Dat is niet waar essie.. ik heb het hartje zien en horen kloppen bij 6 weken en 2 dagen, wel nog wat traag omdat het net op gang aan t komen was maar t was er wel Ik zou er gewoon voor gaan hoor ik heb heel veel echo's in t begin gehad ter controle, GELUKKIG maar want anders had ik heel veel echo's laten maken diei k moet betalen denk ik hihi
haha nou met dochterlief heb ik echo's gehad met: 6, 10, 11, 12, 20 (2x), 24 (2x), 25 weken... Dus 9 in totaal.. Maar 2 zelf betaald, rest was allemaal medisch noodzakelijk...
Het zal ook voorkomen dat het hartje wel klopt maaral sje op internet gaat zoeken is het vaak ook niet zo en worden mensen erg ongerust terwijl het een week later wel goed blijkt te zijn. Mijn verloskundige gaf ook aan dat het pas vanaf ongeveer 7 weken gaat kloppen. Stel dat je een paar dagen korter zwanger blijktte zijn klopt het hartje straks niet en benje straks onnodig ongerust. Ik snap bestdat je niet kan wachten hoor bij mij leek het ook steeds eeuwen te duren voor we mochten maar stel dat het er nu allemaal goed uitziet, kan het alsnog mis gaan de verlsokundige maken niet voor niks zo laat pas een echo. Evengoed hoop ik natuurlijk van harte dat je straks een kloppend hartje zal zien en dat alle sgoed blijft gaan natuurlijk! Heel veel plezier!
Ik weet het risico dat eraan zit...en die nemen we... We weten dat we ook vreselijk teleurgesteld thuis kunnen komen, maar dan doen we een week later nogmaals een echo (en dan inwendig)....
Nou ik zou het risico idd ook wel nemen.. voor hetzelfde geld klopt het hartje wel en ben je weer gerustgesteld toch? En volgens mij begint t hartje ookw el wat eerder te kloppen als 7 weken maar pin me er niet op vast... bij mij was t zo en bij 3 vriendinnen van me ook, kan toeval zijn
Op google staat, en in een boek wat ik heb ook, dat het hartje van een foetus vanaf het eind van week 5 in staat is bloed rond te pompen & dus te gaan kloppen...
Het kan uitwendig, ik heb het zelf een keer gehad bij ruim 6 weken, maar had toen de pech dat het vruchtje niet goed was. Het had de grootte van bijna 4 weken en was toch te zien. Voor de zekerheid is er toen nog inwendig gekeken omdat je dan beter beeld hebt, maar helaas. vanaf week 5 is inderdaad hartaktie al mogelijk. Afgelopen aug kreeg ik met 5w2d een spoedecho ivm extreme buikpijn. We zagen een prachtig kloppend hartje, alleen bleek ik een cervicale eug te hebben. Helaas niet de meest posi verhalen, maar het kan dus allemaal wel. Ik krijg nu met 6w3d een echo en ik ga er maar weer vanuit dat hij uitwendig is. Nu ben ik ook wel heel tenger, dat schijnt ook te schelen.
Ja ik zie het wel meiden, maar ik denk dat er wel wat te zien is...en zo niet dan rijden we een stukje verder voor een inwendige echo....no problemo
Ja hoor, kan zeker. Ik heb ook een uitwendige echo gehad rond 6,5 week en daarop was alles heel mooi te zien inclusief kloppend hartje! Succes
owwwwwwwwwwwwwwwwwwww nu word het wel heel spannend hoor! Iemand ook een foto van de echo met 6,5 weken UITWENDIG?
Ik ken diverse verloskundigen en die maken allemaal inwendige echo's de eerste keer, misschien gewoon een verloskundigenpraktijk bellen met je vraag? Succes hoor, spannend he! En gefeliciteerd ook!
Met 6 wk en 4 dagen uitwendige en inwendige echo - leeg zakje te zien. alleen bij de inwendige zagen we iets duidelijker een dooiertje, verder niets. De VK zei dat het misschien ivm datums later zal gaan groeien. Moet volgende week met 7 wk en 3 dagen terug. Maak je geen zorgen, die inwendige stelde verder ook weinig voor... Gr, Jac
Ivm met mijn gezondheid mag ik ook al een echo laten maken bij de gynaecoloog (goed geschreven?) Ik ben dan 6 weken dus zal ook inwendig zijn. Doet dit pijn? Alvast bedankt voor jullie reacties.