetzelfde schuitje! Heb vorige week een echo gehad met 6 wkn en 1 dag (volgens mijn eigen berekening) en toen waren er wel 2 vruchtzakjes te zien maar geen hartjes. Bij ons kan het ook 2 kanten op! Wanneer krijg jij weer een echo?

11. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    @bab28: We zitten ind in hetzelfde schuitje! vreselijk he dat afwachten! Ik heb vrijdag een afspraak staan bij de verloskundige, die maakt een afspraak voor een nieuwe echo, zal wel ergens volgende week zijn ((HOOP IK)) wat een gedoe...

Mocht wel altijd een afspraak maken bij de huisarts voor een echo, die heeft zelf een apperaat en als ik volgende week niet in het ziekenhuis terecht kon wilde hij aan het eind van de week nog wel een echo maken!

Ben zo benieuwd....hoe voel jij je verder?

liefsss

12. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @efina: ik voel me verder prima! Niets geen klachten, alleen dat mijn kleding strakker begint te zitten! Verlies nu nauwelijks wat meer. Heb vanmorgen met de ass van de gyn gebeld en zij zegt dat zolang het bruin bloed is, we ons geen zorgen hoeven maken. Dat is een teken dat je lijf het aan het schoonmaken is van binnen. Pas bij helder rood en buikpijn moeten we aan de bel trekken. Ik ben zwanger van een tweeling en het kan ook zijn dat het met 1 van de kindjes mis is gegaan. Hoe dan ook blijft het spannend!

13. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Ik verlies tot nu toe ook geen helder rood bloed, alleen bruine afscheiding meestal na de ontlasting of bij het afvegen na het plassen, en heb weinig krampen, ben wel vreselijk moe en mn borsten zijn net bakstenen, wat geloof ik toch duid op zwanger zijn...als het vruchtje niet zou leven nemen die symptomen dan af? weet iemand dat?

14. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Ik heb me laten vertellen dat de zw.verschijnselen gewoon in stand blijven zolang het vruchtje in jouw lichaam zit. Heb zelf ook wat vage klachten. En mijn buik groeit. Weet niet of dat positief is...volgens mij groeit je buik toch niet als er geen leven is?

15. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    haha ik weet het niet, volgens mij groeit je buik toch helemaal nog niet met 7 weken? kan het mis hebben hoor maar heb er nog nooit van gehoord.....

16. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Hier is vanmorgen het vloeien begonnen...rood, nog geen stolsels maar voel dat het niet goed zit....:(

17. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Jee balen zeg! Hopelijk is het niets ernstigs en houd het snel weer op!

Nou en of kan je buik groeien! En dit is onze 2e (of 3e als het een tweeling blijft) dus dan gaat het toch sneller.

18. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Ben vanmiddag in het ziekenhuis geweest, nog steeds geen duidelijkheid, de echo meneer is vrij vandaag en staat morgen helemaal vol gepland, wel een echo gehad met het apperaat van de vk maar die zag uitwendig niet zoveel, en wilde inwendig nu maar even niet doen omdat ik al vloei en ze het niet erger wilde maken...pfff nou daar heb ik wat aan!

Moet wachten tot maandag en heel hard hopen dat het vloeien niet voortzet...nou we zullen zien....

19. 031076

031076 Lid

6 feb 2008
    17
    0
    0
    gelderland
    ik heb vandaag ook echo gehad, volgens eigen berekening ben ik 7 wk en 4 dagen maar vrcuhtje was maar 0,8 cm en dus 6 wk en 4 dagen... volgende wk terugkomen. baal wel en ben zenuwachtig... heb nog steeds allerlei kwaaltjes dus denk ook dat het wel goed gaat. jullie verhalen zijn en positief en negatief dus kan nog alle kanten uit... duimen jullie voor mij?

groetjes Isabelle

20. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Ik heb afgelopen vrijdag toch een echo gehad, en de gyn zei dat hij de kans klein acht dat deze zwangerschap goed zal verlopen, was weinig te zien op de echo, vrijdag weer een echo om te kijken of het wel of niet groeit, en anders volgende week curreteren..de zenuwen gieren door mn lijf...

031076 ik heb ook alle sympthonen van zwanger zijn hoor, zeeeer pijnlijke borsten, overgeven, moe! maar weet bijna zeker dat het niet goed is...de kwaaltjes van het zwanger zijn schijnen gewoon door te gaan! pff erg oneerlijk... :(

Deel Deze Pagina